logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Kofola kúpila väčšinový podiel v spoločnosti, ktorá vyrába české pivá Holba, Zubr a Litovel

23. novembra 2023
Správy 0
713
Kofola kúpila väčšinový podiel v spoločnosti, ktorá vyrába české pivá Holba, Zubr a Litovel

Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja tradičné značky značky pív Holba, Zubr a Litovel. Dokončenie transakcie, ktorá podlieha schváleniu českých protimonopolných úradov, sa očakáva začiatkom roka 2024.

Za akvizíciou spoločnosti Pivovary CZ Group stoja okrem rodinnej nápojárskej firmy ešte dvaja menšinoví podielnici. Kofola ČeskoSlovensko sa stane 51-percentným vlastníkom pivovarov. Ďalšími spolupodielnikmi sú investičná skupina RSJ (29 %) a Úsovsko (20 %).

Prečítajte si tiež
Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

„V Kofole sme sa naučili rozvíjať tradičné a lokálne značky so silným príbehom. Keď sa objavila príležitosť investovať do pivovarov, ktoré vyrábajú značky s dlhou históriou a za ktorými stojí poctivé remeslo a moderné výrobné zázemie, neváhali sme. Veríme, že skúsenosť našich ľudí môže pomôcť k ich rozvoju,“ predstavuje vstup do nového biznisu Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group sú piatou najväčšou pivovarníckou skupinou v Česku. Svojou tohtoročnou produkciou piva prekročia objem 800 tisíc hektolitrov. Z toho viac ako tretina piva mieri na exportné trhy. V pivovaroch v Hanušoviciach, Přerove a Litovli spoločnosť zamestnáva takmer 500 ľudí. Pivá značiek Holba, Zubr a Litovel sa tu varia už viac ako 130 rokov tradičnými postupmi. A s použitím najkvalitnejších surovín hlavne z lokálnych zdrojov. Vďaka tomu sa tešia mimoriadnej obľube u zákazníkov aj nezávislých odborníkov. O tom dlhodobo svedčí aj množstvo prestížnych medzinárodných a tuzemských ocenení.

Prečítajte si tiež
Novým finančným riaditeľom Plzeňského Prazdroja je Adam Legerský

Zachová sa remeselná tradícia varenia piva

„Kvalita našich pív je výsledkom nielen dôkladného dodržiavania tradičných technologických postupov výroby českého piva, ale aj výsledkom odbornosti a umu zamestnancov. Úcta k tradícii, zručnosť našich ľudí, vysoká technologická úroveň pivovarov, zdroje kvalitnej vody a suroviny hlavne od lokálnych dodávateľov sú základom nášho úspechu, potenciálom aj záväzkom do budúcnosti,“ hovorí Jaromír Dvorský, podpredseda predstavenstva Pivovary CZ Group.

„Záleží nám na tom, aby bola zachovaná remeselná tradícia varenia piva, stabilné vzťahy so zákazníkmi, dodávateľmi aj zamestnancami a spoločenská zodpovednosť firmy. To všetko boli pri rokovaniach o predaji dôležité kritériá. Sme radi, že sme našli partnera, ktorý nám pomôže zachovať a ďalej rozvíjať kvalitu našich pív, a zároveň posilní aj ich obchodnú expanziu,“ vysvetľuje Jaromír Dvorský. „Rád by som sa poďakoval našim zamestnancom a obchodným partnerom, bez nich by sme takéto úspechy nemohli dosahovať,“ dodáva Jaromír Dvorský.

Bola by škoda, ak by pivovar prešiel do cudzích rúk

Nová akvizícia umožní skupine Kofola rásť v ďalšom stabilnom segmente s exportným potenciálom. S ohľadom na špecifiká pivného trhu a s pokorou k umeniu zamestnancov pivovarov zostanú Pivovary CZ Group samostatne riadeným pilierom.

„Primárne nám nejde o priame synergie s naším doterajším nealko biznisom. Hoci pivovarnícky priemysel má spoločné rysy s nápojovou branžou. Naším cieľom je podporiť um a kvalitu českých pivovarov. Bola by škoda, keby tradičné značky prešli do rúk zahraničných investorov,“ hovorí René Musila, jeden zo zakladateľov a prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola. Práve on sa po dokončení akvizície postaví na čelo pivného piliera.

„Vstup do lokálnych pivovarov je ďalším dielom skladačky našej dlhodobej stratégie private equity fondov. Sme radi, že sme mohli so spoločnosťou s takým renomé, ako je Kofola, spojiť sily,“ komentuje novú spoluprácu Matěj Kumstýř, asset manažér investičnej skupiny RSJ. Tá spravuje široké portfólio investícií v Českej republike a zahraničí. Zameriava sa okrem iného na podporu perspektívnych českých a regionálnych firiem.

Súvisiace články:

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete Novým finančným riaditeľom Plzeňského Prazdroja je Adam Legerský

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok