logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Kongres OBALKO pripravil českých a slovenských obalových profesionálov na blížiacu sa cunami

30. októbra 2023
Komerčné prezentácie - archiv 0
1012
Kongres OBALKO pripravil českých a slovenských obalových profesionálov na blížiacu sa cunami

Kongres OBALKO pripravil českých a slovenských obalových profesionálov na blížiacu sa cunami

Obalové cunami, tak znelo hlavné motto tohtoročného, už jedenásteho ročníka najväčšieho českého a slovenského obalového kongresu, ktorý sa konal v dňoch 19. a 20. októbra 2023 v Prahe. „Pri len letmom pohľade na obalovú legislatívu, ktorá sa chystá na európskej úrovni, nám výraz cunami prišiel viac ako priliehavý. Cieľom kongresu bolo predovšetkým pripraviť českých a slovenských obalových profesionálov na to, čo príde v blízkej budúcnosti. Veríme, že sa nám to podarilo,“ komentuje výber tohtoročnej témy a cieľ kongresu Kateřina Osterrothová, ktorá je programovou riaditeľkou kongresu.

Tento rok priniesol dôležitú inováciu z hľadiska skladby programu. Predchádzajúce ročníky charakterizovali popoludňajšie workshopy zamerané na rôzne aspekty obalov. „Tentoraz sme sa rozhodli, že na trhu vyberieme dvanásť najlepších prípadových štúdií a necháme ich odprezentovať zástupcov užívateľov aj poskytovateľov obalových riešení. Tento koncept sa veľmi vydaril, pretože účastníci sa mohli počas štvrťhodinky zoznámiť so zaujímavými riešeniami a komentár k nim priniesli vždy obe strany obchodného prípadu,“ hovorí Jeffrey Osterroth, konateľ usporiadateľskej spoločnosti ATOZ Group.

Kongres navštívilo celkom 491 účastníkov, čo bolo rekordné číslo. Bolo odovzdaných 41 trofejí pre najlepšie obaly, v 17 programových bodoch vystúpilo 34 rečníkov vrátane troch kľúčových, zaznelo 12 prípadových štúdií, debatovalo sa v dvoch panelových diskusiách a v ponuke bola návšteva štyroch prevádzok. Akciu podporilo 45 partnerov a 21 médií. V rámci speed-datingovej platformy prebehlo 94 stretnutí.

Skok s Alešom Valentom

Profesijné kongresy sa nezaobídu bez podporovateľov. Preto v úvodnej časti konferencie vystúpili traja zástupcovia zlatých partnerov tohto ročníka – boli to Vojtěch Rosina zo spoločnosti Avery Dennison, Ivo Benda zo spoločnosti Greiner Packaging Slušovice a Martin Hejl z firmy Thimm. Potom už prišiel čas pre energického a entuziastického prvého tzv. motivačného rečníka. Tým nebol nikto iný, než Aleš Valenta. Bývalý akrobatický lyžiar a olympijský víťaz ukázal, že ak človek uvažuje optimisticky a je ochotný prekonávať prekážky, ktoré sa občas do cesty postavia každému z nás, neexistuje prakticky nič, čo by nedokázal. Aleš Valenta ako prvý človek na svete skočil na lyžiach trojité salto s piatimi vrutmi, trikrát štartoval na zimných olympijských hrách a dvanásťkrát vystúpil na stupne víťazov v pretekoch svetového pohára (tri z nich vyhral). Po ukončení svojej športovej kariéry však „nezavesil lyže na klinec“ a nekochal so svojimi úspechmi. Naopak, skočil do biznisu, prevádzkuje športový areál Acrobat Park v Štítoch, patrí medzi úspešných moderátorov a mal aj svoju talkshow.

V ďalšom programovom bode už obaja prednášajúci udreli takpovediac presne na komoru. David Surý, vrchní riaditeľ sekcie ochrany životného prostredia českého Ministerstva životného prostredia, predstavil rámcovú pozíciu Českej republiky k návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o obaloch a obalových odpadoch, ktorý predložila Európska komisia v novembri minulého roka. Potom Zbyněk Kozel, generálny riaditeľ AOS EKO-KOM, zacielil na problematické časti návrhu nariadenia. Z vystúpenia bolo zrejmé, že zásadných problémov a nevyriešených pasáží je celý rad. Problémy sú technologického, ekonomického aj legislatívneho rázu a je zrejmé, že obalový trh bude čeliť naozaj zásadným výzvam.

Veľkú dopoludňajšiu panelovú diskusiu nazvali usporiadatelia trochu provokatívne: Zostane po obalovom cunami v priemysle kameň na kameni? Na túto tému diskutovali zástupcovia firiem a organizácií, ktoré majú k obalom rozmanitý vzťah. Pri jednom stole sa zišli obchodníci (Jaroslav Vodáček, Tesco Stores), reprezentanti štátnej správy (David Surý, MŽP) a AOS (Zbyněk Kozel, Eko-kom; Hana Nováková, Envi-pak), producenti obalov (Ivo Benda, Greiner Packaging Slušovice; Martin Hejl, Thimm) aj výrobcovia rýchloobrátkového tovaru (Thor Tummers, Unilever). Debatu moderoval Stanislav Břeň (Svět balení). Názory zaznievali veľmi rozmanité, ale vo vzťahu k pripravovanému nariadeniu o obaloch prichádzala od zástupcov priemyslu skôr skepsa alebo obavy. Na druhej strane je zrejmé, že priemysel berie novú legislatívu ako fakt, na ktorý sa treba pripraviť. V tejto chvíli nikto presne nevie, v akej podobe budú pravidlá schválené a kedy budú uvádzané do praxe európskych štátov. Z vyjadrení zástupcov priemyslu však možno upovedomiť potrebu prijať opatrenia, ktoré povedú k zníženiu dopadov výroby a používania obalov na životné prostredie.

Obedňajšia pauza na kongrese OBALKO patrí už tradične trom záujmom: obedu, neformálnemu networkingu a potom sekcii BizPACK. To sú krátke obchodné rokovania, približne na desať minút, keď sa pri jednom stole stretávajú potenciálny dodávateľ a odberateľ. Je možné sa spoznať, vymeniť vizitky, oznámiť si základné ponuky a potreby a povedať si, či má zmysel pokračovať ďalej. Tento rok sa uskutočnilo 94 týchto obchodných stretnutí.

12 prípadoviek na 15 minút

Popoludňajší program bol rozdelený dva bloky, v prvom zaznelo sedem pätnásťminútových prípadových štúdií a v druhom zase päť. „Bola to ukážka toho najlepšieho a najinšpiratívnejšieho, čo možno teraz na trhu nájsť. Som rád, že vo väčšine prípadov sa nám podarilo zorganizovať prezentácie vždy zástupcov dodávateľa aj odberateľa. Účastníci konferencie tak dostali komplexný obrázok o tom, čo a ako sa robilo a aké to malo prínosy. Miera objektivity pri takýchto vstupoch je podstatne vyššia, než keď svoje riešenie predstavuje iba dodávateľ,“ domnieva sa Jeffrey Osterroth.

Do malých obalových sérií sa nikomu veľmi nechce – je to pracné, nákladné, rizikové. Avšak pre marketing sú limitované edície veľmi atraktívne. Klára Šťastná (Budějovický Budvar) a Petr Kaczor (Thimm) ukázali, že s digitálnou tlačou odpadne väčšina negatív a výsledkom je spotrebiteľsky pôsobivé balenie.

Michaela Horáková (LEGO Production) sa zamerala na zmenu pri ikonickej stavebnici. Odstrániť vnútorné plastové vrecká môže na prvý pohľad vyzerať ako jednoduchý úkon. Skutočnosť ale ukázala, že všetko je podstatne zložitejšie a vyžaduje dlhodobé testovanie. A áno, testovalo sa aj na deťoch.

O tom, že po skončení hudobných a rodinných festivalov nemusí byť plocha zaplavená kopami nevratných pohárov, alebo že nie je nutné zavádzať zálohované poháre, vypovedá inovácia, ktorú predstavili Marcel Zvonek (Karpaty fest), Eliška Fojtů a Klára Stojanovičová (obe Greiner Packaging Slušovice). Greiner obaly recykloval, a tak mohol Karpaty festu ponúknuť riešenie s jednorazovými pohármi, ktoré sa vyberali do špeciálnych boxov z vlnitej lepenky.

Ďalšia prípadová štúdia bola prezentovaná na príklade obalov pre sendviče a bagety od firmy Crocodille ČR. Zamerala sa na to, ako správna voľba materiálu pre etikety, konkrétne CleanFlake od Avery Dennison, môže hrať kľúčovú úlohu pri recyklácii, kedy nedôjde k znehodnoteniu cennej suroviny vplyvom kontaminácie z etikety. Prezentovali Aleš Paula (OTK printing & packaging) a Vojtěch Rosina (Avery Dennison).

Odstrániť plast z balenia mäsa nie je v blízkej dobe pravdepodobné ani účelné. Ale zásadne je možné znížiť množstvo tohto obalového materiálu. Vo svojej prezentácii to demonštroval Josef Hantsch (Maso Uzeniny Polička) na prípade výmeny plastových misiek za flow-pack. Firma do neho teraz balí mleté mäso a výsledok je okamžitý – 70% úspora primárneho plastu, zníženie energetickej i materiálovej náročnosti, lepšie využitie skupinového balenia a logistických kapacít, a to pri zachovaní recyklovateľnosti, existujúcich liniek a šírky typu potlače.

Zmena množstva a štruktúry vodíkových mostíkov má veľký vplyv na štruktúru vody, pričom tieto zmeny priaznivo ovplyvňujú hydraulické sústavy tým, že zvyšujú ich výkon, účinnosť a energetickú efektívnosť. To sa dá využiť v rôznych priemyselných odvetviach vrátane obalového. Vďaka technológii Hippotron dochádza k zabráneniu tvorby vodného kameňa, nie je nutné dodávať do zariadenia chemické aditíva, znižujú sa náklady na ohrev a ochladzovanie. Prípadovú štúdiu priniesli Athan Bloom (Evertis Ibérica) a Miroslav Danek (Boson Distribution SE).

Plechovky sa v posledných rokoch stali hitom nápojového priemyslu. Poskytujú všetky potrebné funkcie obalu, ich udržateľnosť ale priamo závisí od schopnosti triedenia a následnej recyklácie. Prípadová štúdia Martiny Vajskebrové (Plzeňský Prazdroj) a Attily Szabó (Canpack) ukázala, ako možno systematicky zvyšovať obsah recyklátu v plechovkách.

Málokto sa mazná s obalom, zakladateľ start-upu Alaskan Fisherman Vojtech Novák áno. V prípadovej štúdii to na jeho fotke s novým obalom prezentovali Kristýna Malá (Alaskan Fisherman) a Jiří Rak (Smurfit Kappa). Predtým ale bolo treba „vymazliť“ obal – pri balení divokého lososa sa podarilo odstrániť penový polystyrén a nahradiť ho vlnitou lepenkou a voštinou.

Oliwia Guziel (Decathlon Czech Republic) tiež priniesla zaujímavý obal, vyrobený bol recyklovaného plastu (PET), je vratný a slúži pre B2B objednávky. Spoločne so start-upom Packoorang Decathlon ukázal, že opakovane použiteľná taška môže nahradiť veľký objem vlnitej lepenky.

Petr Lískovec (Schneider Electric) a Miroslav Bárta (DS Smith) najskôr pustili vtipné video o tom, ako človek jazdí na bicykli (cycling), potom už nechce šliapať, tak si zaobstará auto, narastie mu však brucho, a tak opäť zakúpi bicykel, aby držal líniu. Tomu sa vraj hovorí „recycling“. Na tomto „pôdoryse“ predstavili riešenie opakovane použiteľných obalov z vlnitej lepenky pre elektrotechnický sortiment.

Holy Grail, dnes s označením 2.0, predstavuje technológiu, ktorá sa nachádza už v priemyselnom testovaní. Poskytuje široké možnosti využitia v obalovom priemysle. Digitálny vodoznak, ktorý je súčasťou grafiky obalu, podáva o obale všetky potrebné informácie naprieč dodávateľským reťazcom. Týka sa to identifikácie v obchode, v sklade, ale aj na automatickej triediacej linke. Podrobnosti priniesol Pavel Komůrka (Orkla Foods).

Obalový a odpadový trh potrebuje najnovšie technológie a modernizáciu. Vo firme SAKO Brno bola v marci spustená moderná linka na triedenie odpadu. Automatické senzory a softvér rozpoznávajú plasty podľa tvaru, zloženia aj farieb. Balistické separátory rozdeľujúce odpad na 2D časti a 3D objekty, ďalej tu fungujú magnetický separátor železných kovov, indukčný separátor na zber neželezných kovov alebo lis s kapacitou šesť ton za hodinu. Detaily oznámila Iveta Jurenová (SAKO Brno).

Na sklonku popoludnia prišiel čas na druhú veľkú panelovú diskusiu, niesla označenie Skutočnosť a sny obalového priemyslu. David Hloušek (Avery Dennison), Michaela Horáková (LEGO Production), Michael Ondraschek (M.A.S. Automation), Pavel Komůrka (Orkla Foods) a Jana Žižková (nezávislá obalová expertka spolupracujúca s časopisom Svět balení) diskutovali o budúcnosti obalového priemyslu. Moderátorskej role sa ujal Jeffrey Osterroth. Z diskusie vyplynulo, že obalový priemysel je – parafrázované Oscarom Wildom – pevne zakotvený na zemi, ale niektorí upierajú oči ku hviezdam. Snívanie o obaloch budúcnosti je hlboko podmienené možnosťami, ktoré sa aktuálne ponúkajú. Firmy chápu výzvy, ktorým čelia a ktoré ich ešte čakajú. Debata sa teda stočila k nedostatku pracovnej sily vrátane nezáujmu mladých o oblasť obalov, ale rovnako sa hovorilo o rozvoji moderných technológií vrátane strojového učenia a umelej inteligencie. Hlboko sa diskutovalo aj o nutnosti zohľadniť názory spotrebiteľov.

Obalové exponáty na pódiu

Obalový kongres OBALKO je v posledných rokoch sprevádzaný aj galavečerom súťaže Obal roku. Počas neho sú slávnostne odovzdávané ocenenia pre najlepšie obaly a obalové riešenia. Ceremóniu prizerali stovky odborných hostí. Výsledky tohto ročníka publikoval už časopis Svět balení č. 120/2023 a sú k dispozícii tiež na webe Obalového institutu Syba. V priebehu galavečera boli odovzdané aj ceny predsedníčky poroty Jany Žižkovej. Prvé miesto získala firma Thimm s exponátom Box pre T-Phone launch, obal zadávala spoločnosť T-Mobile. Na druhej priečke sa umiestnila firma Van de Velde Packaging Unipap s obalovým riešením Adapt. Tretie miesto patrí dvom spoločnostiam – Antalisu za papierovú viazaciu pásku a Logiku za interaktívny box pre mačky Brit Care Cat.

Obal roka je jediná certifikovaná obalová súťaž určená pre české aj zahraničné firmy, ktoré sa podieľajú na zaujímavom obalovom riešení. Cieľom súťaže je vyzdvihnúť a následne propagovať najlepšie myšlienky, inovácie a technológie v oblasti balenia, ktoré sa na trhu objavujú.

Ceremónia Obal roka bola poslednou časťou formálneho programu prvého kongresového dňa. Večerné a nočné hodiny patrili už len zábave a budovaniu neformálnych vzťahov. Večerný Obalový Business Mixér priniesol pútavý program, veľa dobrého jedla a pitia a samozrejme aj diskusií a nových obchodných či priateľských vzťahov, a to všetko v havajskom a surferskom štýle. Ako inak, keď bolo hlavnou témou kongresu práve obalové cunami?

Za praxou do štyroch prevádzok

Pokiaľ obaly človeka naozaj bavia, chce ich vidieť aj v praxi, teda zoznámiť sa s tým, ako sú nasadené v konkrétnej prevádzke. Na to slúži kongresová sekcia Balenie v akcii. Druhý deň sa preto účastníci vydali do celkom štyroch prevádzok.

E-commerce je atraktívna oblasť, do ktorej sa veľa investuje. A investície smerujú aj do obalovej techniky. V centrálnom sklade značky DATART majú automatický baliaci stroj Opera pre bezvýplňové balenie B2C zásielok. Súčasne sú privedené dopravníkové vstupy a celá technológia je začlenená do intralogistiky skladu. Účastníci si mohli prezrieť aj technológiu elastického ovinovania paliet stretch hood pre paletovanie zásoby a osobných odberov distribuovaných do siete vlastných predajov či veľkoobchodných partnerov. Exkurziu viedol Michal Prádl, vedúci centrálneho skladu reťazca DATART v Jirnách.

SAKO Brno má k dispozícii prvú plne automatickú triediacu linku v Českej republike. Nové zariadenie spustené v marci nespolieha na ľudské oko, ale na automatiku a senzory. Linka za 330 miliónov korún zvládne za hodinu roztriediť až 4,5 tony plastu, papiera a kovu. Systém si poradí aj s odpadom vo vreciach, ktoré roztrhne tak, aby k triedeniu postupoval už voľne položený. Softvér rozpozná plasty podľa tvaru, zloženia, a dokonca aj farieb.

Ďalšia výprava sa vydala do byšického závodu Vitana, ktorý patrí do skupiny Orkla Foods. Továreň funguje približne 100 rokov, pod značkou Vitana potom viac ako 70 rokov. Návštevníci si prezreli najmä automatickú linku na obaly pre zápražku, ktorá sa automaticky balí do papierových škatuliek a finálne paletuje. Počas prehliadky, ktorú viedol riaditeľ výrobného závodu Ludvík Gardoň, bolo možné vidieť aj balenie marinád do skla či plastových obalov. Aj táto prevádzka je z prevažnej väčšiny automatizovaná.

Nakoniec štvrtá skupina cestovala do závodu spoločnosti CIUR v Brandýse nad Labem, kde sa spracovávajú odpady zo zberového papiera a vedľajších papierenských produktov. Od svojho založenia v roku 1991 patrí firma k lídrom v oblasti výroby celulózových vlákien na báze recyklovaného papiera. Osemdesiat percent produkcie je určených na export do celého sveta. V Brandýse nad Labem ročne spracujú viac ako 30 000 ton druhotných surovín a z recyklovaného mixu sa vyrobí vyše 60 výrobkov. Návštevníkov privítali traja členovia vedenia CIUR: Mojmír Urbánek (riaditeľ výroby a výskumu), Jan Kühnel (manažér kvality a technológie) a Václav Bassetto (manažér pre ekológiu a nákup surovín).

Rozsiahla propagácia po akcii

Napriek tomu, že sa kongresu zúčastnil rekordný počet obalových profesionálov, organizátori si uvedomujú, že nie každý si dokázal násjť čas. Aj oni však budú zasiahnutí obalovým cunami. Z tohto dôvodu budú informácie a inšpirácie odovzdané na kongrese zdieľané s celým trhom. A to v detailnom kongresovom reporte, ktorý bude distribuovaný spoločne s časopisom Svět balení (5000 distribuovaných výtlačkov), alebo na YouTube kanáli kongresu, kde budú videozáznamy vybraných prezentácií. Záujemci o tieto a ďalšie informácie sa môžu prihlásiť k odberu kongresového newslettera.

Pretože je zrejmé, že zmeny a výzvy prichádzajúce na trh sú dlhodobé, organizačný tím spoločnosti ATOZ Group už teraz plánuje ďalší ročník kongresu OBALKO. Uskutoční sa 17.-18. októbra 2024, a to opäť v Aquapalace Hoteli Prague. Rezerváciu termínu v kalendári je možné vykonať pomocou oficiálního .ICS souboru kongresu.

Súvisiace články:

Konferenčný program kongresu OBALKO 11: návod, ako jazdiť na obalovej cunami

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok