logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....
  • Najčítanejšou správou na webe Tovar&Predaj v auguste sa stala informácia, že slovenská...

Tesco znížilo za sedem rokov potravinový odpad o 76 percent

17. júla 2023
Správy 0
223
Tesco znížilo za sedem rokov potravinový odpad o 76 percent

Maloobchodný reťazec Tesco už siedmy rok znižuje plytvanie potravinami, ľuďom v núdzi vlani daroval deväť miliónov porcií jedla.

Tesco od roku 2016 pravidelne zverejňuje vlastné údaje o plytvaní potravinami. Odvtedy na Slovensku znížilo vo svojich prevádzkach množstvo potravinového odpadu už o 76 %, z 9 957 ton na 2 415 ton. Ušetrilo tak takmer 33-tisíc ton emisií. Nepredané potraviny zo všetkých svojich obchodov každý deň daruje na pomoc ľuďom v núdzi. Vlani to znamenalo deväť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.

Prečítajte si tiež
Údaje o potravinovom odpade zverejňuje už 80 percent dodávateľov Tesca

„Teší ma, že Tesco je aj naďalej nespochybniteľný líder v boji proti plytvaniu potravinami. Som hrdý na to, čo všetko sme dokázali, aby sme zmenšili potravinový odpad v rámci našich obchodov a celej distribúcie. Navyše sme zefektívnili proces darovania nepredaných potravín tak, že sme minulý rok dokázali darovať 3 766 ton potravín ľuďom v núdzi. Z tohto množstva bolo pripravených takmer deväť miliónov porcií jedla. Je to najviac za celé obdobie darovania v rámci našej spoločnosti, ale verím, že aj v rámci všetkých reťazcov na Slovensku,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku. Potravinový odpad, ktorý vzniká v maloobchode a distribúcii, pritom tvorí len 3,5 % z celkového plytvania potravinami na Slovensku.

Vyhadzovanie potravín je obrovským plytvaním

Dôležitým aspektom okrem správne nastavených procesov je aj využívanie inovácií, napríklad aj zavedenie aplikácie Foodiverse, ktorá pomáha všetkých obchodom a organizáciám lepšie komunikovať a efektívnejšie preberať nepredané potraviny. Reťazcu sa tak minulý rok podarilo prerozdeliť 93 % nepredaných potravín vhodných na ľudskú konzumáciu.

Prečítajte si tiež
Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami

„Plytvanie potravinami považujem za komplexný sociálny, ekonomický, ale aj environmentálny problém. Vychádzame z toho, že viac ako jedna miliarda ľudí vo svete hladuje, respektíve nemá prístup ku kvalitným potravinám. Aj na Slovensku existuje značná skupina obyvateľov, ktorí si pre svoju príjmovú situáciu nemôžu dovoliť kvalitnú, plnohodnotnú potravu a sú odkázaní na sociálny program štátu. Vyhadzovanie potravín je zároveň priame plytvanie ekonomickými zdrojmi, teda plytvanie prácou, pôdou aj kapitálom,“ hovorí Martin Polovka, riaditeľ Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra.

„Environmentálny problém je to preto, že na produkciu potravín rastlinného alebo živočíšneho pôvodu sa míňajú prírodné zdroje – najmä voda a pôda. Rastúca spotreba potravín vytvára obrovský tlak na ekosystémy a na udržateľnosť produkcie. Zmeniť systém, keď tretina potravín skončí v koši, si vyžaduje beh na dlhé trate v oblasti vzdelávania a osvety v spoločnosti a som rád, že spoločnosť Tesco k týmto aktivitám prispieva nemalou mierou,“ zdôrazňuje Martin Polovka.

Spolupráca s farmármi

Každoročným zverejňovaním dát o potravinovom odpade a krokov na jeho zníženie chce Tesco motivovať aj ďalšie firmy v celom dodávateľskom reťazci. Vďaka príkladu Tesca už 16 stredoeurópskych dodávateľov reťazca zverejňuje svoje údaje o potravinovom odpade a podniká kroky k jeho aktívnemu znižovaniu.

Príkladom hľadania riešení v znižovaní množstva potravinového odpadu je aj spolupráca Tesca so slovenským dodávateľom zeleniny, spoločnosťou Zeleninárska. Spoločne vytvorili rad baby zemiakov, ktoré by inak zostali na poli a stali sa odpadom. Spoločnosť Zeleninárska sa vďaka Tescu spojila s organizáciami, ktoré preberajú nevyužitú zeleninu ako potravu pre zvieratá, čím sa ušetrilo až sto ton odpadu.

„Vďaka dlhodobej spolupráci so spoločnosťou Tesco sa nám za sezónu 2022/2023 podarilo zachrániť viac ako dvetisíc ton odpadu z celkového množstva vypestovanej zeleniny. Časť tejto zeleniny predávame v predajniach Tesco na Slovensku a v Českej republike v rámci programu Perfectly Imperfect a zbytok putuje nášmu externému partnerovi ako krmivo pre zvieratá. Naším cieľom je do roku 2030 znížiť objem potravinového odpadu o polovicu,“ uzatvára Juraj Mačaj, predseda predstavenstva spoločnosti Zeleninárska.

Súvisiace články:

Údaje o potravinovom odpade zverejňuje už 80 percent dodávateľov Tesca Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami TescoTesco patrí k Najzamestnávateľom už tretí rok Tesco Express EuroveaTesco otvorilo v Bratislave nový obchod Express

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera