logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Kofola predstavila nové logo. Zmenou prejdú fľaše i etikety

20. marca 2024
Správy 0
873
Kofola predstavila nové logo. Zmenou prejdú fľaše i etikety

Kofola, jedna z tradičných značiek s viac ako šesťdesiatročnou históriou, dostáva po rokoch nový impulz. Zmenou prejde logo aj celé portfólio značky vrátane etikiet, fliaš, plechoviek či pohárov. Napriek zdanlivej jednoduchosti stála za premenou dlhá cesta, ktorá zahŕňala sedem rokov hľadania, desiatky návrhov od renomovaných grafických a kreatívnych štúdií a niekoľko spotrebiteľských testov, z ktorých vzišiel víťazný návrh.

Značka Kofola je dnes vnímaná ako súčasť československej tradície a kultúrneho dedičstva, mnohí ju považujú za lovebrand. Zmeniť jeden z hlavných prvkov, vďaka ktorému ju zákazníci kedykoľvek a kdekoľvek spoznajú, vyžadovalo veľkú odvahu aj opatrnosť.

Prečítajte si tiež
Kofola a Mattoni vstúpili do spoločnosti General Plastic
Kofola, Mattoni, General Plastic

„Svet okolo nás sa neustále vyvíja, rovnako ako naši zákazníci aj naše portfólio. Bolo teda načase, aby sa značka s novou identitou posunula a bola relevantná aj pre mladých dospelých. Naším cieľom bolo design osviežiť a zjednodušiť, aby pritom Kofola nestratila svoju tvár a zachovala si charakteristické rysy, vďaka ktorým ju zákazníci stále spoznajú,“ vysvetľuje Pavol Chalupka, marketingový riaditeľ Kofoly.

Hľadanie nového smeru trvalo Kofole dlhých sedem rokov. „Oslovili sme takmer všetky významné dizajnové štúdiá v ČeskoSlovensku, dokonca pár zahraničných. Videli sme nepreberné množstvo prístupov a pohľadov. Napriek tomu, že sme hľadali smer budúcnosti, mnohí sa upínali k retru. Objavilo sa aj neoretro alebo futuristické návrhy. V jednom prípade dokonca agentúra zapojila AI,“ opisuje zážitky s hľadaním novej identity Kofoly Pavol Chalupka.

Prečítajte si tiež
Kofola kúpila väčšinový podiel v spoločnosti, ktorá vyrába české pivá Holba, Zubr a Litovel

Dva návrhy vo finále

Do finále sa dostali dva úplne rozdielne návrhy. Pohľady na ne sa Kofola rozhodla overiť v spotrebiteľskom prieskume v Česku aj na Slovensku. Do neho zapojila hlavne zákazníkov zo skupiny mladých dospelých, na ktorých značka primárne cieli.

„V prieskume sa potvrdilo, že Kofola nepotrebuje radikálnu zmenu, ale má primárne zostať Kofolou. Nemá ísť o revolúciu, ale prirodzenú evolúciu, vďaka ktorej sa Kofola posunie smerom k aktuálnejšiemu dizajnu, ktorý bude relevantný minimálne ďalších desať rokov,“ dopĺňa Lenka Tenglerová, manažérka značky Kofola.

Víťazný návrh vznikol v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett. Lístok sladkého drievka, ktorý symbolizuje jednu zo zložiek nápoja a stal sa ikonickým prvkom značky, po novom obklopuje tvar srdca – pretože Kofola vždy bola, je a bude o láske. Súčasne sa text v samotnom logu zmodernizoval.

Najviditeľnejšou zmenou v rámci novej vizuálnej identity budú nové etikety naprieč celým portfóliom, do ktorých sa budú Kofoly postupne prezliekať. Prvé produkty v novom dizajne sa na trhu objavia pred Veľkou nocou. V reštauráciách a krčmách sa s novou identitou môžu zákazníci etikiet hlavne v rámci chystanej letnej kampane.

Paralelne so zmenou identity dôjde aj k posunu vizuálneho jazyka v marketingovej komunikácii značky. A vzhľadom na to, že originálna Kofola tvorí základnú DNA rovnomennej rodinnej firmy, zmeny sa postupne prejavia aj v celkovej korporátnej identite spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Súvisiace články:

Kofola, Mattoni, General PlasticKofola a Mattoni vstúpili do spoločnosti General Plastic Kofola kúpila väčšinový podiel v spoločnosti, ktorá vyrába české pivá Holba, Zubr a Litovel KofolaKofola bude prevádzkovať automaty na teplé aj studené nápoje a snacky

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok