logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Tesco znížilo za sedem rokov potravinový odpad o 76 percent

17. júla 2023
Správy 0
575
Tesco znížilo za sedem rokov potravinový odpad o 76 percent

Maloobchodný reťazec Tesco už siedmy rok znižuje plytvanie potravinami, ľuďom v núdzi vlani daroval deväť miliónov porcií jedla.

Tesco od roku 2016 pravidelne zverejňuje vlastné údaje o plytvaní potravinami. Odvtedy na Slovensku znížilo vo svojich prevádzkach množstvo potravinového odpadu už o 76 %, z 9 957 ton na 2 415 ton. Ušetrilo tak takmer 33-tisíc ton emisií. Nepredané potraviny zo všetkých svojich obchodov každý deň daruje na pomoc ľuďom v núdzi. Vlani to znamenalo deväť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.

„Teší ma, že Tesco je aj naďalej nespochybniteľný líder v boji proti plytvaniu potravinami. Som hrdý na to, čo všetko sme dokázali, aby sme zmenšili potravinový odpad v rámci našich obchodov a celej distribúcie. Navyše sme zefektívnili proces darovania nepredaných potravín tak, že sme minulý rok dokázali darovať 3 766 ton potravín ľuďom v núdzi. Z tohto množstva bolo pripravených takmer deväť miliónov porcií jedla. Je to najviac za celé obdobie darovania v rámci našej spoločnosti, ale verím, že aj v rámci všetkých reťazcov na Slovensku,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku. Potravinový odpad, ktorý vzniká v maloobchode a distribúcii, pritom tvorí len 3,5 % z celkového plytvania potravinami na Slovensku.

Vyhadzovanie potravín je obrovským plytvaním

Dôležitým aspektom okrem správne nastavených procesov je aj využívanie inovácií, napríklad aj zavedenie aplikácie Foodiverse, ktorá pomáha všetkých obchodom a organizáciám lepšie komunikovať a efektívnejšie preberať nepredané potraviny. Reťazcu sa tak minulý rok podarilo prerozdeliť 93 % nepredaných potravín vhodných na ľudskú konzumáciu.

„Plytvanie potravinami považujem za komplexný sociálny, ekonomický, ale aj environmentálny problém. Vychádzame z toho, že viac ako jedna miliarda ľudí vo svete hladuje, respektíve nemá prístup ku kvalitným potravinám. Aj na Slovensku existuje značná skupina obyvateľov, ktorí si pre svoju príjmovú situáciu nemôžu dovoliť kvalitnú, plnohodnotnú potravu a sú odkázaní na sociálny program štátu. Vyhadzovanie potravín je zároveň priame plytvanie ekonomickými zdrojmi, teda plytvanie prácou, pôdou aj kapitálom,“ hovorí Martin Polovka, riaditeľ Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra.

„Environmentálny problém je to preto, že na produkciu potravín rastlinného alebo živočíšneho pôvodu sa míňajú prírodné zdroje – najmä voda a pôda. Rastúca spotreba potravín vytvára obrovský tlak na ekosystémy a na udržateľnosť produkcie. Zmeniť systém, keď tretina potravín skončí v koši, si vyžaduje beh na dlhé trate v oblasti vzdelávania a osvety v spoločnosti a som rád, že spoločnosť Tesco k týmto aktivitám prispieva nemalou mierou,“ zdôrazňuje Martin Polovka.

Spolupráca s farmármi

Každoročným zverejňovaním dát o potravinovom odpade a krokov na jeho zníženie chce Tesco motivovať aj ďalšie firmy v celom dodávateľskom reťazci. Vďaka príkladu Tesca už 16 stredoeurópskych dodávateľov reťazca zverejňuje svoje údaje o potravinovom odpade a podniká kroky k jeho aktívnemu znižovaniu.

Príkladom hľadania riešení v znižovaní množstva potravinového odpadu je aj spolupráca Tesca so slovenským dodávateľom zeleniny, spoločnosťou Zeleninárska. Spoločne vytvorili rad baby zemiakov, ktoré by inak zostali na poli a stali sa odpadom. Spoločnosť Zeleninárska sa vďaka Tescu spojila s organizáciami, ktoré preberajú nevyužitú zeleninu ako potravu pre zvieratá, čím sa ušetrilo až sto ton odpadu.

„Vďaka dlhodobej spolupráci so spoločnosťou Tesco sa nám za sezónu 2022/2023 podarilo zachrániť viac ako dvetisíc ton odpadu z celkového množstva vypestovanej zeleniny. Časť tejto zeleniny predávame v predajniach Tesco na Slovensku a v Českej republike v rámci programu Perfectly Imperfect a zbytok putuje nášmu externému partnerovi ako krmivo pre zvieratá. Naším cieľom je do roku 2030 znížiť objem potravinového odpadu o polovicu,“ uzatvára Juraj Mačaj, predseda predstavenstva spoločnosti Zeleninárska.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok