logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Potraviny nakupuje online čoraz viac ľudí. Za najväčší benefit považujú úsporu času, ukázal prieskum

17. júna 2024
Správy 0
1357
Potraviny nakupuje online čoraz viac ľudí. Za najväčší benefit považujú úsporu času, ukázal prieskum

Úspora času či nákladov na palivo a dopravu motivujú viac ako tretinu Slovákov nakupovať potraviny online. Za benefit považujú aj doručenie v čase, v ktorom im to najviac vyhovuje alebo menej stresu.

Online nakupovanie potravín naberá v posledných rokoch na popularite aj na Slovensku. Rýchlosť, široký sortiment a možnosť nakupovať z pohodlia domova bez potreby čakať v radoch láka čoraz viac zákazníkov. Je to zároveň nová príležitosť aj pre obchodníkov, ktorá dopĺňa zaužívaný model nákupu v kamennej predajni.

Prečítajte si tiež
Ladislav Nagy: Nákupca musí mať otvorenú myseľ

Z prieskumu, ktorý pre technologicko-logistickú spoločnosť DoDo a spoločnosť Tesco realizovala agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 506 internetových respondentov 15+ vyplýva, že 35,4 % opýtaných nakupovalo za ostatných dvanásť mesiacov potraviny cez internet. Najčastejšie si cez internet potraviny objednávali respondenti z východného Slovenska, za posledný rok ich bolo až 38,7 %, nasledujú obyvatelia západného Slovenska s 35,3 % a stredného Slovenska s 31,4 %.

Úspora času je pre ľudí kľúčovou výhodou

V prieskume uviedla až polovica respondentov (50,1 %), že úspora času je jednou z výhod nákupu potravín cez internet s donáškou domov. Zároveň viac ako tretina opýtaných, ktorí za posledných dvanásť mesiacov nakupovali potraviny cez internet, považujú za benefit aj to, že nákup im bude doručený v čase, kedy im to najviac vyhovuje (34,8 %).

Prečítajte si tiež
Český online supermarket Košík spustil svoju službu na Slovensku, začína v Bratislave a vo Zvolene

„Z pohľadu doručenia tovaru domov sú potraviny špecifický segment kvôli senzitivite zákazníkov na rýchlosť celého procesu dodania. Osvedčeným riešením, ako maximálne vyhovieť potrebám zákazníkov je poskytnúť im možnosť vybrať si presný čas doručenia. Výrazne sa tým zníži pravdepodobnosť neúspešných alebo zmeškaných doručení,“ hovorí Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti DoDo pre Slovensko a Česko.

Na doručení v konkrétnom časovom slote zákazníci oceňujú predovšetkým flexibilitu a predvídateľnosť. Z respondentov, ktorí za ostatných dvanásť mesiacov nakupovali potraviny cez internet, až 50,6 % preferuje doručenie poobede alebo večer. „Našou prioritou je poskytnúť zákazníkom všetky možnosti, ktoré im uľahčia nákupy. Jednou z nich je objednanie potravín online a doručenie domov v časovom okne, ktoré si sami zvolia. Zákazníci si tak môžu presne naplánovať svoj deň a nestrácať drahocenný čas. Aj vďaka spolupráci s firmou DoDo majú zákazníci na výber doručovacie okná v hodinových intervaloch a zároveň doručenie objednávky v deň objednania,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku.

Najpozitívnejšie vnímajú nakupovanie potravín cez internet mileniáli a generácia Z. Viac ako štvrtina opýtaných (25,3 %) z týchto generácií zároveň považuje takýto typ nakupovania za menej stresujúci. Medzi respondentmi z vekovej skupiny nad 55 rokov to bolo 12 %. Z celkovej vzorky respondentov, ktorí nakupovali za posledných dvanásť mesiacov potraviny online, považuje takmer tretina (31,3 %) za benefit to, že v digitálnom nákupnom košíku robia menej spontánnych nákupov a kupujú iba produkty, ktoré skutočne potrebujú.

Potraviny k zákazníkom v 100 % kvalite

Transport potravín vyžaduje špeciálne podmienky. Zásadným faktorom je zachovanie teplotného reťazca. Počas celého procesu doručenia potravín až k zákazníkom je dôležité zachovať teplotu mínus štyri stupne pri čerstvom mäse a rybách, mrazené jedlá chladiť suchým ľadom a pre mliečne výrobky platí maximálna teplota 8 °C.

„Hygienickú bezpečnosť termoboxov, v ktorých sú prevážané potraviny, nechávame laboratórne overovať a nákladový priestor vozidiel čistíme pomocou ozónu. Zákazníci tak majú istotu, že potraviny z e-shopu dodáme v rovnakej kvalite, ako keď boli vyskladnené,“ hovorí Ivo Velíšek s tým, že flotila vozidiel DoDo je vybavená špeciálnymi chladiacimi systémami a jej kuriéri sú vyškolení na zaobchádzanie s potravinami.

Súvisiace články:

Ladislav Nagy: Nákupca musí mať otvorenú myseľ Český online supermarket Košík spustil svoju službu na Slovensku, začína v Bratislave a vo Zvolene

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok