Lidl sa od pondelka 12. júna rozhodol dlhodobo znížiť cenu všetkých balení čerstvých vajec. Ide o tie, ktoré predáva pod svojou privátnou značkou. Zákazníci tak ušetria desiatky eur ročne.
V priemere klesla cena čerstvých vajec v reťazci Lidl o 15 percent. Zníženie sa pohybuje v rozpätí od ôsmich percent pri balení desiatich vajec od sliepok z voľného výbehu (z 3,49 na 3,19 eura) až po 25 percent pri desaťkusovom balení vajec z podstielky veľkosti L (z 3,59 na 2,69 eura).
„Znížili sme cenu všetkých balení čerstvých vajec našej privátnej značky. A to bez ohľadu na typ chovu, veľkosť a počet kusov v balení. Z našej ponuky si vyberie skutočne každý. Nejde pritom o akciovú ponuku, ale o ďalšie rozšírenie počtu dlhodobo zlacnených výrobkov z nášho stáleho sortimentu,“ vysvetľuje Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.
Lidl sa zároveň už pred niekoľkými rokmi zaviazal, že do konca obchodného roku 2025 bude pod vlastnými značkami predávať čerstvé vajcia výlučne z udržateľných chovov. Tento záväzok sa týka aj vajec v zložení výrobkov privátnych značiek Lidla. V kalendárnom roku 2022 mali takéto vajcia vo výrobkoch podiel až 90 %.
Čerstvé vajcia si aspoň raz ročne v obchode kúpi deväť z desiatich slovenských domácností. Spravidla ich nakupujú viackrát mesačne. Ročne spotrebuje priemerná domácnosť 444 vajec, tie viacčlenné dokonca až 613 kusov.