logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Spotrebitelia rozhodnú o víťazovi súťaže Rastlinný produkt roka

1. marca 2023
Správy 0
1092
Spotrebitelia rozhodnú o víťazovi súťaže Rastlinný produkt roka

Výrobcovia potravín budú počas marca bojovať o titul Rastlinný produkt roka. Program Jem pre Zem organizuje súťaž, v ktorej môžu Slováci počas celého mesiaca hlasovať za najlepší rastlinný potravinový produkt minulého roka. Podľa organizátorov súťaže ponuka rastlinných potravinových produktov rýchlo rastie aj na Slovensku.

Slovenská verejnosť má počas tohto mesiaca možnosť hlasovať za rastlinný potravinový produkt, ktorý ich počas uplynulého roku najviac oslovil a zaistiť mu víťazný titul Rastlinný produkt roka.

Minulý rok získala titul mladá slovenská firma, ktorá na slovenský trh priniesla plnené bagety s čisto rastlinným zložením. Zvíťazila aj nad veľkými nadnárodnými značkami. Tento rok sa do súťaže dostali opäť lokálni aj zahraniční výrobcovia. Medzi finalistami sú rastlinné alternatívy krémových zmrzlín, mliečnych produktov či dokonca náhradu tuniaka s čisto rastlinným zložením. Záujem o tieto produkty je veľký aj na Slovensku.

„Rastlinné potravinové produkty končia najčastejšie v nákupných košíkoch ľudí, ktorí konzumujú aj mäso a mliečne výrobky. Výrobcovia a predajcovia si uvedomujú veľký potenciál trhu s rastlinnými potravinovými produktami a rýchlo rozširujú svoju ponuku o nové možnosti. Touto súťažou dávame verejnosti príležitosť ukázať, ktoré z najnovších prírastkov ich v uplynulom roku najviac potešili,“ vysvetľuje Marian Milec, manažér programu Jem pre Zem.

Alternatívy rastú

Dostupnosť rastlinných alternatív rastie rýchlo nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Už dnes nájdeme v každej väčšej maloobchodnej predajni rastlinné alternatívy mliek, jogurtov či dokonca náhrady niektorých mäsových produktov. „Ak sa pozrieme na dostupnosť rastlinných alternatív v slovenskom maloobchode, vidíme, že len za posledné dva roky ich zastúpenie narástlo takmer vo všetkých sledovaných kategóriách v dvojciferných a niekde až v trojciferných percentuálnych hodnotách,“ dopĺňa Marian Milec.

Podľa dát, ktoré Jem pre Zem zverejnilo minulý rok, narástol napríklad počet rastlinných alternatív jogurtov, dezertov a pudingov v piatich najväčších maloobchodných reťazcoch za uplynulé dva roky o 143 percent. Priemerný počet ponúkaných rastlinných alternatív burgerových placiek, rezňov, nugetiek a mletého mäsa zasa až o 342 percent.

Široká verejnosť môže do konca marca hlasovať za najlepší rastlinný produkt na stránke programu Jem pre Zem. Hlasovanie bude prebiehať na tomto odkaze.

Zoznam nominovaných produktov:
Alpro This is Not M*lk
Garden Gourmet Vuniak
K-Take it Veggie Vegánsky nárez pažítka
Lindt Hello Vegan Bar
Minit Vegan HotDog
Naturli’ Vegan Mrazený krém
Nurishh Gran Vegiano
Oatly Barista Edition
Tesco Plant Chef Hummus s Guacamole
Preto Radoma Vegan Párky
Rajo Vegan Creme à la mascarpone
Vemondo Tofu na panvičku

Jem pre Zem je neziskový program, ktorého poslaním je presadzovať udržateľné spôsoby stravovania a robiť ich dostupnejšími. Projekt pôsobí v dvoch oblastiach. U jednotlivcov podporuje záujem o rastlinné stravovanie a uľahčuje im častejšie zaraďovanie rastlinných jedál. Zároveň zvyšuje dostupnosť rastlinných produktov a jedál na trhu budovaním prostredia, v ktorom je rozširovanie ponuky o takéto potraviny výhodné, atraktívne a jednoduché.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok