logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Prieskum spoločnosti Dodo: tretina Slovákov chce mať tovar doma už v deň objednania

9. júna 2023
Správy 0
291
Prieskum spoločnosti Dodo: tretina Slovákov chce mať tovar doma už v deň objednania

Rýchlosť doručenia zásielky je dôležitá pre tri štvrtiny Slovákov. Takmer tretina chce mať tovar v deň objednania. Ukazuje to prieskum technologicko-logistickej spoločnosti Dodo.

Až 75 % Slovákov považuje za dôležité rýchle doručenie tovaru, ktorý nakúpili v online obchode. Špeciálne to platí v segmente online nákupu potravín. Tam doručenie do 90 minút alebo v deň objednania preferuje 80 % spotrebiteľov.

Prečítajte si tiež
DODO otestovalo v Maďarsku doručovanie pomocou dronov
DODO

Rýchlosť a spoľahlivosť doručenia tovaru sa stávajú jedným z najdôležitejších kritérií, ktoré zákazníci zvažujú pri výbere e-shopu. Často môže byť práve bezproblémové doručenie v priebehu niekoľkých hodín faktorom, ktorý rozhodne o tom, kde nakoniec uskutočnia nákup. Úlohe doručenia v procese online nakupovania sa venuje nový prieskum technologicko-logistickej spoločnosti Dodo v spolupráci s výskumnou agentúrou Behavio.

Takmer tretina ľudí chce doručenie v deň objednania

Prečítajte si tiež
Spolupráca Nay a DoDo: Donáška elektroniky ešte v deň jej objednania
Nay a Dodo

Rýchlosť doručenia je pre online nakupujúcich významným faktorom. Až 75 % Slovákov ho pri hodnotení rôznych aspektov online nakupovania označilo za dôležitý. Spotrebitelia požadujú rýchle doručenie tovaru nielen v urgentných situáciách, keď v domácnosti niečo náhle chýba alebo sa pokazí, ale aj pri plánovaných nákupoch. Z údajov vyplýva, že Slováci v prevažnej miere uprednostňujú doručenie domov alebo na pracovisko (52 %) v porovnaní s odbernými miestami (21 %) alebo odbernými boxami (21 %).

Prieskum sa špecificky zameral na preferenciu doručenia v deň objednania tovaru. Až 30 % ľudí sa vyjadrilo, že by expresné doručenie z online obchodov privítali. Tento trend odráža nárast očakávaní zákazníkov. Tí sú zvyknutí na pohodlné riešenia. Rovnakú skúsenosť chcú mať aj počas nakupovania na internete. V mestách nad sto tisíc obyvateľov je táto potreba ešte vyššia. Doručenie v deň objednania by uvítalo 36 % respondentov.

Veľký potenciál

Aj napriek tomu iba 15 % z nich v súčasnosti túto úroveň služieb na Slovensku dostáva. „Slovensko má veľký potenciál v oblasti expresného doručovania tovaru. Vďaka pokročilým technológiám a optimálnemu plánovaniu trás je možné doručiť tovar v ten istý deň. To by preferovala takmer tretina zákazníkov. Predajcovia, ktorí dokážu ponúknuť doručenie už v deň objednania, môžu získať veľkú výhodu v konkurenčnom boji,“ hovorí Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti Dodo pre Slovensko a Česko.

Za posledný rok opustilo online nákupný košík 36 % Slovákov v momente, keď zistili, že im tovar nebude doručený podľa ich časových preferencií. Až 30 % respondentov navyše uviedlo, že v dôsledku predchádzajúcej skúsenosti s pomalým doručením už v internetovom obchode opakovane nenakúpili.

Rýchlosť zohráva kľúčovú úlohu najmä pri potravinách a liekoch

Doručenie v deň objednania je pre ľudí mimoriadne dôležité najmä v špecifických kategóriách produktov. Pokiaľ ide o nákup v digitálnych supermarketoch, až 80 % respondentov vyjadrilo preferenciu doručenia do 90 minút alebo v ten istý deň. „V segmente online nákupu potravín vyžadujú spotrebitelia vysoké štandardy. Okrem rýchleho doručenia, ideálne v konkrétnom časovom slote, očakávajú aj dodržiavanie prísnych hygienických štandardov. V Dodo preto zabezpečujeme najvyššie potravinárske štandardy. Tie zahŕňajú hĺbkový proces čistenia termoboxov na prepravu potravín či vozidiel. Samozrejmosťou je pre nás dodržiavanie teplotného reťazca. Počas prepravy udržujeme správnu teplotu všetkých surovín. Vďaka tomu prídu objednané potraviny k zákazníkovi v stopercentnej kvalite,“ dodáva Ivo Velíšek.

Praktické riešenie

Doručenie v ten istý deň môže byť praktické pre situácie, keď zákazník potrebuje určitý tovar veľmi rýchlo. Nemá však možnosť osobného nákupu. Týka sa to najmä kategórie liekov a zdravotných doplnkov, kde by doručenie v rovnaký deň preferovalo 52 % opýtaných. „Potvrdzujú to naše skúsenosti z českého trhu, kde Dodo zaisťuje expresné doručenie v deň objednania pre sieť lekární Dr.Max. Na začiatku sme rozvážali niekoľko desiatok zásielok týždenne. Teraz ich už sú stovky denne. Počet neustále rastie. Dopyt po expresnom doručení v deň objednania naprieč segmentmi výrazne rastie,“ opisuje situáciu na českom trhu Peter Menky, obchodný a marketingový riaditeľ celej technologicko-logistickej spoločnosti Dodo.

Mladšia generácia chce mať nákup doma rýchlo

Dopyt po rýchlom doručení je na vzostupe predovšetkým medzi mladšími generáciami, ktoré sú zvyknuté na technológie a nakupovanie na internete. Dáta Európskeho štatistického úradu Eurostat ukazujú, že v minulom roku pomohli rastu segmentu elektronického obchodu najmä ľudia vo veku 25 až 34 rokov. Z tejto vekovej skupiny až 87 % jednotlivcov uskutočnilo nákup produktu alebo služby online.

Prieskum spoločnosti Dodo skúma nákupné preferencie naprieč generáciami. Do 90 minút alebo v rovnaký deň by chcelo mať svoj tovar doma 36 % opýtaných z generácie Z v porovnaní s 23 % z generácie X. Generácia Z postupne vstupuje na trh práce a začína získavať finančnú nezávislosť. S nárastom ich kúpnej sily bude čoraz dôležitejšie prispôsobiť sa ich nákupným preferenciám, medzi ktoré patrí široký výber tovaru s dôrazom na kvalitu.

 

Súvisiace články:

DODODODO otestovalo v Maďarsku doručovanie pomocou dronov Nay a DodoSpolupráca Nay a DoDo: Donáška elektroniky ešte v deň jej objednania Slovenskí seniori si online najčastejšie kupujú oblečenie, obuv, ale i výživové doplnky

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera