
Medzi aktuálnymi prírastkami privátnej značky reťazca Kaufland K-Z lásky k tradícii je okrem slovenského bravčového aj slovenské hovädzie mäso na guláš, s kosťou, mleté alebo hovädzia polievková zmes. Už čoskoro by pod rovnakým logom mali pribudnúť slovenské hydinové výrobky.
Produktový rad je na trhu už od roku 2018. V jeho sortimente zákazníci nájdu už viac ako 60 produktov z kvalitných domácich surovín. „V novinkách K-Z lásky k tradícii ponúkame výlučne slovenské mäso vysokej kvality. Bravčové aj hovädzie na našich pultoch spĺňa tie najprísnejšie kritériá. Zvieratá, z ktorých mäso pochádza, sa rodia, kŕmia, chovajú, porážajú a mäso sa potom balí výhradne na Slovensku. A to je benefit, ktorý určite ocenia aj naši zákazníci,“ hovorí Silvia Hrušovská, vedúca oddelenia privátnych značiek Kaufland Slovensko.
Mäso s certifikáciou
Než sa novinky dostanú k zákazníkom, trvá to aj niekoľko mesiacov. Požiadavky reťazca na kvalitu nadštandardné. Často prevyšujú bežnú legislatívu. Nájsť slovenského výrobcu, ktorý by ich v plnej miere spĺňal a akceptoval, nie je jednoduché. Okrem iného musí mať certifikáciu IFS.
Tá zaručuje, že mäsové výrobky spĺňajú medzinárodné požiadavky na kvalitu a bezpečnosť. Rovnako dôležitá je maximálna možná recyklovateľnosť použitých obalov. Preto sa mäsové výrobky balia do plastových vaničiek, ktoré veľkosťou presne zodpovedajú ich hmotnosti.
Na ohľaduplný prístup sa zákazníci môžu spoľahnúť aj v prípade, že pri svojich nákupoch uprednostnia bravčovinu K-Z lásky k tradícii z welfare chovu. To znamená, že zvieratá, z ktorých mäso pochádza, svoj život prežívajú v podmienkach, ktoré podporujú ich pohodu a znižujú stres.
Cieľom je welfare
„Hlavným cieľom welfare chovu je zlepšenie životných podmienok vo výkrme ošípaných a hydiny. A to zväčšením plochy, na ktorej žijú, zvýšenou kontrolou, predĺženým výkrmom a ďalšími opatreniami. Sme presvedčení, že práve takýto chov sa prejavuje na kvalite mäsa a jeho chuti,“ dodáva Silvia Hrušovská.
Okrem bravčového a hovädzieho mäsa zákazníci Kauflandu obľubujú slovenské mlieko, maslo či jogurty. Okrem Bryndzových pirohov so slaninkou a Tvarohu nízkotučného hrudkovitého, ktoré v ankete Voľba spotrebiteľov zvíťazili tento rok, sa veľkej obľube tešia aj ďalšie výrobky. Vajíčka z voľného výbehu, parenica, ovčia bryndza, syrové nite, oštiepky, zemiakové lokše či rôzne typy obľúbených salám a Spišské párky.
Nákup výrobkov K-Z lásky k tradícii zároveň podporuje domácich dodávateľov. Spoločnosť Kaufland plánuje aktuálnu ponuku naďalej rozširovať a dopĺňať aj v budúcnosti.