logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....
  • Najčítanejšou správou na webe Tovar&Predaj v auguste sa stala informácia, že slovenská...

CBRE: Slovenským nákupným centrám sa darí, ich návštevnosť stúpla až o 19 %

29. mája 2023
Správy 0
282
CBRE: Slovenským nákupným centrám sa darí, ich návštevnosť stúpla až o 19 %

Nákupné centrá si prešli ťažkým obdobím, ktoré spôsobila pandémia koronavírusu, ale aj energetická kríza či geopolitická situácia. Ich výkonnosť však rástla už v závere roku 2022 a rovnako tomu bolo aj v prvom štvrťroku tohto roka.

Medziročný nárast tržieb bol v nákupných centrách 17 % oproti začiatku roka 2022. Čo sa týka počtu návštevníkov, ten medziročne vzrástol dokonca až o 19 %. Vyplýva to z najnovších kvartálnych meraní globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE.

Prečítajte si tiež
Ako sa zmenilo nakupovanie od Nežnej revolúcie?

V prvom kvartáli tohto roku sa v slovenských regiónoch ukončila dostavba viacerých menších retail parkov. „Najočakávanejším projektom je však tento rok jednoznačne bratislavská Eurovea II, ktorá zákazníkom prináša až 25 000 štvorcových metrov novej maloobchodnej plochy. Hlavným nájomcom je pritom pilotná prevádzka známej írskej značky Primark na Slovensku,“ uvádza Tomáš Lörincz, riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov v CBRE Slovensko.

Ako Tomáš Lörincz dodáva, svoje priestory rozširuje aj ďalšie známe bratislavské obchodné centrum Aupark v Petržalke. Zväčšiť by sa malo o 10 tisíc štvorcových metrov. V rámci regiónov Slovenska zase podľa neho dominuje výstavba retailových parkov. „Tie prinášajú známe značky bližšie k spotrebiteľovi a sú u zákazníkov stále obľúbené z dôvodu praktickosti nakupovania či veľkého množstva voľných parkovacích miest,“ dodáva Tomáš Lörincz.

Prečítajte si tiež
V Pezinku otvorili retailový park Storia

Výška nájomného sa v prvom kvartáli 2023 zvýšila o približne päť percent, a to nielen v prípade nákupných centier, ale aj retail parkov. Najväčší vplyv na tento rast však mala indexácia vyplývajúca z nájomných zmlúv.

Obrat v maloobchode celkovo klesá

Podľa Štatistického úradu Slovenskej republiky celkový februárový obrat v maloobchode na Slovensku zaznamenal pokles, a to na úrovni 2,5 %. Dôvodom tohto poklesu bol nižší obrat veľkých hypermarketov a supermarketov, ale aj špecializovaných obchodov s potrebami pre domácnosť a nábytkom. Hlbšiemu poklesu však podľa odborníkov zabránil rast obratu čerpacích staníc či predajní s výpočtovou a komunikačnou technikou. Oxford Economics očakáva, že maloobchodné výdavky sa v roku 2023 medziročne mierne zvýšia o 0,1 %. Výraznejší rast predikuje na rok 2024, kde sú prognózy v rámci medziročného porovnania vyššie o 4,5 %.

Pozitívne sú aj predikcie týkajúce sa inflácie. Ešte začiatkom tohto roka totiž bola na úrovni viac ako 15 %, pričom v marci klesla na 14,8 %. CBRE odborníci očakávajú, že mierny pokles inflácie zaznamenáme aj v druhom kvartáli.

 

 

Súvisiace články:

Ako sa zmenilo nakupovanie od Nežnej revolúcie? V Pezinku otvorili retailový park Storia Tesco Express EuroveaTesco otvorilo v Bratislave nový obchod Express

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera