logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Potravinári od novej vlády čakajú naplnenie predvolebných sľubov o dostupných potravinách

3. novembra 2023
Správy 0
617
Potravinári od novej vlády čakajú naplnenie predvolebných sľubov o dostupných potravinách

Potravinárska komora Slovenska očakáva od novej vlády naplnenie predvolebných sľubov o dostupných potravinách. Ako upozorňuje, v súčasnosti je na pultoch len 41,7 % slovenských potravín. Negatívne saldo zahraničného obchodu s agropotravinárskymi komoditami prekročilo v roku 2022 hranicu dvoch miliárd eur. Z toho až 97 % tvorí dovoz finálnych potravinárskych výrobkov a polotovarov. zatiaľ čo produkty poľnohospodárskej prvovýroby vyvážame nespracované do zahraničia.

Potravinárstvo ako odvetvie zaradené do kritickej infraštruktúry štátu nie je konkurencieschopné voči zahraničným výrobcom. Investičný dlh sa vyšplhal až na jednu miliardu eur, upozorňujú potravinári: „Mnohé potravinárske odvetvia zanikli, ďalšie bojujú o prežitie. V dôsledku chybného nastavenia kľúčových dokumentov sa v predchádzajúcom období podporovala primárne prvovýroba poľnohospodárskych výrobkov bez podpory ich spracovania do finálnych potravín s vyššou pridanou hodnotou. To viedlo k úpadku konkurencieschopnosti v celej potravinovej vertikále.“

Úlohou novej vlády a ministra pôdohospodárstva bude preto podľa Potravinárskej komory Slovenska v plnej miere rozvinúť investičný potenciál formou systémovej podporu odvetvia. V prvom rade treba dokončiť otvorenú výzvu na investície do potravinárskej výroby. A pripraviť a notifikovať schémy štátnej pomoci pre potravinárske odvetvie: „Očakávame vypísanie výzvy na podporu potravinárskeho sektora v dôsledku agresie Ruska proti Ukrajine na základe schémy štátnej pomoci odsúhlasenej Európskou komisiou 8. septembra tohto roku.“

Odstraňovanie administratívnej záťaže

„Očakávame tiež, že nový zákonodarný zbor bude prijímať predpisy s vplyvom na podnikateľské prostredie. A to na základe dôkladného zváženia dopadov a diskusie so zástupcami odvetvových a zamestnávateľských zväzov v riadnom legislatívnom procese. Nemenej dôležitou úlohou bude odstraňovanie administratívnej záťaže a požiadaviek nad rámec európskych predpisov. Tie dávajú slovenských potravinárov do konkurenčnej nevýhody oproti zahraničným výrobcom. Prípadne bránia voľnému pohybu tovaru v rámci Európskej únie,“ konštatujú potravinári.

Potravinárska komora Slovenska si uvedomuje negatívne dôsledky klimatickej zmeny, obmedzenosť surovinových zdrojov a potrebu vytvárania udržateľných potravinových systémov: „Preto bude dôležitou úlohou novej vlády urýchliť zavádzanie inovácií a inovatívnych technológií, procesov na efektívnejšie využívanie energie, udržateľnejšie využívanie vody v potravinárskej výroby a zvyšovanie udržateľnosti obalov.“

Zavádzanie inovácií a opatrení na ochranu životného prostredia vyžaduje podporu vedy, výskumu a prepojenia na podnikateľskú prax. Zároveň však musí byť podporené dostatočnými finančnými prostriedkami. Pri zelenej transformácií je kľúčové brať maximálny ohľad na bezpečnosť spotrebiteľa a konkurencieschopnosť a udržateľnosť priemyselnej produkcie v Slovenskej republike a celej Európskej únie a s tým súvisiacej zamestnanosti a rozvoja regiónov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok