logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Tesco bojuje proti menštruačnej chudobe: odstrihlo hodnotu DPH z cien produktov dámskej hygieny

24. mája 2024
Správy 0
412
Tesco bojuje proti menštruačnej chudobe: odstrihlo hodnotu DPH z cien produktov dámskej hygieny

Vložky či tampóny nahrádzajú niektoré ženy kúskom látky, vreckovky, toaletného papiera či vatou. Tesco sa rozhodlo pomôcť ženám znižovať náklady na menštruačné potreby. Odstrihlo hodnotu DPH z cien produktov vlastných značiek. Tam však nekončí. V boji proti menštruačnej chudobe tiež podporí projekt menštruačných skriniek. V spolupráci s Banskobystrickým krajom dodá hygienické potreby na dievčenské toalety na školách.    

„Uvedomujeme si, že pre mnohé ženy je nákup menštruačných potrieb skutočným problémom. Ako jeden z najväčších súkromných zamestnávateľov, kde ženy tvoria až 71 percent z celkového počtu kolegov a kolegýň Tesca na Slovensku, chceme svojou troškou prispieť k tomu, aby sme im túto situáciu uľahčili. Preto pokryjeme hodnotu DPH vložiek a tampónov vlastných značiek. Pomôžeme ich tak urobiť pre naše zákazníčky ešte dostupnejšie,“ hovorí Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku. Ako  dodáva: „Veríme, že je dôležité otvárať aj také citlivé témy, ako je menštruačná chudoba, pretože môže mať vážne psychické, fyzické, sociálne aj finančné dosahy na životy žien.“

Až 44 percent Sloveniek sa aspoň raz v svojom živote stretlo s menštruačnou chudobou. A 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti. Pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom. Vyplýva to z exkluzívneho online prieskumu Menštruačná chudoba na Slovensku agentúry NMS pre spoločnosť Tesco.

Menštruačná chudoba ohrozuje aj zdravie žien

Tri štvrtiny žien trpiacich menštruačnou chudobou sa kvôli nákupu menštruačných potrieb musia obmedzovať. Najčastejšie sa obmedzujú pri nákupe potravín, oblečenia a služieb pre starostlivosť o seba. Šesť percent opýtaných dokonca priznalo, že používa náhrady za menštruačné potreby. Jedno však majú všetky ženy spoločné. Až 96 percent uviedlo, že dámske hygienické produkty počas menštruácie považuje za základnú potrebu.

Osoby žijúce v menštruačnej chudobe používajú často náhrady potrieb na zachytávanie menštruačnej tekutiny. Tie môžu priamo ohrozovať ich zdravie a život. Medzi takéto alternatívy patria toaletný papier, noviny, staré handry, špongie, ale aj iné. Osoby v menštruačnej chudobe tiež zvyknú používať menštruačné potreby dlhšie, ako je určené. Alebo ich používajú opakovane, aby znížili počet potrebných kusov. Tým opäť priamo ohrozujú svoje zdravie. Práve rozstrihané šaty od módnej návrhárky Claudie Kolesárovej sú symbolom edukačnej kampane Tesca o menštruačnej chudobe vo vybraných predajniach a na svojich interných aj externých informačných kanáloch.

„Menštruačné zdravie je stav úplnej telesnej, duševnej a sociálnej pohody. Nie iba neprítomnosť choroby alebo slabosti v súvislosti s menštruačným cyklom. Krvácanie počas cyklu vyžaduje súbor hygienických opatrení, ktoré vyžadujú nemalé finančné náklady. Milióny žien na svete nemajú dostatok finančných prostriedkov na zabezpečenie týchto základných hygienických štandardov. To vedie k sociálnemu vylúčeniu, ale aj k zvýšeným rizikám niektorých infekcií súvisiacich s množením patogénnych mikroorganizmov,“ upozorňuje profesor Jozef Záhumenský, prednosta II. gynekologicko-pôrodníckej kliniky LF UK a Univerzitnej nemocnice Bratislava v Nemocnici Ružinov.

Európska únia členským štátom umožňuje znížiť DPH na menštruačné potreby. Tesco si uvedomuje výzvy, s ktorými sa ženy stretávajú počas svojich dní. Aj preto ako prvé prišlo s iniciatívou pokryť hodnotu DPH dámskych hygienických potrieb vlastných značiek, a to dlhodobo. V snahe podporiť a zlepšiť životy žien sa tiež rozhodlo zvyšovať povedomie o tejto téme a realizovať konkrétne kroky. Od minulého roka reťazec poskytuje menštruačné potreby svojim kolegyniam na pracovisku zdarma.

Každý projekt je vítaný

Menštruačné potreby sú nevyhnutným mesačným výdavkom každej ženy a pre mnohé sú nákladnou položkou, najmä pre ženy žijúce vo vylúčených komunitách, ale aj pre rodiny s viacerými deťmi či pre neúplné rodiny. Podľa prieskumu by až 90 percent žien privítalo finančnú pomoc od štátu pri nákupe menštruačných potrieb a 80 percent žien by ocenilo menštruačné potreby zdarma na pracoviskách a vo verejných budovách.

Prvou lastovičkou vo verejnej správe na Slovensku je Banskobystrický kraj. Ten od roku 2022 poskytuje na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia, menštruačné potreby zadarmo.

Bezplatné menštruačné potreby pre študentky

„Študentky našich krajských stredných škôl majú bezplatné menštruačné potreby k dispozícii už takmer dva roky a stalo sa to u nás štandardom. Tak, ako je na toaletách bežné mydlo alebo toaletný papier, je normálne, aby tu boli k dispozícii aj tieto potreby. Študentky ich využívajú, robíme si pravidelný prieskum medzi školami a ujalo sa to,“ prezrádza predseda Banskobystrického kraja Ondrej Lunter.

Ako dodáva: „Osobne ma veľmi teší, že sa o tému menštruačnej chudoby zaujíma čoraz viac spoločností. Vážim si aj túto podporu, vďaka ktorej získajú naše stredné školy menštruačné potreby v hodnote 6 000 eur, čo pokryje približne polročnú spotrebu. Ďakujem a verím, že sa inšpirujú aj ďalšie kraje či samotná vláda podobne, ako je to napríklad v Škótsku, ktoré uzákonilo bezplatné menštruačné potreby pre všetkých. Menštruačná chudoba je reálny problém, ktorý môžeme spoločne zmierniť.“

Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je nová spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTymyta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi.

Tesco vlani podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému majú teraz všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka.

Tescu dlhodobo záleží na podpore žien, preto sa v rámci svojej stratégie v oblasti diverzity a inklúzie sústreďuje napríklad na rovnosť v odmeňovaní, vyrovnávanie rodového rozdielu v odmeňovaní, takzvaný gender pay gap, kariérnu podporu kolegýň či rôzne benefity, ako sú možnosti flexibilnej práce či dorovnanie materskej dovolenky do 100 % čistej mzdy.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok