logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...

Katarína Droppová: Chcete viac predávať? Využite vo svojom obchode tieto triky a vedecké poznatky

1. marca 2023
Blog 0
236
Katarína Droppová: Chcete viac predávať? Využite vo svojom obchode tieto triky a vedecké poznatky

Vedeli ste, že obchodníci s kozmetikou majú jedny z najlepších predajov aj marží v maloobchode? Môže sa to podariť aj vám, stačí len využiť pár trikov založených na vedeckých poznatkoch.

Podľa odborníkov je za výborným predajom týchto produktov skutočnosť, že značky krásy a kozmetiky vynikajú vo vytváraní osobných a emocionálnych spojení so zákazníkmi. Vďaka nejakému výrobku dosiahne spotrebiteľ totiž určitý status a pozicioning životného štýlu – stačí sa len pozrieť na parfumy či krémy, ktoré nám ponúkajú celosvetovo známe herečky a obľúbení herci. Veď ktorá žena nie je ochotná si trochu priplatiť za to, aby bola krásnejšia? A ktorý muž by nechcel byť cool ako Chris Hemsworth? Mladosť a krása je skrátka za každých okolností horúcou kategóriou.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Dôveryhodnosť vašej firmy stojí na riaditeľovi a pozitívnych článkoch

Nevadí, ak práve neponúkate kozmetiku, ale predávate niečo iné. Aj vy môžete zlepšiť svoj predaj, stačí len použiť triky založené na vedeckých poznatkoch. Čo medzi ne patrí? V prvom rade, zlepšite život svojich zákazníkov. Zamerajte sa ďalej na jedinečnosť a odlíšenie sa od svojich konkurentov, no najmä prineste zákazníkom niečo, vďaka čomu sa budú cítiť lepšie alebo vďaka čomu budú mať lepší a jednoduchší život. Zamerajte sa na životný štýl vašich zákazníkov. Snažte sa s nimi vybudovať osobné a emocionálne spojenie, čo vám zároveň pomôže získať si ich lojalitu.

Podporte sugestívny predaj

Prilákajte zákazníkov do predajne, pretože osobný kontakt je predsa len lepší ako strohý on-line predaj. Môže to byť vyhlásenie špeciálneho dňa alebo iné zaujímavé eventy. Prieskumy totiž ukazujú, že ľudia nakupujúci v obchode sú oveľa vnímavejší k akciám, ktoré im ponúkate priamo na mieste. Dobrý efekt podľa nich tiež má, ak nájdete produkty, ktoré sa dajú spájať do „komba“. Je to niečo podobné, ako keď predávate cez e-shop a zákazníkovi odporučíte nákup ďalších súvisiacich položiek. Napríklad pri predaji odevov ukážete zákazníkovi fotky, ako si môžete doladiť svoj look. To povzbudí kupujúcich pridať viac položiek do nákupného košíka.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy

Výskumy však ukazujú, že podobný princíp viete uplatniť aj v predajni. Ide o sugestívny predaj. Vyskúšajte umiestniť svoje najziskovejšie produkty a bestsellery do výkladu a k pokladni, no tiež na to najlepšie miesto v predajni, ktoré vaši zákazníci nemôžu minúť. Ak tieto produkty navyše strategicky skombinujete s ďalšími, ktoré by mohli spoločne ladiť či mať využitie pre zákazníkov, vzrastie vaša šanca na zvýšenie hodnoty jednotkového nákupu.

Zatraktívnite ceny – premyslene

Chcete predávať zákazníkom, ktorí hľadajú tú najlacnejšiu ponuku alebo by ste radšej mali takých, ktorí sa pri nákupe nerozhodujú len na základe ceny? Prekvapilo by vás, ak by som vám povedala, že väčšina spotrebiteľov (samozrejme závisí aj od jednotlivých typov produktov) môže v skutočnosti patriť do druhej skupiny? Štúdia spoločnosti Defaqto zistila, že viac ako polovica (55 %) spotrebiteľov je ochotných si priplatiť za lepšiu zákaznícku skúsenosť. Stačí len vsadiť na kreatívnu psychologickú taktiku pri stanovovaní cien produktov a tým ich urobiť atraktívnejšími.

Na inšpiráciu je tu príbeh predajcu obuvi Footzyfolds, ktorý zistil, že jeho najväčší konkurent Target ponúka zákazníkom topánky v priemere za 10 dolárov. To bolo však až o 15 dolárov menej ako u nich. Preto sa rozhodli prehodnotiť svoju cenovú politiku – nie však tak, ako by očakávala väčšina z nás. Namiesto plošného znižovania cien zaviedol Footzyfolds pre svoje produkty novú, špičkovú kategóriu. Znížili cenu svojich bežných produktov na 20 dolárov, ale zaviedli kategóriu „Lux“ za 30 dolárov. Výsledky? Zákazníci siahali vo väčšej miere po drahších topánkach a ich celkové zisky sa zvýšili a to o viac ako sto percent!

Sila je v ľuďoch

Samozrejme, predaj v obchode by neexistoval bez vašich zamestnancov. Sú to práve oni, ktorí vám môžu pomôcť v jeho zvýšení. Nech už predávate čokoľvek, vždy je šanca, aby boli vaši pracovníci ešte produktívnejší. No pozor – nemusí to byť vždy ich chyba, ak nie sú.

Podľa spoločnosti Harvard Business Review strácajú zamestnanci viac ako 20 % svojej produktivity vypĺňaním (niekedy vyslovene nepotrebných) papierovačiek, dotazníkov a ďalších výkazov. Tie im spotrebúvajú drahocenný čas a bránia napredovať. Uistite sa, že máte v obchode vhodne nastavené procesy a odbúrajte byrokraciu. Ak však navyše budete svoj tím predajcov aj vhodne trénovať a najmä motivovať, budete tiež viac predávať. Nezabudnite ich školiť v dobrom robení prvého dojmu, vzdelávať v sugestívnom predaji, no tiež v lepšom poskytovaní služieb zákazníkom. Dajte kolegom vedieť, že vám na nich záleží a ceníte si ich.

A v obchode sa riaďte heslom: s úsmevom je život hneď krajší. Ak vaši zákazníci získajú pozitívny dojem z nákupu, budú sa k vám radi vracať.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communiations. 

 

 

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Dôveryhodnosť vašej firmy stojí na riaditeľovi a pozitívnych článkoch Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše Generácia ZGenerácia Z sú vaši budúci zákazníci. Ste na ňu pripravení?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera