logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Unikátna aj v Európe. Kaufland použil na výstavbu predajne v Záhorskej Bystrici drevo namiesto betónu

22. septembra 2023
Správy 0
906
Unikátna aj v Európe. Kaufland použil na výstavbu predajne v Záhorskej Bystrici drevo namiesto betónu

Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho druhu nielen na Slovensku, ale aj v strednej i východnej Európe. Jej základ tvorí drevo, má dve zelené strechy a zelenú fasádu. Svojím zoznamom ekologických riešení dokazuje, ako sa udržateľnosť dá preniesť do reálneho prostredia.

Dopady klimatických zmien sa v čo najväčšej miere snaží znižovať aj Kaufland v rámci svojej stratégie na ochranu podnebia. Snahou je i minimalizovať produkciu emisie skleníkových plynov zo svojej činnosti. Dôsledkom je modernizácia a výstavba nových predajní, ktoré šetria prírodné zdroje a spoliehajú sa na recyklované a obnoviteľné materiály. Aj preto na Slovensku otvoril zelený Kaufland budúcej generácie.

„Ide o nový prototyp predajne podľa zásad udržateľného stavebníctva. Jej konštrukcia pozostáva zo 75 percent z dreva. Stala sa tak prvou a zároveň jedinou Kaufland prevádzkou tohto typu v celej Európe,“ vysvetľuje Paul Pauls, generálny riaditeľ Kaufland Slovenská republika. Drevená stavba v porovnaní s bežnou železobetónovou budovou vyprodukuje počas svojej životnosti o 514 ton CO2 menej. To v prepočte znamená množstvo CO2, ktoré do ovzdušia vypustí osobné auto pri najazdení 4,4 milióna kilometrov.

„Drevo je udržateľný materiál, ktorý má výnimočné technologické parametre. Dá sa ľahko opracovať. Pri výrobe stavebných dielcov sa spotrebuje menej energie a v porovnaní s inými stavebnými materiálmi zanecháva nižšiu uhlíkovú stopu,“ hovorí Janette Kučerková, konateľka zodpovedná za oblasť Centrálne služby v spoločnosti Kaufland.

Predajňa, ktorá šetrí energie

Nadčasová architektúra a prírodný koncept. To charakterizuje novootvorený Kaufland v Záhorskej Bystrici, ktorý je v poradí 78. predajňou na Slovensku. Už na prvý pohľad zaujme drevenou fasádou a strechou s dreveným podhľadom. Zeleň, ktorú tvorí viac ako 12 000 rastlín a stromov v okolí predajne, skrášľuje exteriér. Zároveň zachytáva nečistoty aj prachové častice a podporuje biodiverzitu.

Na streche sa okrem fotovoltických panelov, ktoré dokážu vyrobiť až 20 % elektrickej energie potrebnej na prevádzku predajne, nachádzajú aj dve zelené strechy. Tie prispievajú k znižovaniu teploty budovy. Štandardom vo všetkých predajniach sú úsporné LED svietidlá. Dvanásť svetlíkov, cez ktoré do interiéru preniká denné svetlo, pozitívne vplýva na zamestnancov a zákazníkov počas nakupovania.

Udržateľnosť od počiatku

Zelený Kaufland budúcej generácie má udržateľnosť a ekologický prístup zapísané už v rodnom liste. „Dali sme si záležať, aby sa ohľaduplný prístup k životnému prostrediu bral do úvahy od začiatku stavby. A to prostredníctvom triedenia a recyklácie vyprodukovaného odpadu alebo používaním recyklovaných a obnoviteľných materiálov. Našou prioritou bolo aj to, aby sa do projektu zapojili najmä domáci dodávatelia a materiály pochádzali predovšetkým zo Slovenska,“ pokračuje Michal Dendeš, riaditeľ oblasti Centrálne služby.

Časť chodníkov na parkovisku tvorí retenčná a plastová zámková dlažba. Tá v slovenskej chránenej dielni vznikla z recyklovaných použitých PVC káblov. Tento trvalo udržateľný materiál má dlhú životnosť a vykazuje neutrálnosť voči životnému prostrediu a neškodnosť pre pôdu či podzemné vody. Retenčné parkovisko zároveň zadrží viac ako 800 metrov kubických dažďovej vody. Takto nahromadená voda aj vlhkosť pozitívne vplývajú na okolité prostredie a ozdravujú klímu.

K podpore biodiverzity prispievajú aj dva hmyzie hotely či vtáčie búdky v okolí. Opatrenia na ochranu životného prostredia a klímy reťazec presadzuje aj podporou elektromobility. Pred prevádzku umiestnil tri nabíjačky na elektromobily aj box na bicykle.

V súlade s certifikátom

Predajňa bola navrhnutá v súlade s požiadavkami certifikačného systému Breeam Excellent. Ten definuje, čo je udržateľná budova a garantuje, že splnila odborné kritériá na to, aby sa mohla nazývať zelenou. Medzi kľúčové kritériá na získanie certifikácie patrí napríklad hospodárenie s vodou, energiami, odpadmi či materiálmi.

„Predajňa Kaufland v Záhorskej Bystrici dokonale reflektuje na výzvy spojené s klimatickou zmenou. Bolo nám potešením pracovať na skutočne udržateľnej budove, ktorá prevýšila aj prísne požiadavky certifikátu. Chcem vyzdvihnúť víziu udržateľnosti, ktorú priniesla spoločnosť Kaufland, a tiež sústredenú a poctivú prácu na naplnení tejto vízie zo strany jej dodávateľov,“ hovorí Samuel Sůra, CEO spoločnosti Salvis.

Nový prototyp predajne sa tak stal dôležitým míľnikom nielen pre obchodný reťazec, ale aj pre Slovensko a európsky región. Je príkladom, ako sa udržateľné riešenia a postupy dajú preniesť do reálneho prostredia.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok