logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Zväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží

27. júna 2023
Správy 0
766
Zväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží

Regulácia cien či marží, o ktorej sa hovorí v poslednej dobe, by podľa Zväzu obchodu SR poškodila fungovanie celej agropotravinárskej vertikály. V konečnom dôsledku by priniesla negatívny efekt aj pre slovenské domácnosti. 

Slovenskí obchodníci združení vo Zväze obchodu SR upozorňujú na to, že situácia na trhu sa postupne stabilizovala a vzhľadom na klesajúcu mieru inflácie a pozitívnu prognózu Národnej banky Slovenska nie sú potrebné žiadne intervencie štátu do trhových mechanizmov v oblasti cien potravín.

Prečítajte si tiež
Protiinflačná garancia – pomoc alebo marketing?

Zväz obchodu SR odmieta akúkoľvek cenovú reguláciu trhu s potravinami. Stotožňuje sa však s podpornými riešeniami a stimulmi pre nízkopríjmové skupiny obyvateľstva. „Podmienky cenovej regulácie vrátane kompetencií cenových orgánov jasne stanovuje už platný zákon o cenách. Žiadny legitímny dôvod na vykonanie štátnych zásahov do trhových mechanizmov pritom nie je. Regulačné zásahy do cenotvorby, ktoré navrhujú poslanci NR SR, by nepochybne priniesli škodlivé deformácie trhu. Tie by sa v konečnom dôsledku prejavili v neprospech spotrebiteľov, ako sa to udialo v Maďarsku,“ uvádza Zväz obchodu vo svojom stanovisku.

Celá Európa sa podľa zväzu vydala cestou podporných  a kompenzačných opatrení na zmiernenie dopadov inflácie. Cenová regulácia neprinesie spotrebiteľom nič pozitívne. Práve naopak, existuje riziko, že základné potraviny môžu zdražieť.

Prečítajte si tiež
Ako sa žije s fenoménom výraznej inflácie

Vysoké náklady ohrozujú vidiek

Domáce obchodné siete sa vyznačujú vysokou prevádzkovou a logistickou nákladovosťou. „Zabezpečujú totiž zásobovanie vidieka a nemajú preto vysokú ziskovosť. Necitlivé direktívne regulačné zásahy štátu do cenotvorby by preto mohli znamenať ohrozenie existencie predajní na vidieku, ktoré majú už teraz hraničnú rentabilitu,“ upozorňuje zväz.

Na posledné rokovanie vlády predložili komplexnú analýzu trhu s potravinami od prvovýroby cez spracovateľov po obchod. Vypracovali ju odborníci pod gesciou ministerstva práce. Všetky zúčastnené štátne orgány i zástupcovia celej agropotravinárskej vertikály dospeli k záveru, že cenovú reguláciu trhu netreba. „Bolo by to nesystémové opatrenie s negatívnymi dopadmi na fungovanie celej vertikály. Aktuálne regulačné návrhy preto vnímame čisto v politickej rovine v rámci prebiehajúcej predvolebnej kampane,“ tvrdí zväz.

Nekonkurencieschopní poľnohospodári

Zväz obchodu SR tiež upozornil, že slovenskí poľnohospodári a výrobcovia majú dlhodobo problém byť konkurencieschopní. To nie je prospešné pre slovenský obchod ani spotrebiteľa. Miera potravinovej sebestačnosti Slovenska sa dlhodobo pohybuje na hranici 40 %, čo je alarmujúce číslo: „Komplexná a systematická koncepcia rozvoja a podpory slovenského poľnohospodárstva a potravinárstva vrátane podpory maloobchodného predaja potravín na vidieku je už dlhodobo naliehavým očakávaním, keďže predaj kvalitných slovenských potravín je prirodzeným záujmom domácich obchodných sietí.“

Regulácia obchodu je však podľa zväzu opäť iba odvádzaním pozornosti od podstaty problému v tomto segmente a manipulovaním verejnej mienky na politické ciele: „Dôsledky však môžu byť mimoriadne vážne, preto Zväz obchodu SR apeluje na poslancov NR SR, aby pri rozhodovaní o predložených regulačných návrhoch rozhodovali zodpovedne a vzali na zreteľ zamietavé stanoviská a odborné pripomienky príslušných orgánov a všetkých profesijných združení celej vertikály – prvovýrobcov, potravinárskej výroby, aj obchodníkov.“

Súvisiace články:

Protiinflačná garancia – pomoc alebo marketing? Ako sa žije s fenoménom výraznej inflácie

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok