logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....
  • Najčítanejšou správou na webe Tovar&Predaj v auguste sa stala informácia, že slovenská...

Sanagro otvára najväčšiu farmu pre sliepky vo voľnom výbehu na Slovensku

11. septembra 2023
Správy 0
167
Sanagro otvára najväčšiu farmu pre sliepky vo voľnom výbehu na Slovensku

Poľnohospodárska skupina Sanagro otvorila novú farmu na chov nosníc vo voľnom výbehu v obci Horné Suroviny pri Senici na Záhorí. Ročná produkcia má byť 12 miliónov vajec. Ide o reakciu na zvyšujúci sa záujem slovenských spotrebiteľov o vajcia nosníc chovaných humánnejšie. 

Nová farma skupiny Sanagro je najmodernejšia a najväčšia svojho druhu na Slovensku a zároveň v strednej Európe. „Na farme sa nachádza 37-tisíc nosníc. Denne vyprodukujeme približne 33-tisíc vajec. Mesačne sme tak schopní na trh dodať až milión vajec z voľného výbehu,“ vraví Matúš Fürek, projektový manažér značky Pipidu. Pod ňou sa budú vajcia z tejto farmy predávať. Spotrebitelia ich nájdu v maloobchodných sieťach na Slovensku. Poputujú tiež do hotelov či reštaurácií.

Prečítajte si tiež
Náklady na prerábku klietkových chovov sliepok rastú, treba ich zakázať hneď?

„Farma má rozlohu 15 hektárov. Sliepkam je na širokej trávnatej ploche k dispozícii viacero zimných záhrad a prístreškov. Tam môžu odpočívať či skrývať sa pred slnkom. Farma je zároveň vybavená špičkovou technológiou a halou, v ktorej prebieha znáška či kŕmenie,“ spresnil Matúš Fürek. Ako dodal, vybudovanie farmy trvalo 1,5 roka. Investície do výstavby predstavovali 4,5 milióna eur.

Vysoký štandard pre sliepky

„Zvieratám na našich farmách chceme zaistiť vysoký štandard života, aby sa cítili ako vo voľnej prírode. Sliepkam vo voľnom výbehu tak zabezpečujeme humánne prostredie. Veríme, že vajcia z tohto typu chovu sú ekologickejšie a prirodzenejšie,“ hovorí riaditeľ Sanagro Tomáš Kohút, ktorý zároveň avizuje, že v investíciách do obnovy fariem plánuje pokračovať.

Prečítajte si tiež
Výrobcovia propagujú slovenské kuracie mäso, vznikol webový magazín
hydina

Viaceré domáce a zahraničné obchodné reťazce sa pred tromi rokmi zaviazali, že od roku 2025 už nebudú na slovenskom trhu predávať vajcia z klietkového chovu. Zákazníkom budú ponúkať iba vajcia z humánnejších chovov nosníc. Ide o podstielkový chov, chov vo voľnom výbehu či bio chov. Reťazce tak reagujú na legislatívu Európskej únie, ktorá hovorí o zákaze klietkového chovu sliepok naprieč celou EÚ od roku 2027.

Štát prechod na humánne chovy nepodporuje

Zo všetkých vajec, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú na pultoch našich predajní, však približne tri štvrtiny pochádzajú práve z klietkových chovov. Prechod na humánnejšie chovy je finančne náročný a štát ho zatiaľ nijako nepodporil. Od januára 2025 sa tak môže stať, že slovenských vajec bude v obchodoch málo.

„Dlhodobým cieľom Sanagro je zmena imidžu klasických družstiev na moderné farmy, ktoré budú prispievať k produkcii domácich potravín. Chceme tým podporiť nezávislosť krajiny od dovozu potravín zo zahraničia, no zároveň to chceme robiť s vysokým ohľadom na kvalitný život zvierat,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Tomáš Kohút.

S chovom sliepok a produkciou vajec začalo Sanagro už pred tromi rokmi. Spočiatku išlo o produkciu vajec v minimálnom množstve. Neskôr skupina otvorila ďalší chov. Išlo o bio chov sliepok na eko farme Bos-Por Agro v Húškach na Záhorí. Daná farma zásobuje trh 600-tisíc kusmi bio vajec roč

14 fariem po celom Slovensku

Slovenská poľnohospodárska skupina Sanagro patrí pod slovenskú private equity spoločnosť Sandberg Capital. Pôsobí na 14 farmách na západnom, strednom a južnom Slovensku. Aktuálne hospodári na ploche približne 19-tisíc hektárov poľnohospodárskej pôdy. Na nich ročne dopestuje 35-tisíc ton obilnín a olejnín a ďalších 20-tisíc ton krmovín pre 4-tisícové stádo dobytka a tisíc oviec.

Mesačne vyprodukuje približne 1,2 milióna litrov kravského mlieka a 100-tisíc litrov ovčieho mlieka. To dodáva výlučne domácim spracovateľom so slovenským vlastníkom. Mliečne produkty z jej fariem dnes nesú označenie GMO free. Na farmách v senickom regióne chová sliepky vo voľnom výbehu.

Sandberg Capital je slovenská private equity spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2014. Zameriava sa na investovanie do menších a stredne veľkých spoločností na Slovensku a v regióne strednej Európy. Spravuje aktíva v hodnote viac ako 340 miliónov eur, ktoré investuje primárne do oblastí IT, telekomunikácií, poľnohospodárstva, vzdelávania a maloobchodu.

 

Súvisiace články:

Náklady na prerábku klietkových chovov sliepok rastú, treba ich zakázať hneď? hydinaVýrobcovia propagujú slovenské kuracie mäso, vznikol webový magazín sliepky, klietkový chovNahradiť klietkové chovy bude pre farmárov náročné, nemusia mať na to dostatok financií Agrorezort povedie Jozef Bíreš

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera