logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...

Obchod očami Martina Podhradského, konateľa dm drogerie markt: Chceme otvoriť vlastnú lekáreň

25. februára 2024
Profily 0
1285
Obchod očami Martina Podhradského, konateľa dm drogerie markt: Chceme otvoriť vlastnú lekáreň

Zatiaľ čo v susednom Česku sa od januára rozšíril počet liekov, ktoré možno predávať mimo lekární, na Slovensku to zatiaľ vôbec nie je možné. Zmeniť to chce spoločnosť dm drogerie markt, zatiaľ však plánuje, že si otvorí vlastnú lekáreň a neskôr prípadne viac lekární. „Aktuálne preverujeme všetky legislatívne podmienky aj možnosti prípadnej lokality,“ vraví konateľ firmy Martin Podhradský.

Prečo by drogéria dm uvítala, ak by mohla predávať niektoré voľne dostupné medicínske prípravky, ktoré dnes môžu zákazníci získať len v lekárňach?

dm má záujem o predaj voľnopredajných liekov, nakoľko tento trh odhadujeme na Slovensku v desiatkach miliónov eur, do ktorého sa zatiaľ nemôžeme dostať. Navyše predaj voľnopredajných liekov by mal veľký potenciál aj cez náš e-shop. Viac než dekádu budujeme v dm zdravú výživu vrátane parafarmaceutík čiže doplnkov stravy, vitamínov či minerálov. Pandémia nám ukázala, že je o ne obrovský záujem a ľudia majú záujem starať sa o svoje zdravie.

Avšak na Slovensku máme skostnatenú legislatívu, podľa ktorej si Aspirín či Strepsils môže zákazník kúpiť len v lekárni. Existuje silná lobby, aby to tak ostalo, pretože veľkým hráčom v sektore lekárni to vyhovuje. My o tomto radi otvorene hovoríme, aby na túto tému konečne nastala verejná diskusia, lebo na voľnopredajné lieky majú monopol lekárne, a to nie je optimálny stav. Legislatíva totiž hovorí o predpísanej marži na konkrétne lieky a lekárne majú slobodu si ďalej určovať ich finálnu cenu, čo využívajú. Trh je oklieštený pár značkami, kde dominuje Dr. Max a Benu, ktorým dokonca ani menšie lekárne nedokážu konkurovať, a to ani cenou, ani ponukou.

O aký sortiment by mala drogéria najväčší záujem?

Primárne máme záujem o predaj voľnopredajných liekov, ktoré sú potrebné v domácej lekárničke, ako napríklad lieky proti bolesti a teplote, krémy proti bolesti, lieky na trávenie, podporu imunity a podobne.

Čo si myslíte o argumentoch odporcov tejto možnosti, predovšetkým o argumente, že v obchodoch nie je školený personál, ktorý by mohol zákazníkom odborne poradiť a ľahko by tak došlo k poškodeniu ich zdravia?

Pri voľnopredajných liekoch poradenstvo nie je potrebné, všetky dôležité informácie vrátane dávkovania sú uvedené na obale a v príbalovom letáku každého produktu. Nevidíme žiaden dôvod na to, aby sme neponúkali lieky, pri ktorých poradenstvo nie je potrebné.

Podnikáte nejaké konkrétne kroky, ktoré by mohli viesť k rozšíreniu predajných miest mimo lekární?

Postupujeme v dvoch líniách. Na to, aby ste mohli otvoriť lekáreň, legislatívne potrebujete napríklad samostatnú právnickú osobu, čiže „eseročku“. Máme už za sebou rokovania s úradmi, ktoré majú na starosti povoľovanie týchto záležitostí

Okrem založenia „eseročky“ potrebujete nájsť zodpovednú osobu. Čo sa týka priestoru, musí to byť najmenej 110 štvorcových metrov, pričom predpokladáme, že u nás to bude viac. Prevádzka musí mať vlastné zázemie, zamestnanci lekárne budú mať vlastný prístup, aj čo sa týka zásobovania. Ďalej je potrebná napríklad zvláštna miestnosť na  individuálnu prípravu liekov. Voľnopredajné lieky chceme predávať aj online, čo je ďalší samostatný proces, ktorý to sprevádza. Stále si myslíme, že potenciál, ktorý to má, je hodný celej tejto námahy.

Koľko lekární chcete otvoriť a na akých miestach?

Na toto je ešte skoro reagovať, aktuálne preverujeme všetky legislatívne podmienky aj možnosti prípadnej lokality. V prípadne realizácie by však na začiatku bola lekáreň jedna.

Kedy odhadujete, že sa vám podarí do regálov pridať lieky?

Je to beh na dlhú trať, ale s trochou optimizmu v roku 2025.

Ako sa pozeráte na vývoj v susednom Česku, kde od januára tohto roka dokonca rozšírili prípravky, ktoré sa môžu predávať mimo lekární, o ďalšie kategórie?

Aktivity v Českej republike vítame. Máme záujem na tom, aby sa na Slovensku legislatíva upravila tak, ako je nastavená v okolitých krajinách a mohli sme v dm predávať voľnopredajné lieky, čo by jednak zvýšilo ich dostupnosť a zároveň prispelo aj k lepším cenám pre ľudí.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok