logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

IKEA oslavuje 80 rokov, prichádza s ikonickými výrobkami v novom šate

8. augusta 2023
Správy 0
317
IKEA oslavuje 80 rokov, prichádza s ikonickými výrobkami v novom šate

Dňa 28. júla 1943 založil vtedy iba 17-ročný Ingvar Kamprad v malom meste Älmhult v švédskej provincii Småland spoločnosť IKEA. Na oslavu 80. výročia sa spoločnosť vrátila do archívov a oživila obľúbené dizajnové kúsky. Ikonické výrobky po novom stvárňuje v sviežich, veselých farbách a nových materiáloch v kolekcii s názvom Nytillverkad. 

Na začiatku bola IKEA malým zásielkovým obchodom, v ktorom objednávky vybavoval tínedžer Ingvar Kamprad na bicykli. V súčasnosti značka pôsobí na 62 trhoch. Má 462 kontaktných miest, 700 miliónov fyzických návštev zákazníkov, 2,6 miliardy online návštev a viac ako 20 miliónov stiahnutí cez aplikáciu IKEA. Disponuje tímom 231 tisícok zamestnancov.

Prečítajte si tiež
IKEA: Život v domácnosti je pre zákazníkov dôležitejší než kedykoľvek predtým

„Bez našich zamestnancov, zákazníkov, dodávateľov, partnerov a podporovateľov by sme sa nedostali tam, kde sme dnes. Pri dosahovaní našich úspechov nám pomohlo obrovské množstvo ľudí. Som veľmi vďačný za každého z nich. Dnes tieto úspechy spoločne oslavujeme. Za posledných 80 rokov sme mali tú česť byť súčasťou domovov a životov mnohých ľudí. V tejto úlohe chceme skromne pokračovať aj počas nasledujúcich 80 rokov a neskôr,“ hovorí Jon Abrahamsson Ring, CEO Inter IKEA Group.

Spoločnosť sa pozerá do budúcnosti

„Sme odhodlaní navrhovať výrobky a hodnotové reťazce budúcnosti. Musíme nájsť nové spôsoby, ako znížiť ceny bez toho, aby sme znížili kvalitu, alebo aby na to doplatilo naše životné prostredie. Aj naďalej budeme využívať našu kreativitu, vedúce postavenie a prístup k práci. Som hrdá na našu minulosť a do budúcnosti sa dívam s optimizmom,“ uvádza Fredrika Inger, managing director v IKEA of Sweden.

Prečítajte si tiež
IKEA Bratislava končí s bielymi pokladničnými blokmi
Ikea

Ingka Group, najväčší maloobchodný predajca IKEA, približuje sortiment IKEA ľuďom prostredníctvom obchodných domov v mestách, nových formátov predajní a online nakupovania a služieb.

„Keď sa pozeráme na ďalších 80 rokov, robíme to z vedúcej pozície a so zvedavým, pozitívnym, ale zároveň skromným postojom. Aj naďalej budeme pracovať v záujme mnohých ľudí, inovovať, predvídať budúce trendy a testovať nové spôsoby práce, ktoré odrážajú potreby ľudí a planéty, a neustále sa prispôsobovať a transformovať naše podnikanie. Spolu s našimi zamestnancami, zákazníkmi, dodávateľmi, partnermi a podporovateľmi budeme aj naďalej milovať našu minulosť a vytvárať budúcnosť. Ako raz povedal Ingvar: Ešte toho máme toľko pred sebou. Tomu hovorím nádherná budúcnosť!“ konštatuje Jesper Brodin, CEO v Ingka Group.

Niektoré dôležité medzníky z histórie IKEA

1943: Ingvar Kamprad, ktorý má v tom čase ešte iba 17 rokov, si vo Švédsku 28. júla 1943 registruje obchodnú spoločnosť IKEA. Názov vytvára ako skratku z prvých písmen slov Ingvar Kamprad, Elmtaryd (názov rodinnej farmy) a Agunnaryd (názov neďalekého mesta).

1948: Do sortimentu výrobkov IKEA je zaradený nábytok. Ingvar Kamprad píše brožúrku, v ktorej vysvetlí, ako je možné, že ceny sú také nízke: „Naše ceny – určite tie najnižšie v krajine – sú možné vďaka vysokému obratu, priamym dodávkam od dodávateľov a veľmi nízkym nákladom.“

1950: Premiéra katalógu IKEA.

1956: Ingvar Kamprad a dizajnér Gillis Lundgren vyriešia problém poškodzovania tovaru pri preprave tým, že zo stola Lövet odoberú nohy. Zrodí sa revolučný koncept samoskladania a plochých balení. Ich riešenie šetrí priestor a náklady nielen v 50. rokoch, ale aj v súčasnosti.

1958: Vo švédskom meste Älmhult sa otvára prvý obchodný dom IKEA.

1960: V IKEA Älmhult vzniká prvá reštaurácia.

1963: V Nórsku sa otvára prvý obchodný dom mimo Švédska.

1973: Vo švajčiarskom meste Spreitenbach sa otvára prvý obchodný dom mimo Škandinávie.

1983: Ingvar Kamprad hľadá vlastnícku štruktúru, ktorá by vytvorila čo najlepšie podmienky pre úplnú nezávislosť a dlhodobú perspektívu firmy. Opíše to ako snahu dať značke IKEA „večný život“. Jeho riešením je oddeliť vlastníctvo maloobchodnej prevádzky od konceptu IKEA a značky IKEA.

1995: Firma na veľtrhu nábytku v Miláne uvádza prvú kolekciu IKEA PS. Vzniká rad nábytku s demokratickým dizajnom, ktorý pri vývoji kladie dôraz na trojrozmerný dizajn, dobrú funkčnosť, dobrú kvalitu a nízke ceny. Neskôr demokratický dizajn zahŕňa trvalú udržateľnosť.

2018: IKEA sa zaviaže stať sa do roku 2030 podnikom s pozitívnym vplyvom na klímu.

2018: Ingvar Kamprad zomiera vo veku 91 rokov.

2023: 462 kontaktných miest v 62 krajinách a 231 000 zamestnancov spoločnosti.

Súvisiace články:

IKEA: Život v domácnosti je pre zákazníkov dôležitejší než kedykoľvek predtým IkeaIKEA Bratislava končí s bielymi pokladničnými blokmi ikeaIKEA Slovensko zaznamenala vo finančnom roku 2022 14 % nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 % IKEAIKEA spúšťa novinku Skenuj a nakupuj

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera