logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

24. augusta 2023
Komerčné prezentácie - archiv 0
803
Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“.

Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, programová riaditeľka kongresu: „Cunami sú spôsobené rôznymi geologickými narušeniami ako zemetrasenie, zosuvy pôdy alebo podvodné sopky. Aj na obalovom trhu sú zjavné početné narušenia – európske i lokálne regulácie, rastúce a neustále sa meniace požiadavky spotrebiteľov, raketovo sa zvyšujúce náklady, ktoré ohrozujú naše hospodárske výsledky, prevratné technické a technologické zmeny, ktoré nás nútia k neustálym inováciám, či pokračujúci nedostatok zamestnancov. Teraz sa spojilo viac narušení obalového ekosystému a vytvorilo vlnu pripomínajúcu cunami, ktorá sa rúti na obalový trh.“

Vzhľadom na zvolenú tému očakávajú usporiadatelia zo spoločnosti ATOZ Group veľkú návštevnosť. „Vlani sa konal desiaty ročník tohto najväčšieho obalového kongresu v Česku a na Slovensku. Zaznamenali sme rekordnú účasť 480 návštevníkov. Tohtoročná téma je vzhľadom na aktuálne pripravovanú legislatívu i dlhodobo pôsobiacu transformáciu odvetvia veľmi atraktívna. Dúfam, že to ľudia z brandže ocenia a kongres ich priláka opäť viac,“ povedal Jeffrey Osterroth, konateľ ATOZ Group.

Skok do neznáma

Každá novinka a zmena býva skokom do neznáma. Ak je obalový priemysel pred skokom, kto iný by mal vystúpiť ako úvodný motivačný rečník než jeden z najskúsenejších svetových skokanov? Bývalý akrobatický lyžiar, olympijský víťaz v akrobatických skokoch na lyžiach, ktorý ako prvý človek na svete skočil trojité salto s piatimi vrtmi, trojnásobný účastník zimných olympijských hier, ktorý súčasne dvanásťkrát vystúpil na stupne víťazov v pretekoch svetového pohára, skúsený moderátor, podnikateľ a motivátor Aleš Valenta. Opíše, ako sa psychicky aj fyzicky nastaviť pred veľkou zmenou, ktorá vám má obrátiť život naruby – osobný, športový, manažérsky, podnikateľský. Dá vám recept, ako byť mentálne pripravení na obrie výzvy.

Pokiaľ obalové legislatívne cunami prinesie veľké zmeny ako dodávateľom obalov, tak každej spoločnosti, ktorá svoj tovar balí, potom je potrebný dôsledný výklad od najpovolanejších odborníkov na trhu. To, ako chápať potenciálny dosah obalového cunami, budú prezentovať David Surý (Ministerstvo životného prostredia ČR) a Zbyněk Kozel (EKO-KOM).

Po tomto odbornom entrée príde čas na veľkú panelovú diskusiu s trochu provokatívnym názvom: „Zostane po obalovom cunami v priemysle kameň na kameni?“. Panel ponúkne náhľad do súčasného stavu a budúcnosti obalového priemyslu. Za jeden stôl zasadnú zástupcovia obchodníkov, výrobcov obalov, štátnej správy, profesijných organizácií či organizácií EPR, aby diskutovali o aktuálnych výzvach. Aké nariadenia mieria z Európskej únie do ČR a na Slovensko? Sú nastavené ciele realistické z pohľadu inštitucionálneho, technologického, ekonomického i spoločenského a politického? Ako do transformácie obalového priemyslu zapojiť širokú verejnosť? Ako sa očakávania regulátorov premietnu do budúcej podoby obalového trhu? Ako sa zmení vzťah medzi priemyslom, používateľmi obalových riešení a spotrebiteľmi? Dokážu sa české, slovenské a európske obalové spoločnosti vyrovnať s náporom technologických zmien a inovácií? Predefinuje nová legislatíva vzťah spotrebiteľov k obalom – z hľadiska spotreby, udržateľnosti, marketingu i zážitku z produktu? Koľko bude „obalové cunami“ stáť a kto to zaplatí? To sú len niektoré otázky, ktoré zaznejú.

Príležitosť skopírovať najlepšie obalové nápady

Popoludňajší program konferencie nesie označenie Inovácie a best practices na obalovom trhu. Budú opísané najnovšie obalové projekty a zaznejú najlepšie prípadové štúdie z českého a slovenského trhu za uplynulý rok. Usporiadatelia rokujú o celkovo dvanástich zaujímavých inováciách a prípadových štúdiách, ktoré naplnia celý popoludňajší blok až do podvečerných hodín. Jeffrey Osterroth poznamenáva: „Cieľom dopoludňajšieho i popoludňajšieho bloku je informovať a inšpirovať českých a slovenských obalových profesionálov o tom, ako môžu zlepšiť svoje riešenia a stratégie v rámci prípravy na obalové cunami, ktoré mieri na trh.“

Inovácie totiž predstavujú jednu z (mála) možností na úspešné zvládnutie cunami, ktoré sa rúti na český a slovenský obalový trh. Je potrebné nájsť spôsoby, ako zlepšiť obaly a súvisiace procesy, aby sme naplnili obrovské očakávania nielen regulačných orgánov, ale aj klientov a spotrebiteľov. Jednotlivé obalové projekty uvedú profesionálni moderátori, novinkou oproti predchádzajúcim ročníkom bude, že sa tak nestane v samostatných sekciách, ale v jednom popoludňajšom konferenčnom bloku.

Napr. generálna riaditeľka spoločnosti LEGO Production Michaela Horáková opíše, ako sa spoločnosť úplne zbavuje plastových obalov a prechádza na papier. Vedúca logistickej stratégie spoločnosti Decathlon Oliwia Guziel porozpráva o novom projekte vratných obalov spoločnosti vrátane čerstvých dát o úspechu tohto inovatívneho projektu. V programe nebudú len veľké korporácie, ale vystúpia aj malé firmy, ako je startup Alaskan Fisherman, ktorý v spolupráci so spoločnosťou Smurfit Kappa vyvinul nový transportný obal bez polystyrénu na ryby prepravované zo vzdialených vôd. Tento obalový exponát je o. i. nominovaný na tohtoročné ocenenie Obal roku. Ďalšiu obalovú inšpiráciu predstaví Budějovický Budvar, ktorý riešil problematiku malosériových a sezónnych obalov. Obrátil sa pritom na spoločnosť THIMM a využil jej digitálny technologický „park“.

V závere konferencie OBALKO uprieme pozornosť na budúci vývoj. V rámci panelovej diskusie nazvanej Skutočnosť a sny obalového priemyslu sa zameriame na to, čo bude ovplyvňovať obalovú brandžu, aké typy obalov sa uplatnia, aké technologické inovácie a materiály možno očakávať alebo či obalový trh prežije nápor nových nariadení a smerníc. Budeme debatovať o možnosti posunu odboru vďaka možnostiam, ktoré prináša umelá inteligencia. Pozrieme sa na to, ako lepšie komunikovať so širokou verejnosťou s cieľom oznamovať dôležité témy a vyvracať mýty o obaloch.

Načerpané poznatky treba prediskutovať – formálne aj neformálne. A práve networking je silnou zložkou kongresu OBALKO. Účastníci a účastníčky sa môžu tešiť na obľúbený BizPACK, speed-datingovú platformu na spoznávanie potenciálnych obchodných partnerov. Po skončení popoludňajšieho odborného programu prichádza čas aj na odovzdávanie cien Obal roku 2023, čo je krásnou spoločenskou udalosťou obalového priemyslu. A večer potom prichádza Packaging Business Mixer, ktorý bude tento rok tematicky zameraný na Havaj a surfovanie. Spoločenský, ale aj poznávací rozmer má sekcia Balenie v akcii, čo predstavuje exkurzie do atraktívnych prevádzok, ktoré sa konajú na druhý deň kongresu.

Vstup zadarmo pre výrobcov a distribútorov baleného tovaru

Kongres je výbornou príležitosťou na stretnutie dodávateľov a odberateľov obalových produktov a služieb. Práve skupina používateľov obalových riešení má vstup na celý kongres zadarmo. Vyžaduje sa len registrácia na webe www.obalko.cz/registrace/registrace-uzivatel. Dodávatelia sa registrujú na webe www.obalko.cz/registrace/registrace-poskytovatel.


Priebežne aktualizovaný program, prehľad rečníkov a registračný formulár: www.obalko.cz

Súvisiace články:

Konferenčný program kongresu OBALKO 11: návod, ako jazdiť na obalovej cunami

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok