
Maloobchodná sieť Coop Jednota prináša svojim zákazníkom novú službu. Je ňou elektronický pokladničný doklad, takzvaný e-doklad. Zákazníci si túto službu môžu aktivovať vo svojom zákazníckom konte.
E-doklad je služba, ktorá držiteľom vernostnej karty Coop Jednota umožňuje namiesto tlačeného pokladničného dokladu v predajni získať elektronickú podobu dokladu do zákazníckeho konta, prípadne do e-mailovej schránky. Zákazník si voľbou e-dokladu môže svoje nákupy podrobne kontrolovať v zákazníckom konte i vo svojej e-mailovej schránke.
Rozhodnutie je na zákazníkovi
Každý držiteľ vernostnej karty má možnosť sa rozhodnúť, či chce doklady o nákupe tlačiť alebo si ich praje dostávať v elektronickej podobe do zákazníckeho konta, respektíve súčasne i do e-mailovej schránky. Držitelia vernostnej karty majú možnosť si službu zvoliť počas zriaďovania zákazníckeho konta na www.coopklub.sk a zároveň si nastavenie kedykoľvek zmeniť priamo v zákazníckom konte, v časti E-doklad. Ak zákazník zváži, že mu elektronický doklad nevyhovuje, službu si môže v zákazníckom konte kedykoľvek deaktivovať.
Originál pokladničného dokladu môže byť len jeden. Ak si zákazník zvolí vo svojom zákazníckom konte e-doklad, je to pre neho originál, teda nemôže byť zároveň aj vytlačený. Vzhľadom na fakt, že elektronický pokladničný doklad je originál, je pre Coop Jednotu dôležité archivovať e-doklady na bezpečnom mieste, ktorým zákaznícke konto nepochybne je. Zasielanie takéhoto dokladu na e-mail je doplnkovou službou.
Pilotný projekt v Coop Jednote Krupina
V novembri 2021 spustili vo všetkých predajniach Coop Jednoty Krupina pilotný projekt k službe elektronický pokladničný doklad. Zákazníci túto možnosť ocenili a reagovali pozitívne. Uvedomili si, že papierový pokladničný doklad sa častokrát ihneď po vytlačení stane odpadom.
„Touto cestou eliminujeme odpad, šetríme papier a zároveň šetríme zákazníkom čas, keďže nemusia čakať na vytlačenie dokladu. Za celý rok 2022 sme zákazníkom zaslali 2 657 000 e-dokladov. Ušetrili sme viac ako 36 tisíc termo pások, čo predstavuje viac ako 2 900 km papiera,“ zdôrazňuje Jozef Vahančík, predseda predstavenstva Coop Jednota Krupina, spotrebné družstvo.
V priebehu roka 2022 sa do testovania zapojili viaceré regionálne družstvá. Od februára 2023 je služba e-doklad sprístupnená v rámci celého systému Coop Jednota. Záujem o túto službu zo strany zákazníkov rastie. Za mesiac február si ju aktivovalo už viac ako 14 000 zákazníkov.
Výhody e-dokladu pre zákazníka
Zákazník, ktorý dá prednosť e-dokladu, získava viacero výhod. Pokladničný doklad a evidenciu nákupov má vždy k dispozícii vo svojom zákazníckom konte. Ďalšou výhodou pre zákazníka je, že nemusí pokladničné doklady uchovávať. Jednoducho sa môže pozrieť do svojho zákazníckeho konta, kde má všetky doklady archivované po dobu dvoch rokov.
Možnosť prezerania e-dokladu v aplikácii Coop Jednota spustia pre zákazníkov čoskoro. Zákazník si tak ihneď po nákupe bude môcť skontrolovať doklad aj v aplikácii. Zatiaľ si ho môže zákazník skontrolovať v e-mailovej schránke alebo na zákazníckom konte. V neposlednom rade je e-doklad ekologickou voľbou, ktorá šetrí životné prostredie.