logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...

Katarína Droppová: uhorková sezóna nemusí znamenať pre predaj stopku

22. júna 2023
Blog 0
998
Katarína Droppová: uhorková sezóna nemusí znamenať pre predaj stopku

Mesiace júl a august sa už tradične považujú za uhorkovú sezónu, a to nielen v médiách, ale aj čo sa predajov týka. Ako by mali tento čas zmysluplne využiť maloobchodníci? Máme pre vás pár tipov.

Stále vysoká inflácia spolu so zvýšenými nákladmi obchodníkov a pretrvávajúcou neistotou neustále obmedzujú predaje. A s nadchádzajúcou letnou sezónou očakávajú predajcovia ešte nižší počet objednávok. Leto však nemusí znamenať stopku pre predaj, môže sa stať priestorom na prípravu na jeseň a silnú predvianočnú sezónu. Ako ho teda môžu obchodníci stráviť?

Preskúmajte nové kanály a refrešnite tie aktuálne

Chvíle voľna sú ideálne na to, aby ste si premysleli, čo u vás funguje a čo by ste mohli zmeniť. Položte si otázku, čo u vás hľadajú vaši zákazníci a ako by ste im mohli zlepšiť ich život? Alebo sú to ľudia, ktorí pracujú stále na home office? Aké sú ich očakávania? Nezabudnite sa tiež pozrieť na svoju webovú stránku a aktualizujte ju, veď doba rýchlo napreduje. Myslite na to, že nie zákazníci sú tu pre vás, ale vy pre nich a vaše produkty by im mali uľahčiť či zlepšiť ich život.

Začnite komunikovať so svojimi zákazníkmi

Letný čas je skvelým obdobím na začatie dialógu so zákazníkmi a sociálne siete sú na to ako stvorené. Čím lepšie komunikujete, tým viac sa bude prehlbovať ich dôvera k vašej značke. Tiež môžete preskúmať, kto sú vaši verní a najlepší zákazníci a môžete z nich urobiť svojich ambasádorov. Partnerstvá založené autentickom vzťahu nielenže spropagujú vašu značku, ale posilnia aj lojalitu vašich ďalších zákazníkov.

Pripravte pre kupujúcich niečo zmysluplné

Vyhnite sa dovolenkovému šialenstvu, veď nie všetci budú oddychovať nonstop, ale prevažnú časť leta strávia vo svojej práci. Čo tak pre nich pripraviť výzvu, ako sa dá aj takéto leto užiť v pohode – práve s vašou značkou? Všetci sa radi hráme, aj keď sme dospelí, a pritom sa naučíme aj niečo nové. Je to skvelý spôsob, ako ich zároveň podporiť, aby mohli zlepšiť svoj život.

Odmeňte zákazníkov

Podľa vedeckých prieskumov sú ľudia radi, ak im k nákupu pridáte niečo malé a milé zadarmo. Práve bezplatné darčeky sú dobrou motiváciou a nalákaním na ďalší nákup u vás. Optimálne na zvýšenie predaja je, ak pripravíte časovo obmedzenú ponuku a vyvoláte okolo toho trošku rozruchu. Ak neviete ako na to, poraďte sa s PR alebo komunikačnou agentúrou, ktorá sa stane vašim silným spojencom a je kľúčovou hnacou silou na podporu predaja. PR vám pomôže nielen zvýšiť rast, ale aj dôveru vašich zákazníkov, ruka v ruke s reputáciou a povedomím o vašej značke na trhu. Keď zákazníci vašu značku dobre poznajú, robia aj ľahšie rozhodnutia o nákupe.

Presuňte kliky z páčikov na „šup do košíka“

Keď pripravíte relevantný obsah na sociálnych sieťach, pomôžete si posilniť vzťah zákazníkov či miestnych komunít k vašej značke a ovplyvniť konečné rozhodnutie o kúpe. Trendom môžu byť nielen pozdravy z dovolenky, ale napríklad aj recyklácia či upcyklácia, skrátka dlhodobý životný cyklus vašich produktov. Prípadne pripravte inú zaujímajú akciu v spojení s prospešnosťou pre komunitu, spoločenskou zodpovednosťou či ochranou životného prostredia.

Nezabudnite však potom využiť natívne nákupné funkcie, ktoré už sociálne médiá majú a priveďte vašich sledovateľov od emotikonu „Páči sa mi“ na kliknutie „Nakupovať“. Veď Facebook využíva takmer 80 % slovenskej populácie a medzi ľuďmi pod 40 sú bez nejakej sociálnej siete už len veľmi malé, okrajové skupiny. Facebook podporuje online nákupy na svojej platforme Marketplace, ktorý je primárne určený na nákup a predaj medzi bežnými ľuďmi, no využívať ho môžu aj firmy na svoj biznis a umiestňovanie reklamy.

Podľa prieskumu agentúry SimplicityDX z júna 2022 približne 62 % ľudí v USA nakupujúcich na sociálnych sieťach uviedlo, že ich posledný nákup sa uskutočnil na Facebooku. Keď však vylúčili Marketplace, toto číslo kleslo na 20 %, čo je rovnaká úroveň, ako si pripísal TikTok. Najviac respondentov (33 %) v tomto prípade uviedlo Instagram.

Slovenská dáta, bohužiaľ, k dispozícii nie sú, avšak Facebook je stále najviac využívanou platformou, nasleduje Instagram a TikTok. Ten si aspoň raz za mesiac otvorí 18 % slovenskej populácie vo veku 15 až 79 rokov (a určite aj veľký počet detí vo veku pod 15 rokov). Nezabudnite, že medzi zobrazením príspevku a dokončením nákupu sa však musí odohrať bezproblémový zážitok, ktorý daného užívateľa osloví a nadchne.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications. 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok