
Spoločnosť Lidl aktuálne spolupracuje s takmer tromi stovkami slovenských dodávateľov. Počas minulého roka diskont zaplatil domácim výrobcom a pestovateľom viac ako pol miliardy eur v nákupných cenách. Títo dodávatelia pre Lidl zaviezli tovar v hodnote 435 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %.
O ďalších 83 miliónov eur sa postaral export slovenských výrobkov na pulty zahraničných Lidl predajní. Slovenskí potravinári teda od Lidlu zinkasovali takmer 520 miliónov eur.
„Teší nás, že objem spolupráce so slovenskými dodávateľmi každým rokom rastie, a to dokonca rýchlejšie ako náš obrat. Potvrdzuje to, že Lidl je dôležitým, stabilným a dôveryhodným partnerom pre domácich potravinárov. Samozrejme, stále hľadáme a pozývame k spolupráci nových dodávateľov zo všetkých oblastí,“ uvádza Martin Nagy, konateľ Lidla zodpovedný za nákup. K stálym slovenským dodávateľom Lidla patrí napríklad lokálny pestovateľ Paradajkovo či spoločnosť Zvolenská mliekareň.
1,3 milióna paradajok
Spoločnosť Paradajkovo, ktorá s Lidlom spolupracuje od roku 2017, pestuje na Slovensku kokteilové, strapcové, datľové či cherry paradajky. Zákazníci v obchodnom roku 2022 nakúpili v diskonte takmer 1,3 milióna balení paradajok od tohto pestovateľa.
„Paradajkovo je na trhu už od roku 2014. V našich skleníkoch v Babindole a v Leviciach máme skleníky pod osvetlením, čo nám umožňuje pestovať rôzne druhy paradajok počas leta aj počas zimy. V našom portfóliu máme až 12 odrôd,“ približuje konateľ spoločnosti Paradajkovo Erik Csatári. „Lidl je náš najväčší obchodný partner. Považujeme ho teda za strategického partnera, s ktorým si vzájomne pomáhame. V zime, keď je paradajok na trhu menej, sme pre Lidl prínosom my. A naopak v lete, keď je paradajok všade dostatok, nám Lidl dokáže pomôcť s najväčším odberom. Prináša nám stabilitu a konštantný odber produktov. Spoluprácu s Lidlom teda rozhodne odporúčam aj iným spoločnostiam,“ dopĺňa svoje postrehy Erik Csatári.
Dá sa to aj bez éčok
Jogurty zo Zvolenskej mliekarne sú bez éčok a s receptúrou, ktorý Lidl a výrobca spoločne vyvinuli. Predávajú sa pod privátnou značkou Pilos. Výrobky privátnych značiek sú pod neustálou kontrolou kvality nielen v interných kruhoch, ale aj pod prísnym dohľadom nezávislých expertov a renomovaných kontrolných inštitúcii či laboratórií. Inak tomu nie je ani pri vylepšených smotanových jogurtoch Pilos.
„Kvalita a inovácie sú naším krédom, ktorým žijeme a tvoríme svoju budúcnosť. Sme presvedčení o tom, že mliekarenské výrobky sa dajú robiť tak poctivo, aby si zákazník nemusel čítať zloženie,“ uvádza Zuzana Žubor Kágerová, riaditeľka obchodu a marketingu Zvolenskej mliekarne.
Spolupráca medzi Lidlom a Zvolenskou mliekarňou začala ešte v roku 2009. Odvtedy sa predaj produktov zo Zvolenskej mliekarne v Lidli znásobil z počiatočných päť miliónov kusov produktov ročne na súčasných 19,5 milióna kusov.