
Alza.sk rozširuje na Slovensku a v Maďarsku zákaznícke služby, ktoré poskytuje prostredníctvom siete AlzaBoxov. Po spustení hlasových pokynov a umožnení využívať AlzaBoxy inými dopravcami prináša možnosť vrátiť či reklamovať prostredníctvom AlzaBoxov tovar. Službu e-shop pilotne spustil minuloročné leto v Českej republike a u zákazníkov si získala obľubu. Počas polročného fungovania ju využilo už vyše 70-tisíc z nich, reklamácie a vratky cez AlzaBoxy teraz tvoria 23 percent všetkých prijatých prípadov v Česku.
Bezplatné vrátenie prostredníctvom AlzaBoxov je jednoduché. Zákazník sa prihlási do svojho účtu na Alza.sk, vyberie konkrétny produkt, zvolí pri ňom možnosť vrátenia či reklamácie a získa číslo svojho prípadu. Ako spôsob odovzdania do Alza.sk stačí vybrať AlzaBox. Potom si sám vytlačí a nalepí štítok na balíček, prípadne stačí číslo reklamácie viditeľne na balíček napísať.
Pri ľubovoľnom AlzaBoxe naskenuje štítok alebo kód na odoslanie zadá ručne na obrazovku boxu. Otvorí sa prázdna schránka, do ktorej balíček stačí vložiť. Po zatvorení dvierok zákazník obdrží upozornenie o tom, že balík je registrovaný. Stav reklamácie môže sledovať v sekcii Moja reklamácia a vrátenie.
Rozšírenie služby do budúcnosti
Prostredníctvom AlzaBoxu je možné vrátiť tovar, ktorý sa do schránky zmestí. Objemné spotrebiče je nutné doručiť na pobočky osobne alebo kuriérom. Do budúcnosti sa plánuje rozšírenie služby aj pre tretie strany, ktoré už do AlzaBoxov doručujú. Aktuálne sú to spoločnosti DPD, Slovak Parcel Servis, DHL a GLS. Čoskoro budú nasledovať ďalší dopravcovia, s pomocou ktorých sa doručenie do AlzaBoxu stane univerzálnou službou dostupnou pre celý trh.
„Za posledné tri roky sa nám podarilo proces reklamácií a vrátenia tovaru výrazne uľahčiť a skrátiť. Napríklad už viac ako polovicu reklamácií vybavujeme okamžite po ich prevzatí, a to výmenou tovaru alebo vrátením peňazí. Možnosť vrátenia tovaru pomocou AlzaBoxov je ďalším krokom, ktorý nás približuje snahe o maximálne pohodlné nakupovanie a čo najprístupnejšie a kvalitné popredajné služby pre zákazníkov. Veríme, že slovenskí a maďarskí zákazníci si novinku obľúbia prinajmenšom rovnako ako tí českí,“ hovorí Lukáš Janeček, riaditeľ reklamácií Alza.cz.
V troch krajinách viac ako 2000 AlzaBoxov
Význam pohodlného doručenia objednávok rastie od začiatku pandémie, teraz volí doručenie cez AlzaBoxy pre svoje objednávky už viac ako 40 % zákazníkov, v niektorých okresoch takmer 70 %.
„Veľký potenciál na zlepšenie zákazníckej skúsenosti vnímame nielen v bezkontaktnosti, ale predovšetkým v možnosti používať výdajné boxy v akúkoľvek dennú aj nočnú dobu. K tomu prispieva aj ich umiestnenie do blízkosti obydlia alebo frekventovaných trás našich zákazníkov, aby pre nich boli čo najdostupnejšie. Navyše, vďaka otvorenosti voči iným prepravcom si zákazníci môžu nechať doručiť tovar do AlzaBoxov takmer z každého e-shopu,“ dopĺňa Peter Šupák, riaditeľ expanzie a facility Alza.cz.
Aktuálne sieť disponuje viac ako 2 000 AlzaBoxmi v troch krajinách – cez 560 ich nájdu zákazníci na Slovensku, 1 300 v ČR a takmer 200 v Maďarsku.