logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Zväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží

27. júna 2023
Správy 0
316
Zväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží

Regulácia cien či marží, o ktorej sa hovorí v poslednej dobe, by podľa Zväzu obchodu SR poškodila fungovanie celej agropotravinárskej vertikály. V konečnom dôsledku by priniesla negatívny efekt aj pre slovenské domácnosti. 

Slovenskí obchodníci združení vo Zväze obchodu SR upozorňujú na to, že situácia na trhu sa postupne stabilizovala a vzhľadom na klesajúcu mieru inflácie a pozitívnu prognózu Národnej banky Slovenska nie sú potrebné žiadne intervencie štátu do trhových mechanizmov v oblasti cien potravín.

Prečítajte si tiež
Protiinflačná garancia – pomoc alebo marketing?

Zväz obchodu SR odmieta akúkoľvek cenovú reguláciu trhu s potravinami. Stotožňuje sa však s podpornými riešeniami a stimulmi pre nízkopríjmové skupiny obyvateľstva. „Podmienky cenovej regulácie vrátane kompetencií cenových orgánov jasne stanovuje už platný zákon o cenách. Žiadny legitímny dôvod na vykonanie štátnych zásahov do trhových mechanizmov pritom nie je. Regulačné zásahy do cenotvorby, ktoré navrhujú poslanci NR SR, by nepochybne priniesli škodlivé deformácie trhu. Tie by sa v konečnom dôsledku prejavili v neprospech spotrebiteľov, ako sa to udialo v Maďarsku,“ uvádza Zväz obchodu vo svojom stanovisku.

Celá Európa sa podľa zväzu vydala cestou podporných  a kompenzačných opatrení na zmiernenie dopadov inflácie. Cenová regulácia neprinesie spotrebiteľom nič pozitívne. Práve naopak, existuje riziko, že základné potraviny môžu zdražieť.

Prečítajte si tiež
Ako sa žije s fenoménom výraznej inflácie

Vysoké náklady ohrozujú vidiek

Domáce obchodné siete sa vyznačujú vysokou prevádzkovou a logistickou nákladovosťou. „Zabezpečujú totiž zásobovanie vidieka a nemajú preto vysokú ziskovosť. Necitlivé direktívne regulačné zásahy štátu do cenotvorby by preto mohli znamenať ohrozenie existencie predajní na vidieku, ktoré majú už teraz hraničnú rentabilitu,“ upozorňuje zväz.

Na posledné rokovanie vlády predložili komplexnú analýzu trhu s potravinami od prvovýroby cez spracovateľov po obchod. Vypracovali ju odborníci pod gesciou ministerstva práce. Všetky zúčastnené štátne orgány i zástupcovia celej agropotravinárskej vertikály dospeli k záveru, že cenovú reguláciu trhu netreba. „Bolo by to nesystémové opatrenie s negatívnymi dopadmi na fungovanie celej vertikály. Aktuálne regulačné návrhy preto vnímame čisto v politickej rovine v rámci prebiehajúcej predvolebnej kampane,“ tvrdí zväz.

Nekonkurencieschopní poľnohospodári

Zväz obchodu SR tiež upozornil, že slovenskí poľnohospodári a výrobcovia majú dlhodobo problém byť konkurencieschopní. To nie je prospešné pre slovenský obchod ani spotrebiteľa. Miera potravinovej sebestačnosti Slovenska sa dlhodobo pohybuje na hranici 40 %, čo je alarmujúce číslo: „Komplexná a systematická koncepcia rozvoja a podpory slovenského poľnohospodárstva a potravinárstva vrátane podpory maloobchodného predaja potravín na vidieku je už dlhodobo naliehavým očakávaním, keďže predaj kvalitných slovenských potravín je prirodzeným záujmom domácich obchodných sietí.“

Regulácia obchodu je však podľa zväzu opäť iba odvádzaním pozornosti od podstaty problému v tomto segmente a manipulovaním verejnej mienky na politické ciele: „Dôsledky však môžu byť mimoriadne vážne, preto Zväz obchodu SR apeluje na poslancov NR SR, aby pri rozhodovaní o predložených regulačných návrhoch rozhodovali zodpovedne a vzali na zreteľ zamietavé stanoviská a odborné pripomienky príslušných orgánov a všetkých profesijných združení celej vertikály – prvovýrobcov, potravinárskej výroby, aj obchodníkov.“

Súvisiace články:

Protiinflačná garancia – pomoc alebo marketing? Ako sa žije s fenoménom výraznej inflácie Slováci platia za nákupy potravín v novom roku o osem percent viac infláciaInflácia je hlbší problém než vysoké ceny

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera