logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Coop Jednota Krupina otvorila vo Veľkom Krtíši svoj 53. supermarket. Predajňa vyrástla na...
  • Reťazec Tesco na Slovensku končí so svojou franchisingovou sieťou Žabka. Dôvodom je rastúca...
  • Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja...
  • Je váš obchod už pripravený na Vianoce? Verím, že áno. No výzdobou to všetko len začína. Pre...

Spotrebitelia rozhodnú o víťazovi súťaže Rastlinný produkt roka

1. marca 2023
Správy 0
673
Spotrebitelia rozhodnú o víťazovi súťaže Rastlinný produkt roka

Výrobcovia potravín budú počas marca bojovať o titul Rastlinný produkt roka. Program Jem pre Zem organizuje súťaž, v ktorej môžu Slováci počas celého mesiaca hlasovať za najlepší rastlinný potravinový produkt minulého roka. Podľa organizátorov súťaže ponuka rastlinných potravinových produktov rýchlo rastie aj na Slovensku.

Slovenská verejnosť má počas tohto mesiaca možnosť hlasovať za rastlinný potravinový produkt, ktorý ich počas uplynulého roku najviac oslovil a zaistiť mu víťazný titul Rastlinný produkt roka.

Prečítajte si tiež
Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko?

Minulý rok získala titul mladá slovenská firma, ktorá na slovenský trh priniesla plnené bagety s čisto rastlinným zložením. Zvíťazila aj nad veľkými nadnárodnými značkami. Tento rok sa do súťaže dostali opäť lokálni aj zahraniční výrobcovia. Medzi finalistami sú rastlinné alternatívy krémových zmrzlín, mliečnych produktov či dokonca náhradu tuniaka s čisto rastlinným zložením. Záujem o tieto produkty je veľký aj na Slovensku.

„Rastlinné potravinové produkty končia najčastejšie v nákupných košíkoch ľudí, ktorí konzumujú aj mäso a mliečne výrobky. Výrobcovia a predajcovia si uvedomujú veľký potenciál trhu s rastlinnými potravinovými produktami a rýchlo rozširujú svoju ponuku o nové možnosti. Touto súťažou dávame verejnosti príležitosť ukázať, ktoré z najnovších prírastkov ich v uplynulom roku najviac potešili,“ vysvetľuje Marian Milec, manažér programu Jem pre Zem.

Prečítajte si tiež
Rastlinným produktom roka sa stala novinka od slovenskej firmy

Alternatívy rastú

Dostupnosť rastlinných alternatív rastie rýchlo nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Už dnes nájdeme v každej väčšej maloobchodnej predajni rastlinné alternatívy mliek, jogurtov či dokonca náhrady niektorých mäsových produktov. „Ak sa pozrieme na dostupnosť rastlinných alternatív v slovenskom maloobchode, vidíme, že len za posledné dva roky ich zastúpenie narástlo takmer vo všetkých sledovaných kategóriách v dvojciferných a niekde až v trojciferných percentuálnych hodnotách,“ dopĺňa Marian Milec.

Podľa dát, ktoré Jem pre Zem zverejnilo minulý rok, narástol napríklad počet rastlinných alternatív jogurtov, dezertov a pudingov v piatich najväčších maloobchodných reťazcoch za uplynulé dva roky o 143 percent. Priemerný počet ponúkaných rastlinných alternatív burgerových placiek, rezňov, nugetiek a mletého mäsa zasa až o 342 percent.

Široká verejnosť môže do konca marca hlasovať za najlepší rastlinný produkt na stránke programu Jem pre Zem. Hlasovanie bude prebiehať na tomto odkaze.

Zoznam nominovaných produktov:
Alpro This is Not M*lk
Garden Gourmet Vuniak
K-Take it Veggie Vegánsky nárez pažítka
Lindt Hello Vegan Bar
Minit Vegan HotDog
Naturli’ Vegan Mrazený krém
Nurishh Gran Vegiano
Oatly Barista Edition
Tesco Plant Chef Hummus s Guacamole
Preto Radoma Vegan Párky
Rajo Vegan Creme à la mascarpone
Vemondo Tofu na panvičku

Jem pre Zem je neziskový program, ktorého poslaním je presadzovať udržateľné spôsoby stravovania a robiť ich dostupnejšími. Projekt pôsobí v dvoch oblastiach. U jednotlivcov podporuje záujem o rastlinné stravovanie a uľahčuje im častejšie zaraďovanie rastlinných jedál. Zároveň zvyšuje dostupnosť rastlinných produktov a jedál na trhu budovaním prostredia, v ktorom je rozširovanie ponuky o takéto potraviny výhodné, atraktívne a jednoduché.

Súvisiace články:

Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko? Rastlinným produktom roka sa stala novinka od slovenskej firmy

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

ELESKO aktivuje vínom básnikov

Vinárstvo ELESKO vstúpilo na slovenský trh s vínami v roku 2009. Vlastní a starostlivo obrába vinohrady v Malokarpatskej vinohradníckej oblasti a vo Vinohradníckej oblasti Tokaj na ploche 150 hektárov. V porovnaní s domácou i medzinárodnou konkurenciou sa môže pochváliť jedným z najmodernejších vinárskych parkov v strednej Európe. Charakterizuje ho kvalita, za ktorou stojí výroba vína založená na spracovaní zdravého […]

Zbavme Slovensko cigaretových ohorkov

Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne dopady na životné prostredie. Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné […]

„FMCG je rýchlejší ako kedykoľvek predtým a distribútori musia byť schopní na to reagovať,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Orbico Radim Kratochvíl

Distribučná spoločnosť Orbico pôsobí na 19 trhoch hlavne v strednej a východnej Európe. V tomto regióne zamestnáva viac ako 7 500 zamestnancov a minulý rok dosiahla obrat viac ako 3 miliardy eur. V Českej republike a na Slovensku sa stará napríklad o distribúciu značiek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun alebo Oral B. Riaditeľ Orbico […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera