O tom, že poľská sieť Biedronka plánuje vstúpiť na Slovensko, sa vie od jari. Odvtedy reťazec menoval šéfa, ktorý povedie na slovenskom trhu expanziu a začal tiež hľadať ľudí, ktorí mu v tom budú pomáhať. Najnovšie si zaregistroval slovenskú eseročku a niekoľko ochranných známok. Všimol si to portál Aktuality.sk.
Biedronka je sieť, ktorú netreba predstavovať hlavne slovenským spotrebiteľom z prihraničných oblastí. Mnoho z nich pravidelne vyráža do Poľska za cenovo výhodnými nákupmi. Lákadlom nie sú len ceny, ale aj odlišný sortiment. Slovenskí zákazníci však už čoskoro nebudú musieť za Biedronkou cestovať.
Sieť patrí do portfólia portugalskej skupiny Jeronimo Martins a na marcovej konferencii k výsledkom spoločnosti jej predstavitelia odhalili aj expanzné plány Biedronky. Šéf reťazca Luis Araujo vtedy uviedol, že Slovensko má podobnú nákupnú kultúru ako Poľsko. Na otázku, kedy by mohli otvoriť prvé obchody, odvetil, že prvé kroky už podnikli, ale procesy trvajú a na predajne si ešte treba počkať.
Biedronka kráča na Slovensko
Od júla je známe meno generálneho riaditeľa diskontnej siete na Slovensku. Stal sa ním Maciej Lukowski, ktorý pracuje v Biedronke sedem rokov. Predtým pôsobil v portugalskej centrále Jeronimo Martins. Reťazec cez sociálnu sieť začal hľadať na Slovensku zamestnancov do poľskej centrály, ktorým ponúka plat od 1 200 do 2 500 eur.
Portál Aktuality.sk si najnovšie všimol, že spoločnosť má na Slovensku od minulého týždňa zaregistrovanú eseročku Jeronimo Martins Slovensko. Okrem toho si pred mesiacom dala zapísať viaceré ochranné známky, ktoré bude používať na svojich privátnych výrobkoch. Portál píše, že sú to značky Herbarium pre čaje, Bondi pre jogurty, Elios pre grécke špeciality či Miami pre detské produkty. Okrem toho sieť čaká na registráciu známky SK špeciality.