logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....
  • Najčítanejšou správou na webe Tovar&Predaj v auguste sa stala informácia, že slovenská...

Katarína Droppová: Ako psychologicky ovplyvniť nákupné rozhodnutia zákazníkov vo svoj prospech?

30. augusta 2023
Blog 0
286
Katarína Droppová: Ako psychologicky ovplyvniť nákupné rozhodnutia zákazníkov vo svoj prospech?

Radi si myslíme, že rozhodnutie o tom, čo a kedy si kúpime, je čisto racionálne. Ľudia sú rôznorodí a ich rozhodovací proces pri nákupe závisí od mnohých faktorov. Aby sa lepšie porozumelo tomuto procesu, realizovali sa mnohé výskumné štúdie a analýzy, ktoré zistili, že to až také ružové s tým racionálnym rozhodnutím nie je. Na tomto základe identifikovali kľúčové kroky, ktoré môžu šikovní marketéri a predajcovia využiť, a ovplyvniť tak nákupné rozhodnutia zákazníkov vo svoj prospech:

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Potreby a túžby

Nielen s  ročným obdobím a celkovým vývojom sa menia naše potreby či túžby niečo vlastniť. Rozhodovací proces pri nákupe začína práve identifikáciou potreby alebo túžby vlastniť konkrétny produkt alebo službu. Ten môže byť vyvolaný nielen vnútornými faktormi zákazníka, napríklad jeho hladom alebo zodratím starých topánok, no tiež vonkajšími, ktoré práve predajca môže vhodne využiť. Ide o reklamu v televízii, na sociálnych sieťach či v inom médiu, zaujímavý článok, v ktorom sa čitatelia dozvedia, že ľudia nakupujú dané produkty, pretože je to „hrozne trendy“, alebo im produkt odporučí známa osobnosť či influencer. Spôsobov je nepreberné množstvo a dobrý predajca by ich mal vhodne namixovať práve na základe znalosti svojej cieľovej skupiny a, samozrejme, aj svojich finančných možností.

Informácie

Keď už ste nahodili udičku a zákazníka ste svojim produktom zaujali, mali by ste mu o ňom poskytnúť aj dostatok informácií. Nejde len o klasické parametre či cenu, ale aj ďalšie vlastnosti či „fičúre“ (z angl. features), ktoré ho môžu o výhodnosti nákupu presvedčiť. Pretože ak ich nenájde u vás, bude si ich zisťovať u vašej konkurencie a to predsa nechcete.

Na svojej stránke či v predajni venujte dostatok času tomu, aby ich u vás spotrebiteľ získal. Na webe sa nebojte využiť pozitívne recenzie, na predajni zase venujte dostatok času vyškoleniu personálu, ktorý dokáže výrazne ovplyvniť rozhodnutie nakupujúcich. Mladšia cieľovka napríklad dobre reaguje aj na etické a ekologické aspekty produktov a firmu, ktorá ich vyrába či predáva, vnímajú ako tú, ktorá zdieľa rovnaké hodnoty ako oni a to je benefit navyše.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode

Ľahký nákup

Nezabudnite svojim zákazníkom ich nákup maximálne zjednodušiť a uľahčiť. Doba je rýchla, preto ak budú musieť stráviť nekonečne veľa času čakaním pri pokladni alebo vypĺňaním špeciálnych informácií na webe pri online nákupe, stratíte ich. Možno teraz nakúpia, ale ďalšiu návštevu si už dobre rozmyslia. Radšej sa sústreďte na pozitívne emócie a poskytnite im k nákupu malý benefit – zľavu na ďalší nákup či darček grátis, ktorý ich milo prekvapí.

Radosť potom

Áno, na svojho zákazníka by ste mali myslieť aj po nákupe. Pretože ľudia zhodnocujú, či ich nákup splnil očakávania, potreby a túžby. Ak ich produkt potešil a plní svoj účel a ak majú s vami pozitívnu skúsenosť, nezaškodí sa im pripomenúť, že ste tu a máte pre nich (zase) výhodnú ponuku. Alebo ich za malú odmenu požiadajte, či nemôžu zhodnotiť nákup u vás – šírenie dobrého mena a povedomia o vás vám pomôže nielen zvýšiť počet ďalších nakupujúcich, ale aj celkové predaje.

Samozrejme, rozhodovací proces pri nákupe závisí od mnohých faktorov, vrátane typu produktu, ktorý chceme kúpiť, osobných preferencií, našej aktuálnej ekonomickej situácie, sociálnych vplyvov, od rady psychologických faktorov a ďalších okolností. Myslite však na to, že nakupovanie nie je len transakcia, ale najmä pozitívny a zábavný zážitok. Predajcovia, ktorí ho svojim zákazníkom prinášajú, vyhrajú.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications. 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé Katarína Droppová: Životné prostredie vs. cena produktov? Toto sú tohtoročné trendy v maloobchode influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat predajAj dospelí sa chcú zabávať

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera