Dateio platform vstúpila na Slovensko v roku 2016 a spolupracuje so všetkými kľúčovými bankami na trhu. Obchodníkom sa tak otvára príležitosť osloviť svojimi ponukami takmer 800 tisíc zákazníkov prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie spolupracujúcich bánk.
Čo je to Dateio platform
Ide o digitálny marketingový kanál, ktorý spája ponuky obchodníkov s koncovými zákazníkmi prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie spolupracujúcej banky. Model spolupráce je založený na tzv. „pay-per-performance“, teda náklady obchodníka sa odvíjajú od výsledkov kampane.
Prečo je spolupráca s Dateio platform tak populárna?
Základnou myšlienkou je využiť potenciál transakčných dát k prospechu obchodníka aj zákazníka. Tieto dáta v Dateio podrobne analyzujeme, samozrejme, v úplne anonymizovanej podobe. Vďaka tejto analýze obchodníci vedia presne cieliť na segment zákazníkov, ktorí sú pre nich dôležití a to na základe ich nákupného správania. Môžu sa zamerať na akvizíciu, zvýšenie frekvencie nakupovania, na zvýšenie veľkosti nákupného košíka ako aj na retenciu lojálnych zákazníkov.
Čo je potrebné na spustenie marketingovej kampane na Dateio platform?
Je to veľmi jednoduché. Dateio na začiatku spolupráce pripraví trhovú analýzu na základe dostupných dát. Vyhodnocujeme nákupné správanie zákazníka nie len u obchodníka ale na celom trhu, teda aj u jeho konkurencie.
To je najväčší rozdiel v porovnaní s vlastnými vernostnými programami obchodníkov. Vlastné programy umožňujú retailistom analyzovať nákupné správanie vrámci vlastnej siete, no nepokrývajú správanie zákazníkov u konkurencie. Dateio platform je tak vynikajúci nástroj na doplnenie vlastných vernostných programov.
Obchodník je ten, kto si plne definuje ciele kampane. Takým cieľom môže byť napríklad: „Chceme prilákať zákazníkov, ktorí míňajú najviac peňazí u konkurencie, a povzbudiť ich, aby nakupovali u nás.“
O všetko ostatné sa postará tím ľudí, ktorý stojí za Dateio platform. Pripravíme návrh kampane v rátane odhadovaných výsledkov. Následne kampaň nastavíme a spustíme ju.
Výhodou je rýchlosť prípravy a spustenia kampane. Kampaň vieme spustiť do týždňa od momentu dohodnutia spolupráce. Nie je potrebná žiadna IT integrácia.
Ako zistím, že to funguje?
Počas celej kampane má obchodník prístup do online reportingu, v ktorom sleduje, ako sa kampaň vyvíja od začiatku do konca.
Sledujeme mieru aktivácie kampane, skutočné nákupy a vplyv na obrat obchodníka. Meriame výkonnosť kampane a to ako na e-shope, tak aj v kamenných predajniach.
Ako to funguje pre zákazníkov?
Zákazníci dostávajú ponuky obchodníka prostredníctvom aplikácie mobilného bankovníctva a ak sa im páčia, môžu ich kliknutím aktivovať. Potom už len zaplatia kartou vo vybranom obchode a ich banka im automaticky pripíše ušetrenú sumu späť na účet.
Dateio platform na Slovensku
Spoločnosť Dateio vznikla v roku 2013, keď ju založili Ondřej Knot a Ivan Dovica. Spoločnosť v súčasnosti pôsobí v 6 krajinách (Česko, Slovensko, Rumunsko, Maďarsko Rakúsko, Chorvátsko)
Od spustenia Dateio platform sa na nej uskutočnilo viac ako 2 000 kampaní. Počet klientov bánk prístupných prostredníctvom platformy sa neustále zvyšuje. Aktuálne máme na Slovensku v 5 partnerských bankách na platforme registrovaných takmer 800 tisíc klientov.
Kontakt: Lukáš Račanský, Country Manager pre Slovensko, lukas.racansky@dateio.eu