logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Katarína Droppová: Využite ženskú energiu vo vašom obchode, neoľutujete!

27. marca 2024
Blog 0
799
Katarína Droppová: Využite ženskú energiu vo vašom obchode, neoľutujete!

Hoci na Slovensku máme viac žien ako mužov, ich potenciál (nielen) vo svete maloobchodu býva často nedocenený. A to aj napriek tomu, že tvoria väčšinu zamestnancov tohto sektora. No okrem je tu aj množstvo dôvodov, prečo by ste ich mali prestať podceňovať a naopak, využiť ich cenné schopnosti a energiu vo vašom obchode.

V dnešnej Európe žije približne o 5 % viac žien ako mužov, na Slovensku u nás žilo podľa posledného sčítania v roku 2021 a údajov Štatistického úradu SR 2 783 894 žien, čo predstavuje podiel viac ako 51 %. Najviac žien, 408,7 tisíca pritom žije v Prešovskom kraji, najmenej ich je v Trnavskom kraji, okolo 288,5 tisíca.

Prečítajte si tiež
Predaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka
Barbie

V zamestnaneckom pomere pracuje 991 tisíc žien a viac ako stotisíc žien sú podnikateľky. Ich najčastejšou profesiou sú predavačky, tých je cca 99,5 tisíca, nasledujú učiteľky a odborné pedagogické pracovníčky (97,4 tisíc). Takmer 80-tisíc žien pracuje ako odborné pracovníčky administratívnych, podporných a obchodných činností.

Hoci sa zamestnanosť žien na Slovensku zvyšuje, miera ich zamestnanosti je u nás stále nižšia ako v iných európskych krajinách. Najviac sa líšime v zamestnanosti mladých žien do 29 rokov. Je škoda, že aj dnes ženy napriek ich nesporným kvalitám a schopnostiam zarábajú takmer o 20 % menej ako muži na rovnakej pracovnej pozícii.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

Sme tak na chvoste EÚ, čo v praxi znamená, že ženy musia pracovať približne o dva mesiace dlhšie, aby dosiahli rovnakú ročnú odmenu ako muži. Tento fakt nám jasne ukazuje, že nerovnosť v odmeňovaní je na Slovensku stále aktuálnym problémom. Ženy sa tiež musia stretá s nevhodným správaním a podceňovaním zo strany mužov. Prečo by ste to mali zmeniť vo vašej firme?

Pozitívny vplyv žien na vaše podnikanie

V dnešnom rýchle sa meniacom svete by sa malo stať zamestnávanie žien (nielen) v maloobchodnom sektore zásadným z niekoľkých kľúčových dôvodov. Tu sú najdôležitejšie z nich:

Otvorenejšie prostredie: diverzifikovaný tím, ktorý zahŕňa vo väčšej miere ženy, vedie k lepšej a užšej spolupráci, pretože ženy sú od prírody komunikatívnejšie. Znamená to, že si skôr všimnú, ak niekoho niečo trápi, môže sa im zdôveriť a vyrozprávať, čo pomáha lepšej psychike, inklúzii, tvoreným pracovným vzťahom a tým aj k udržateľnejšiemu rastu podniku.

Empatia a porozumenie: ako už bolo povedané, ženy majú väčšiu mieru vcítenia sa do potrieb druhých, nejde však len o kolegov, ale aj o zákazníkov. Empatia a osobné, individualizované interakcie so zákazníkmi sú pre maloobchod rozhodujúce – reagovanie na ich individuálne potreby vedie k lepšiemu servisu, vyššej spokojnosti zákazníkov a tým aj k vyšším predajom.

Komunikačné zručnosti: Komunikácia a budovanie vzťahov sú nevyhnutné pre každého zamestnanca v maloobchode. Práve schopnosť efektívne komunikovať s klientmi, ktorú majú ženy viac rozvinutú, môže výrazne zlepšiť zážitok zákazníkov vo vašej predajni, znížiť množstvo konfliktov a sťažností a naopak, zvýšiť ich lojalitu.

Inovácie a kreativita: zahrnutie ženskej perspektívy a vnímania prináša do podnikania nové nápady aj odlišné prístupy k riešeniu problémov. Ženské myslenie môže viesť k zavedeniu nových služieb, kreatívnych a inovatívnych riešení, vyššiemu výkonu aj k istej konkurenčnej výhode a novým príležitostiam vo vašom podnikaní.

Spoločenská zodpovednosť: zamestnanie žien v maloobchode nielen podporuje rovnosť pohlaví, ale pomáha aj posilňovať ženskú ekonomickú nezávislosť. To má pozitívny dopad nielen na vašu firmu, ale na celú spoločnosť aj hospodársky rast prostredníctvom zvýšenej spotreby a investícií.

Tímová práca a spolupráca: v prostredí maloobchodu, kde je často potrebné rýchlo reagovať a spolupracovať medzi rôznymi oddeleniami aj typmi ľudí, je schopnosť efektívne pracovať v tíme kľúčová pre úspech celej predajne. Silné medziľudské väzby a ústretovosť ku zákazníkom zabezpečia ich vyššiu lojalitu a podporia aj opakované nákupy.

Zamestnávanie žien v maloobchode teda nie je len otázkou rovnosti pohlaví alebo rodovým a sektorovým stereotypom, ale aj strategickým rozhodnutím s množstvom pozitívnych dopadov na vaše podnikanie, spoločnosť a ekonomiku ako celok. Malo by však ísť ruka v ruke s vytváraním vhodného a inšpiratívneho pracovného prostredia, v ktorom ženy nebudú podceňované, ale budú sa tam dobre cítiť aj sa doň rady vracať. Prostredia, čo prináša prospech všetkým – zamestnancom, zákazníkom aj samotnej firme.

Aby sa tak však stalo, je potrebné vytvoriť lepšie podmienky na zosúladenie ich pracovného a rodinného života zavedením flexibilných pracovných úväzkov, poskytovaním širokej škály motivačných benefitov aj férovej mzdy, ktoré ženám umožnia uplatniť sa, rozvíjať svoj talent a svojim príbehom budú inšpirovať ďalšie ženy. Tak čo – ste pripravení využiť silu, energiu a ženskú tvorivosť a nechať svoj obchod prosperovať?

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications. 

Súvisiace články:

BarbiePredaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok