logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

IKEA oslavuje 80 rokov, prichádza s ikonickými výrobkami v novom šate

8. augusta 2023
Správy 0
749
IKEA oslavuje 80 rokov, prichádza s ikonickými výrobkami v novom šate

Dňa 28. júla 1943 založil vtedy iba 17-ročný Ingvar Kamprad v malom meste Älmhult v švédskej provincii Småland spoločnosť IKEA. Na oslavu 80. výročia sa spoločnosť vrátila do archívov a oživila obľúbené dizajnové kúsky. Ikonické výrobky po novom stvárňuje v sviežich, veselých farbách a nových materiáloch v kolekcii s názvom Nytillverkad. 

Na začiatku bola IKEA malým zásielkovým obchodom, v ktorom objednávky vybavoval tínedžer Ingvar Kamprad na bicykli. V súčasnosti značka pôsobí na 62 trhoch. Má 462 kontaktných miest, 700 miliónov fyzických návštev zákazníkov, 2,6 miliardy online návštev a viac ako 20 miliónov stiahnutí cez aplikáciu IKEA. Disponuje tímom 231 tisícok zamestnancov.

„Bez našich zamestnancov, zákazníkov, dodávateľov, partnerov a podporovateľov by sme sa nedostali tam, kde sme dnes. Pri dosahovaní našich úspechov nám pomohlo obrovské množstvo ľudí. Som veľmi vďačný za každého z nich. Dnes tieto úspechy spoločne oslavujeme. Za posledných 80 rokov sme mali tú česť byť súčasťou domovov a životov mnohých ľudí. V tejto úlohe chceme skromne pokračovať aj počas nasledujúcich 80 rokov a neskôr,“ hovorí Jon Abrahamsson Ring, CEO Inter IKEA Group.

Spoločnosť sa pozerá do budúcnosti

„Sme odhodlaní navrhovať výrobky a hodnotové reťazce budúcnosti. Musíme nájsť nové spôsoby, ako znížiť ceny bez toho, aby sme znížili kvalitu, alebo aby na to doplatilo naše životné prostredie. Aj naďalej budeme využívať našu kreativitu, vedúce postavenie a prístup k práci. Som hrdá na našu minulosť a do budúcnosti sa dívam s optimizmom,“ uvádza Fredrika Inger, managing director v IKEA of Sweden.

Ingka Group, najväčší maloobchodný predajca IKEA, približuje sortiment IKEA ľuďom prostredníctvom obchodných domov v mestách, nových formátov predajní a online nakupovania a služieb.

„Keď sa pozeráme na ďalších 80 rokov, robíme to z vedúcej pozície a so zvedavým, pozitívnym, ale zároveň skromným postojom. Aj naďalej budeme pracovať v záujme mnohých ľudí, inovovať, predvídať budúce trendy a testovať nové spôsoby práce, ktoré odrážajú potreby ľudí a planéty, a neustále sa prispôsobovať a transformovať naše podnikanie. Spolu s našimi zamestnancami, zákazníkmi, dodávateľmi, partnermi a podporovateľmi budeme aj naďalej milovať našu minulosť a vytvárať budúcnosť. Ako raz povedal Ingvar: Ešte toho máme toľko pred sebou. Tomu hovorím nádherná budúcnosť!“ konštatuje Jesper Brodin, CEO v Ingka Group.

Niektoré dôležité medzníky z histórie IKEA

1943: Ingvar Kamprad, ktorý má v tom čase ešte iba 17 rokov, si vo Švédsku 28. júla 1943 registruje obchodnú spoločnosť IKEA. Názov vytvára ako skratku z prvých písmen slov Ingvar Kamprad, Elmtaryd (názov rodinnej farmy) a Agunnaryd (názov neďalekého mesta).

1948: Do sortimentu výrobkov IKEA je zaradený nábytok. Ingvar Kamprad píše brožúrku, v ktorej vysvetlí, ako je možné, že ceny sú také nízke: „Naše ceny – určite tie najnižšie v krajine – sú možné vďaka vysokému obratu, priamym dodávkam od dodávateľov a veľmi nízkym nákladom.“

1950: Premiéra katalógu IKEA.

1956: Ingvar Kamprad a dizajnér Gillis Lundgren vyriešia problém poškodzovania tovaru pri preprave tým, že zo stola Lövet odoberú nohy. Zrodí sa revolučný koncept samoskladania a plochých balení. Ich riešenie šetrí priestor a náklady nielen v 50. rokoch, ale aj v súčasnosti.

1958: Vo švédskom meste Älmhult sa otvára prvý obchodný dom IKEA.

1960: V IKEA Älmhult vzniká prvá reštaurácia.

1963: V Nórsku sa otvára prvý obchodný dom mimo Švédska.

1973: Vo švajčiarskom meste Spreitenbach sa otvára prvý obchodný dom mimo Škandinávie.

1983: Ingvar Kamprad hľadá vlastnícku štruktúru, ktorá by vytvorila čo najlepšie podmienky pre úplnú nezávislosť a dlhodobú perspektívu firmy. Opíše to ako snahu dať značke IKEA „večný život“. Jeho riešením je oddeliť vlastníctvo maloobchodnej prevádzky od konceptu IKEA a značky IKEA.

1995: Firma na veľtrhu nábytku v Miláne uvádza prvú kolekciu IKEA PS. Vzniká rad nábytku s demokratickým dizajnom, ktorý pri vývoji kladie dôraz na trojrozmerný dizajn, dobrú funkčnosť, dobrú kvalitu a nízke ceny. Neskôr demokratický dizajn zahŕňa trvalú udržateľnosť.

2018: IKEA sa zaviaže stať sa do roku 2030 podnikom s pozitívnym vplyvom na klímu.

2018: Ingvar Kamprad zomiera vo veku 91 rokov.

2023: 462 kontaktných miest v 62 krajinách a 231 000 zamestnancov spoločnosti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok