logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Prečo načúvanie zákazníkom funguje lepšie ako akcie a vysoké zľavy

27. apríla 2023
Blog 0
930
Prečo načúvanie zákazníkom funguje lepšie ako akcie a vysoké zľavy

Môže sa zdať, že aktuálna doba maloobchodníkom nepraje a zvyšovanie cien spolu s infláciou nútia zákazníkov výrazne šetriť. Pre šikovných predajcov je však aj toto obdobie šancou na zvýšenie obratov.

Ľudia si musia naplniť svoje základné potreby, či už je kríza alebo nie je. Preto chodia nakupovať potraviny, kozmetiku aj oblečenie. A tiež nejaké tie odmeny, keď už sú také zlé časy – však raz za čas si nejaké malé pohladenie duše zaslúži každý. O tom, kam pôjdu nakupovať, či ku vám alebo k vašej konkurencii, však už rozhodujete vy sami.

Zákazník chodí tam, kde mu je dobre

Mohlo by sa zdať, že ľudia v snahe šetriť, budú preferovať nákupy na eshopoch, opak je ale pravdou. V porovnaní s protipandemickými opatreniami sa predaje v online znižujú a zákazníci vo zvýšenej miere využívajú službu kamenných predajní. Čo za tým stojí?  Predsa kvalita predavačov a benefity takéhoto predaja. Nejde len o možnosť otestovať a ohmatať si tovar vo vlastných rukách, ale tiež o poradenstvo, ktoré mu k nemu môže poskytnúť práve odborník. Samozrejme, len v prípade, ak je vyškolený a predovšetkým ústretový. K takému sa zákazník rád vráti a dá o jeho kladoch vedieť aj svojej rodine, známym, kolegom. A to je promo na nezaplatenie, ktoré vám neurobí aj reklama v televízii.

Takže na čo sa sústrediť, ak chcete získať viac nakupujúcich? Samozrejme, bez kvalitného a konkurencieschopného tovaru by to nešlo, ale rovnaká kvalita sa očakáva aj u personálu. Práve pre angažovaného predavača nebude problémom zistiť, čo zákazník hľadá a splniť jeho potreby aj nad očakávania. Ak mu dá pocítiť, že je tu pre neho a môže sa na neho s kedykoľvek s dôverou obrátiť (bez toho aby ho vyrušoval, či nebodaj otravoval), dodá mu pocit istoty a uznania za to, že sa rozhodol pre túto konkrétnu predajňu. Nehovoriac o vďačnosti, na ktorú sa nezabúda. Keď zákazník získa vo vašej predajni pozitívnu skúsenosť, bude to pre neho zážitok, ktorý prinesie opakované nákupy aj zvýšené obraty.

Načúvajte svojim zákazníkom

Ak si bude chcieť nabudúce oddýchnuť a nabrať síl v neutešenej situácii, či sa len odreagovať alebo odmeniť po náročnom dni – v prípade, že mu vaša predajňa poskytne tieto služby, máte vyhrané. V zlých chvíľach rastie predaj z oblasti zábavy, no tiež cukroviniek a kupodivu aj sortimentu pre domácich maznáčikov. Vás, ako predajcu, atmosféra v predajni až tak veľa nestojí, môže byť však rozhodujúca pri nákupnom rozhodovaní. Nemám teraz na mysli výzdobu, ale práve prostredie, v ktorom sa zákazník bude cítiť dobre za každých okolností. Milé tváre, dobrých radcov, aj nastražené ucho a empatiu, vďaka ktorej vyplníte potreby a očakávania tých, ktorí vám dávajú ich (častokrát naozaj ťažko) zarobené peniaze. Tak čo, je to tak aj u vás? Stavili ste na osobný prístup alebo sa stále pokúšate očariť zákazníka nízkymi cenami, vysokými zľavami a nevrlým personálom?

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok