logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Katarína Droppová: uhorková sezóna nemusí znamenať pre predaj stopku

22. júna 2023
Blog 0
934
Katarína Droppová: uhorková sezóna nemusí znamenať pre predaj stopku

Mesiace júl a august sa už tradične považujú za uhorkovú sezónu, a to nielen v médiách, ale aj čo sa predajov týka. Ako by mali tento čas zmysluplne využiť maloobchodníci? Máme pre vás pár tipov.

Stále vysoká inflácia spolu so zvýšenými nákladmi obchodníkov a pretrvávajúcou neistotou neustále obmedzujú predaje. A s nadchádzajúcou letnou sezónou očakávajú predajcovia ešte nižší počet objednávok. Leto však nemusí znamenať stopku pre predaj, môže sa stať priestorom na prípravu na jeseň a silnú predvianočnú sezónu. Ako ho teda môžu obchodníci stráviť?

Preskúmajte nové kanály a refrešnite tie aktuálne

Chvíle voľna sú ideálne na to, aby ste si premysleli, čo u vás funguje a čo by ste mohli zmeniť. Položte si otázku, čo u vás hľadajú vaši zákazníci a ako by ste im mohli zlepšiť ich život? Alebo sú to ľudia, ktorí pracujú stále na home office? Aké sú ich očakávania? Nezabudnite sa tiež pozrieť na svoju webovú stránku a aktualizujte ju, veď doba rýchlo napreduje. Myslite na to, že nie zákazníci sú tu pre vás, ale vy pre nich a vaše produkty by im mali uľahčiť či zlepšiť ich život.

Začnite komunikovať so svojimi zákazníkmi

Letný čas je skvelým obdobím na začatie dialógu so zákazníkmi a sociálne siete sú na to ako stvorené. Čím lepšie komunikujete, tým viac sa bude prehlbovať ich dôvera k vašej značke. Tiež môžete preskúmať, kto sú vaši verní a najlepší zákazníci a môžete z nich urobiť svojich ambasádorov. Partnerstvá založené autentickom vzťahu nielenže spropagujú vašu značku, ale posilnia aj lojalitu vašich ďalších zákazníkov.

Pripravte pre kupujúcich niečo zmysluplné

Vyhnite sa dovolenkovému šialenstvu, veď nie všetci budú oddychovať nonstop, ale prevažnú časť leta strávia vo svojej práci. Čo tak pre nich pripraviť výzvu, ako sa dá aj takéto leto užiť v pohode – práve s vašou značkou? Všetci sa radi hráme, aj keď sme dospelí, a pritom sa naučíme aj niečo nové. Je to skvelý spôsob, ako ich zároveň podporiť, aby mohli zlepšiť svoj život.

Odmeňte zákazníkov

Podľa vedeckých prieskumov sú ľudia radi, ak im k nákupu pridáte niečo malé a milé zadarmo. Práve bezplatné darčeky sú dobrou motiváciou a nalákaním na ďalší nákup u vás. Optimálne na zvýšenie predaja je, ak pripravíte časovo obmedzenú ponuku a vyvoláte okolo toho trošku rozruchu. Ak neviete ako na to, poraďte sa s PR alebo komunikačnou agentúrou, ktorá sa stane vašim silným spojencom a je kľúčovou hnacou silou na podporu predaja. PR vám pomôže nielen zvýšiť rast, ale aj dôveru vašich zákazníkov, ruka v ruke s reputáciou a povedomím o vašej značke na trhu. Keď zákazníci vašu značku dobre poznajú, robia aj ľahšie rozhodnutia o nákupe.

Presuňte kliky z páčikov na „šup do košíka“

Keď pripravíte relevantný obsah na sociálnych sieťach, pomôžete si posilniť vzťah zákazníkov či miestnych komunít k vašej značke a ovplyvniť konečné rozhodnutie o kúpe. Trendom môžu byť nielen pozdravy z dovolenky, ale napríklad aj recyklácia či upcyklácia, skrátka dlhodobý životný cyklus vašich produktov. Prípadne pripravte inú zaujímajú akciu v spojení s prospešnosťou pre komunitu, spoločenskou zodpovednosťou či ochranou životného prostredia.

Nezabudnite však potom využiť natívne nákupné funkcie, ktoré už sociálne médiá majú a priveďte vašich sledovateľov od emotikonu „Páči sa mi“ na kliknutie „Nakupovať“. Veď Facebook využíva takmer 80 % slovenskej populácie a medzi ľuďmi pod 40 sú bez nejakej sociálnej siete už len veľmi malé, okrajové skupiny. Facebook podporuje online nákupy na svojej platforme Marketplace, ktorý je primárne určený na nákup a predaj medzi bežnými ľuďmi, no využívať ho môžu aj firmy na svoj biznis a umiestňovanie reklamy.

Podľa prieskumu agentúry SimplicityDX z júna 2022 približne 62 % ľudí v USA nakupujúcich na sociálnych sieťach uviedlo, že ich posledný nákup sa uskutočnil na Facebooku. Keď však vylúčili Marketplace, toto číslo kleslo na 20 %, čo je rovnaká úroveň, ako si pripísal TikTok. Najviac respondentov (33 %) v tomto prípade uviedlo Instagram.

Slovenská dáta, bohužiaľ, k dispozícii nie sú, avšak Facebook je stále najviac využívanou platformou, nasleduje Instagram a TikTok. Ten si aspoň raz za mesiac otvorí 18 % slovenskej populácie vo veku 15 až 79 rokov (a určite aj veľký počet detí vo veku pod 15 rokov). Nezabudnite, že medzi zobrazením príspevku a dokončením nákupu sa však musí odohrať bezproblémový zážitok, ktorý daného užívateľa osloví a nadchne.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications. 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok