logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Rýchlosť doručenia zásielky je dôležitá pre tri štvrtiny Slovákov. Takmer tretina chce mať tovar...
  • Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov v roku 2023 dosiahol hodnotu 41,7 %. Oproti roku...
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...

Snažíte sa získať stále nových zákazníkov? Vieme, prečo to nerobiť

29. marca 2023
Blog 0
293
Snažíte sa získať stále nových zákazníkov? Vieme, prečo to nerobiť

Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje predaje? Výskumy ukazujú, že je načase to zmeniť.

Kto by nechcel predávať viac? Aj preto sa život obchodníkov točí okolo ponuky tovaru, ktorá zaujme, lákavého vystavenia produktov, marketingovej podpory, teda proma na sociálnych sieťach či v klasických médiách alebo letákoch, a tiež čo najbezchybnejšieho doručenia. Chceme skrátka svojich zákazníkov presvedčiť, že jediné, čo sa im oplatí, je nákup u nás.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

No predovšetkým – snažíme sa osloviť stále nových a nových zákazníkov mysliac si, že budeme predávať ešte viac a viac. Viaceré štúdie však ukazujú, že táto stratégia nemusí byť práve tá najlepšia. Prečo? Pretože predaj zákazníkom, ktorý už značka má, je výnosnejší ako získavanie tých nových.

Predávajte viac vďaka svojim súčasným zákazníkom

Nielen telekomunikační hráči poskytujú novým zákazníkom viac výhod a vyššie zľavy ako tým, ktorých už majú. Vyšlo už množstvo, nie príliš pozitívnych, článkov o tom, ako človek, ktorý chcel mať rovnako vysoký alebo o čosi nižší mesačný mobilný paušál, ako doteraz využíval už zopár rokov, musel dať u svojho operátora výpoveď. Až následne mu bol ochotný dať cenu, ktorú však bez problémov ponúkol novému zákazníkovi. Žiaľ, táto stratégia je u predajcov bežná, ale nie je až taká skvelá, ako by sa dalo očakávať. A to predovšetkým z dlhodobého predajného hľadiska.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte

Nielenže tento zákazník povie o svojej negatívnej skúsenosti na sociálnych sieťach – a čo si budeme hovoriť, zlá správa sa šíri rýchlejšie, ako tá dobrá. No navyše musel tento predajca vynaložiť viac finančných prostriedkov, aby nových zákazníkov prilákal. Pretože skvelú ponuku predsa sľubuje každý.

Stačilo pritom viac sa sústrediť na už existujúcich zákazníkov značky: nie sú u daného obchodníka len tak pre nič za nič, ale vybrali si ho a akceptujú jeho služby aj ponuku. Rovnaké to je aj s predajom produktov. Je dokázané, že ak u vás zákazník nakupuje na pravidelnejšej báze, stačí pár vhodných marketingových nástrojov a získate od neho oveľa viac, ako by ste čakali.

Radosť aj úžitok na oboch stranách

Základom totiž je, že ho o svojej značke nemusíte oboznamovať masívnou reklamnou podporou. Ani ho presviedčať, že by mal u vás nakupovať. Toto on už vie, pozná vás, veď u vás nakupuje. Skúste sa skôr zamerať na kontinuálne udržiavanie vzťahov so svojimi existujúcimi zákazníkmi.

Je na to množstvo kreatívnych marketingových nástrojov. Základom však je nepretržitá komunikácia, ktorá sa však primárne nesústreďuje na predaj vašich produktov, ale zákazníka oboznamuje s tým, čo by mohol potrebovať, ako aj na to, čo mu zjednoduší a uľahčí jeho život.

Tu je niekoľko tipov

  • posielajte zákazníkom pravidelný newsletter, kde im budete predstavovať svoje novinky, ale aj špeciálne akcie, ktoré máte;
  • nezabudnite podľa aktuálnej situácie zviditeľniť vaše produkty a dať zákazníkom vedieť, že by bolo možno fajn, keby si ich u vás kúpili: niečo na jar, niečo pre záhradkárov, niečo pre mamičky, motoristov – vždy sa dá nájsť nejaká téma, ktorú môžete komunikovať. Ak to ešte viac personalizujete, o to lepšie!
  • dokonca sa im môžete aj bez problémov pripomenúť, ak u vás u dlhšie nenakúpili… Čo tak pozrieť si novú ponuku?
  • nezabudnite ani na narodeninové či meninové priania – ideálne aj nejakou zľavou na nákup. Veď ľudia nemusia robiť radosť len iným, ale aj sebe.
  • dajte im vedieť o špeciálnych akciách napríklad na MDŽ, Deň detí, otcov a podobne;
  • ak sa u vás už dlhšiu dobu neohriali, poskytnite im poukaz so zľavou za ich vernosť;
  • využite poukazy v súťažiach. Štandardom je poskytnúť o čosi menšiu sumu na poukaze, ako je bežný nákup – otvoríte si tak možnosť, že zákazník nakúpi vo vyššej hodnote.
  • pošlite im ponuku, ktorá sa neodmieta – ak nakúpite tento mesiac v nejakej hodnote, získate zadarmo niečo, čo poteší…
  • nalákajte svojich zákazníkov napríklad na stretnutie s nejakým odborníkom alebo obľúbenou osobnosťou, podstatné je, že prídu do vašej predajne;
  • využite zákaznícku kartu a pravidelne im tam pripisujte body za ich nákupy a následne ich odmeňujte, nech tie body využijú na niečo, čo ich poteší. Samozrejme, takýchto ponúk a akcií môžete mať nepreberné množstvo.

Skrátka fantázii a predajným možnostiam sa medze nekladú. Zosúlaďte však vašu komunikáciu na všetkých predajných kanáloch, ktoré využívate – či už je to newsletter, sociálne siete, PR alebo reklama. Nezabudnite však do predaja zapojiť svojich predavačov. Nielenže sú kľúčoví pri zlepšení vášho predaja (viď môj predošlý blog), ale sú to práve oni, ktorí môžu získať od zákazníkov kontaktné údaje na zasielanie newslettra alebo im dať vedieť o skvelej ponuke, ktorú teraz máte a ktorú by bolo škoda nevyužiť!

Skrátka venujte svoje úsilie tým, ktorí vás majú radi a zaslúžia si to. A to vaši existujúci zákazníci rozhodne sú.

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod? Katarína Droppová: Sledujte životný štýl vašich zákazníkov a predávajte Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? predajAj dospelí sa chcú zabávať

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera