Už v prvom štvrťroku budúceho roka by všetky predajne Fresh Plus, ktoré patria spoločnosti Labaš, mali mať elektronické cenovky. Digitalizácia tým nekončí, Labaš sa snaží do svojho podnikania zapájať aj umelú inteligenciu. „Využívame ju najmä na zlepšenie zásobovania našich predajní. Dokáže veľmi dobre predpovedať trendy v predaji. Po zavedení tohto systému sa nám zlepšila obrátka tovaru na ovocí a zelenine o 30 percent,“ vraví Viktória Stupárová, e-commerce manažérka spoločnosti Labaš.
V akej fáze je momentálne zavedenie elektronických cenoviek pre predajne Fresh Plus?
Modernizácia predajní postupuje podľa stanoveného harmonogramu a do konca roka sa viac ako polovica našich predajní posunie technologicky znova vpred aj vďaka inštalácii elektronických cenoviek. V prvom kvartáli roku 2024 máme v pláne vymeniť papierové cenovky za elektronické vo všetkých našich predajniach Fresh Plus.
V čom sú pre zákazníkov hlavné výhody elektronických cenoviek?
Elektronické cenovky zabezpečia, že zákazníci vždy dostanú aktuálne a presné informácie o cenách a produktoch. Zmeny v cenách alebo akciách budú rýchlo implementované. Zákazníci budú mať okamžitý prístup k novým cenám bez čakania na aktualizáciu papierových cenoviek. Elektronické cenovky môžu obsahovať aj dodatočné informácie, ako je nutričná hodnota, pôvod produktu alebo iné dôležité detaily.
Aké výhody majú pre predavačky?
Presnosť a aktuálnosť cien tkvie v tom, že cenovka sa prekreslí ihneď pri zmene cien napríklad v novom akciovom letáku. Eliminujeme chybovosť zamestnancov a zákazník dostáva vždy pravdivú informáciu o cene. Zamestnanci už len kontrolujú správnosť prekreslenia a osadenie cenovky pri tovare. Ubúda im manuálna práca spojená so strihaním, zakladaním, menením cenoviek a ušetrený čas venujú zákazníkom.
Aké digitálne novinky ešte v predajniach pripravujete?
Je naším cieľom napredovať a zjednodušovať zákazníkom každodenné nákupy, preto pracujeme na viacerých projektoch, ktoré už začiatkom roka 2024 budeme implementovať do prevádzok. Okrem noviniek zlepšujeme náš interný systém na prácu v potravinách a digitalizujeme záznamy činnosti, ktoré boli vedené papierovou formou, šetríme planétu a uľahčujeme prácu zamestnancom.
Využívate alebo budete využívať na zlepšenie predaja aj umelú inteligenciu?
Využívame ju najmä na zlepšenie zásobovania našich predajní, keďže umelá inteligencia dokáže veľmi dobre predpovedať trendy v predaji, a tým znížiť výpadky tovaru na predajniach. Po zavedení tohto systému sa nám zlepšila obrátka tovaru na ovocí a zelenine o 30 %, pričom výpadkovosť zostala rovnaká. To znamená omnoho čerstvejšie ovocie a zelenina pre našich zákazníkov.
Okrem toho experimentujeme s integráciou umelej inteligencie s naším e-shopom, aby mal každý zákazník svojho osobného nákupného asistenta, ktorého sa môže pýtať otázky, ako napríklad „čo variť v sobotu na obed?“, alebo aby mohol odfotografovať chladničku a spýtať sa ho, čo mu v nej chýba.