
Slovenský maloobchodný predajca spotrebnej elektroniky Nay spolu s technologicko-logistickou spoločnosťou DoDo spúšťajú na Slovensku dodávku elektrospotrebičov v deň ich objednania.
Spotrebná elektronika je jedným zo segmentov maloobchodu, do ktorého digitalizácia prenikla medzi prvými a kde si ľudia zvykli nakupovať online oveľa skôr ako v iných odvetviach. Napríklad v oblasti módy alebo nákupu potravín. Kvalita a rýchlosť doručovacích služieb sa v tejto oblasti neustále vyvíja, ale rovnako rastú aj očakávania zákazníkov. Preto Nay inovuje svoje logistické služby. K nedávno zavedenej službe sledovania objednávky v reálnom čase na mape dnes pridáva v spolupráci s DoDo novú unikátnu službu. Spolu s ňou chce priniesť čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť s online nakupovaním.
„Dostupnosť a rýchlosť dodania pri kúpe nového spotrebiča môže byť pre zákazníka rozhodujúcim a prioritným faktorom. Aj pri veľkej bielej technike – najmä, keď stará mraznička alebo chladnička vypovie službu a potreba ju okamžite nahradiť. S našou službou doručenia v ten istý deň tieto situácie riešime. Dávame zákazníkom možnosť objednať si nový spotrebič rýchlo. A nahradiť ho ešte v deň objednania aj s komplexnými službami pre bezstarostný nákup. Nový spotrebič vynesieme, rozbalíme a zapojíme. Starý spotrebič, samozrejme, odvezieme,“ komentuje Emil Huraj, obchodný a marketingový riaditeľ Nay.
Obchod, ktorý doručí tovar rýchlejšie, si vyberie 84 % zákazníkov
Spoločnosť Nay zavádza novú službu ako reakciu na podnety zákazníkov a spotrebiteľský trend, ktorý ukazuje, že na rýchlosti záleží. Podľa štúdie, ktorú pre DoDo uskutočnila spoločnosť Perfect Crowd, je rýchlosť doručenia pre zákazníkov rozhodujúcim faktorom pri výbere medzi e-shopmi s produktmi s podobnou cenou. Až 84 % zákazníkov si vyberie obchod, ktorý je schopný dodať tovar rýchlejšie. Expresné dodanie motivuje 90 % zákazníkov k opakovaným nákupom.
Naopak, príliš dlhé dodacie lehoty sú pre 61 % nakupujúcich dôvodom na opustenie nákupného košíka.
„Doručenie v konkrétnom hodinovom intervale v deň objednávky je niečo, na čo si zákazníci rýchlo zvykli napríklad pri doručovaní potravín. Nie je preto prekvapujúce, že začínajú požadovať podobný štandard služieb aj pri iných druhoch tovaru. V segmente elektro je potreba rýchleho a pohodlného doručenia úplne prirodzená. Pri spotrebičoch, ktoré vážia desiatky kilogramov a ich zapojenie si často vyžaduje odborný zásah, je služba rýchleho a pohodlného doručenia naozaj obrovským posunom v zákazníckej skúsenosti. Sme radi, že top hráč vo svojom segmente, spoločnosť Nay, vidí túto príležitosť a tešíme sa na to, ako na túto revolučnú službu, ktorá nemá v segmente veľkých spotrebičov na Slovensku konkurenciu, zareagujú zákazníci,“ hovorí Peter Menky, Chief Commercial Officer spoločnosti DoDo.
Spustením novej služby „Doručenie dvoma kuriérmi“ chce DoDo priniesť služby, z ktorých už spoločnosť pomohla vytvoriť štandard trhu v iných segmentoch. A to aj do tých oblastí elektronického obchodu, kde bežné doručovacie služby zaostávajú. Technologicko-logistická vytvorila štandardy v oblasti doručovania potravín, kde doručuje pre značky ako Tesco, Billa, Košík.cz, Spar, Albert, Penny, či v segmente liekov, ktoré doručuje v režime toho istého dňa zo siete lekární Dr.Max. Špecifickým zameraním novej služby „Doručenie dvoma kuriérmi“ je nadrozmerný tovar, ako veľké elektrické spotrebiče, nábytok, objemné športové vybavenie a iné druhy tovaru, ktoré si vyžadujú väčšie vozidlá a dvoch kuriérov na vyloženie.