logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....
  • Najčítanejšou správou na webe Tovar&Predaj v auguste sa stala informácia, že slovenská...

Dáta Shoptetu: Slováci sa vrátili k online nákupom, stúpli obraty e-shopov aj počty objednávok

9. augusta 2023
Správy 0
227
Dáta Shoptetu: Slováci sa vrátili k online nákupom, stúpli obraty e-shopov aj počty objednávok

Prvý polrok roku 2023 sa v e-commerce podľa dát spoločnosti Shoptet vyvíjal lepšie ako ten minuloročný.

Zatiaľ čo v prvom polroku roku 2022 mali e-shopy na Shoptete obrat približne 130 miliónov eur, za prvý polrok tohto roku dosiahol vyše 166 miliónov. „Tento nárast predstavuje 28 percent, výrazne tak prevyšuje aj infláciu,“ hovorí Ivo Mrena, country lead pre Slovensko spoločnosti Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 5 000 slovenských e-shopov.

Prečítajte si tiež
Slovenskí seniori si online najčastejšie kupujú oblečenie, obuv, ale i výživové doplnky

S nárastom obratu korešponduje aj nárast objednávok. Zatiaľ čo rozdiel medzi prvým polrokom 2021 a 2022 bol minimálny, v prvom polroku 2023 sa zvýšil o 36 percent.

Len približne 20 percent nakupujúcich je pritom pri objednávaní tovaru zaregistrovaných. „Registrácia je pre zákazníkov stále tak trochu otrava. Často si neuvedomujú jej prínos pri samotnom nákupe. Nemusia nanovo vypĺňať svoje údaje alebo majú lepší prehľad aj o predchádzajúcich objednávkach. Registrovaným používateľom môže obchodník ponúknuť aj špeciálne akcie,“ vysvetľuje Ivo Mrena.

Prečítajte si tiež
Vianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom
Upgates

Stúpa segment zábavy

Najvýraznejšie medziročne stúpol segment zábavy. Zákazníci si viac objednávajú spoločenské hry pre rôzne vekové kategórie, modely na skladanie aj pre dospelých ako autá či lietadlá, ale aj hobby výrobky a darčeky.

„Príčin tohto rastu môže byť viacero. Druhý štvrťrok roku 2022 bol pre tento segment náročnejší, pretože sa začala vojna na Ukrajine. Úlohu však paradoxne môže zohrávať aj snaha ľudí ušetriť. Namiesto kina, reštaurácie či zábavného parku sa radšej zabavia doma a lacnejšie,“ vysvetľuje Ivo Mrena.

Viac sa v e-shopoch na Shoptete predávala aj kozmetika a parfumy. „Pri nich zohráva veľkú úlohu cena, ktorú si kupujúci najjednoduchšie porovnajú online,“ pokračuje Ivo Mrena.

Zároveň stúpa popularita menších e-shopov a značiek, ktoré často predávajú špecifickú kozmetiku – či už vyrobenú na Slovensku, výlučne z prírodných zložiek alebo v bio kvalite.

Vinyl sa vracia

Viac si Slováci objednávajú aj tovar spojený s hudbou a filmom, napríklad hudobné nástroje či vinylové platne, ktoré zaznamenávajú návrat. V raste v druhej polovici minulého roka pokračujú aj erotické pomôcky, klenoty, hodinky či elektronika.

Po minuloročnom prudkom vzraste záujmu o zberateľské predmety nastalo tento rok ochladenie. Oproti druhému štvrťroku roku 2022 klesol obrat v tomto segmente približne o polovicu. „Ľudia zrejme chceli minulý rok aj týmto spôsobom ochrániť svoje úspory pred rekordnou infláciou, ktorá už dnes postupne klesá,“ dodáva Ivo Mrena.

Súvisiace články:

Slovenskí seniori si online najčastejšie kupujú oblečenie, obuv, ale i výživové doplnky UpgatesVianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom Český e-shop s potravinami Košík expanduje na Slovensko Prieskum spoločnosti Dodo: tretina Slovákov chce mať tovar doma už v deň objednania

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera