logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Prieskum: spotrebitelia veria domácim potravinám, poľským nie

21. novembra 2023
Správy 0
1017
Prieskum: spotrebitelia veria domácim potravinám, poľským nie

Spotrebitelia si domáci pôvod potravín spájajú s kvalitou, čerstvosťou a podporou domácej ekonomiky. Akceptujú aj potraviny českého či nemeckého pôvodu, naopak silná nedôvera panuje voči poľským potravinám. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse pre Zväz obchodu SR na reprezentatívnej vzorke dospelej populácie.

Z prieskumu Zväzu obchodu SR vyplynulo, že Slováci sa vo významnej miere zhodujú na tom, že kúpou slovenských potravín podporujú slovenské poľnohospodárstvo (88 %) a ekonomiku (87 %). Ale aj znižujú aj uhlíkovú stopu (60 %). Súčasne viac ako polovica Slovákov (59 %) vníma slovenské potraviny ako kvalitnejšie v porovnaní so zahraničnými. Súvisí s tým aj presvedčenie, že slovenskí výrobcovia dodržiavajú prísnejšie kritériá bezpečnosti (57 %).

Prečítajte si tiež
Potravinové púšte by mal riešiť štát

„Opäť sa ukázalo, že slovenský pôvod potravín je pre ľudí dôležitý. Až tri štvrtiny opýtaných uviedlo, že dávajú prednosť potravinám slovenského pôvodu. A aj čerstvosť a kvalita sa primárne viažu práve na slovenské potraviny. To iba svedčí o ich vysokej reputácii medzi spotrebiteľmi na Slovensku,“ uvádza na margo výsledkov prieskumu Filip Kasana, viceprezident Zväzu obchodu SR.

Bariérou je cena

Primárnou bariérou, ktorá bráni ľuďom v intenzívnejšom nakupovaní slovenských potravín, je vyššia cena. V prieskume to uviedlo 80 % respondentov. Ďalšími dôvodmi sú menší sortiment a nižšia dostupnosť slovenských potravín v predajniach. Ďalej nedostatočné označovanie potravín slovenského pôvodu a tiež náročnejšia identifikácia pôvodu surovín.

Prečítajte si tiež
Potravinári od novej vlády čakajú naplnenie predvolebných sľubov o dostupných potravinách

Najvyššiu ochotu priplatiť si za slovenský pôvod potravín deklarujú Slováci hlavne pri mäse a mäsových produktoch (48 %). Citlivou kategóriou sú aj vajíčka a mliečne výrobky (zhodne po 39 %). Tretina Slovákov je ochotná priplatiť si za slovenskú zeleninu, pečivo, chlieb a ovocie.

Napriek vyššej cene a iným prekážkam však viac ako tretina Slovákov (33 %) vyjadrila záujem o zvýšenie podielu slovenských potravín v rámci svojich budúcich nákupov.

„Perspektíva pretrvávajúcej dôvery spotrebiteľov v slovenské potraviny je povzbudzujúca, ale zároveň zaväzujúca. Nielen pre domácich producentov, ale aj pre nás, obchodníkov, aby sme nepoľavovali v snahe zvyšovať ich predaj v našich predajniach,“ konštatuje Filip Kasana.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že okrem potravín slovenského pôvodu, ktoré preferuje 76 % respondentov, sú akceptovanými aj potraviny českého a nemeckého pôvodu. Naopak, vyššia miera nedôvery, vrátane negatívnych skúseností, sa ukazuje pri potravinách z Poľska, ktorým, rovnako ako potravinám z krajín mimo EÚ, dávajú prednosť iba tri percentá opýtaných.

Súvisiace články:

Potravinové púšte by mal riešiť štát Potravinári od novej vlády čakajú naplnenie predvolebných sľubov o dostupných potravinách

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok