Porota ocenenia EDIZone tento rok už trinástykrát ocenila najzaujímavejšie české projekty v oblasti digitalizácie obchodných a logistických procesov. Prvé miesto si odniesla sieť hotelov Orea Hotels a spoločnosť HP Tronic Zlín za zavedenie elektronickej výmeny dokladov v gastronómii. Do úzkeho výberu sa prebojoval aj e-shop Muziker a spoločnosť Mondelēz.
Odborný informačný portál EDIZone.cz každoročne oceňuje firmy s inovatívnym prístupom k digitalizácii a automatizácii obchodných a logistických procesov. Tohtoročných víťazov tvorí dvojica firiem, ktoré zavedením EDI prispeli k rozšíreniu digitalizácie obchodných dokladov v gastronómii a hotelierstve. Ide o sieť hotelov a rezortov Orea Hotels a spoločnosť HP Tronic Zlín, ktorá okrem siete predajní s elektronikou Datart prevádzkuje aj ubytovacie a gastronomické zariadenia.
„Našou hlavnou motiváciou pre zavedenie elektronickej výmeny dokladov bolo zlepšenie kvality služieb. Zamestnanci nestrácajú čas s administratívou a môžu sa viac venovať hosťom,“ hovorí Pavel Jenč, IT manager siete Orea Hotels. Podobné dôvody mala aj spoločnosť HP Tronic. „Uvedomili sme si, že rovnaké výhody, ktoré tieto technológie prináša nášmu hlavnému biznisu s elektronikou, môžeme uplatniť aj pre ubytovacie a gastro prevádzky. Veľká časť našich dodávateľov už EDI používa, takže sme si elektronické doklady začali vymieňať rýchlo,“ uvádza Alena Dujková, vedúca projektu implementácie EDI v HP Tronic.
Snaha automatizovať to, čo môže robiť stroj
Do finále sa prebojoval aj e-shop s voľnočasovým tovarom Muziker a česká divízia výrobcu spoločnosti Mondelēz. Porotcovia ocenili, že e-shop Muziker ušetril 80 hodín administratívy mesačne hneď po tom, ako si začal vymieňať EDI doklady len s desatinou lokálnych dodávateľov. „Snažíme sa digitalizovať a automatizovať všetky procesy, ktoré vyhodnotíme ako repetetívne a je možné ich delegovať na stroje. Preto sme vedeli, že pre nás je zavedenie EDI nevyhnutný krok,“ hovorí Izabela Prokopiusová, purchase team leader v Muzikeri.
Výrobca cukroviniek Mondelēz uspel tým, že dosiahol takmer kompletnú automatizáciu spracovania objednávok. Prostredníctvom EDI chodia do Mondelēzu objednávky od 96 % dodávateľov. Zvládli to vďaka technológii, ktorá prevádza objednávky z PDF formátu do EDI. Mondelēz tak už nemusí údaje z objednávok ručne prepisovať do svojho systému.