
Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch, televíznej reklame a všetkých ďalších propagačných materiáloch prestane Lidl využívať imidžové fotografie či vizuály, ktoré by podporovali nezdravé výrobky. V komunikácii diskontu sa tak viac nebudú objavovať deti napríklad s čokoládou, lízankou, zmrzlinou alebo sladenými nápojmi.
Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátných značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti, ako sú napríklad kreslené postavy či zvieratá. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky. Zmenia sa aj názvy výrobkov. Nebudú obsahovať priamu referenciu na detského zákazníka alebo ho inak lákať bez konkrétneho logického napojenia na produkt. Výnimkou z novej marketingovej komunikácie budú akčné ponuky počas Vianoc, Veľkej noci a Halloweenu.
Zmeny sa budú týkať predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli. Pri tomto opatrení sa Lidl riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Reťazec bude propagovať aj zdravú a vyváženú stravu pre deti. Okrem toho do konca roku 2025 odstráni motívy adresované deťom z obalov potravinárskych výrobkov vlastnej značky, ak tieto výrobky nespĺňajú požiadavky WHO. Lidl už teraz ponúka množstvo zdravých potravín, ktorých počet bude ďalej rozširovať.
Menej cukru a soli v privátnych výrobkoch
„Na Slovensku máme 161 predajní a denne v nich oslovujeme státisíce zákazníkov. Máme významný vplyv na ich stravovacie návyky. Záleží nám na zdraví zákazníkov – súčasných i budúcich. Uvedomujeme si našu zodpovednosť a prijímame preto konkrétne záväzky. Zameriavame sa na hlavne na naše privátne značky, ktoré tvoria až 80 percent nášho sortimentu a zároveň máme priamy dosah na ich zloženie, kvalitu a balenie,” vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.
Nejde pritom o prvú iniciatívu Lidla. Už v roku 2018 si diskont stanovil cieľ znížiť množstvo pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek v priemere o pätinu. Prioritne sa pritom zameriava na produkty, ktoré konzumujú deti. V marci tiež prebieha darčekobranie v aplikácii Lidl Plus zamerané na ovocie a zeleninu. Za dosiahnutie hodnoty nákupu ovocia a zeleniny dostanú zákazníci odmenu v podobe kupónov na konkrétne produkty, respektíve až 15-percentnú zľavu na tento sortiment.