logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Zaostrené na telo aj myseľ

24. februára 2023
Multimédiá 0
470

Peter Tóth pred viac ako 30 rokmi trpel alergiami, dýchacími i tráviacimi problémami a napriek tomu, že užíval množstvo liekov, jeho stav sa nijako nezlepšoval. „Keď mi otec zomrel na rakovinu, začal som hľadať spôsob, ako sa uzdraviť a žiť bez chorôb. Prvé, k čomu som sa dostal, bola zmena stravy a za tie roky som na vlastnej koži vyskúšal množstvo stravovacích návykov s rôznym úspechom. V roku 2002 som sa rozhodol, že založím regeneračné centrum zdravia spojené s predajňou zdravej výživy, doplnkov, kníh či prístrojov, teda všetkým, čo so zdravím súvisí,“ opisuje začiatky predajne Biopotraviny Raj v Košiciach.

Za 20 rokov pôsobenia sú najstarším obchodom svojho druhu v Košiciach. „Medzitým vznikli ďalšie predajne s podobným zameraním. Naším krédom však nie je konkurencia, ale synergia. Veď niektorí obchodníci čerpali vedomosti práve na nami organizovaných podujatiach. Všetci sme na určitej hranici poznania a vibrácia toho-ktorého obchodu pritiahne zákazníkov s podobným naladením,“ myslí si Peter Tóth. Medzi zákazníkov Biopotravín Raj patria všetky vekové skupiny. Silno sú zastúpení napríklad dôchodcovia. „Tí si už v živote niečo preskákali a zmeniť niečo je pre nich oveľa ťažšie. Musím však priznať, že aj táto kategória je otvorená a začína chápať, že jedine sám človek môže urobiť niečo pre svoje zdravie,“ vysvetľuje. Pre verných zákazníkov ponúkajú vernostný program, ktorý im umožňuje nakupovať s 10-percentnou zľavou.

Obchod ponúka tisíce položiek od 200 dodávateľov, ale jeho cieľom nie je mať veľký sortiment, pretože väčšina potravín je iba modifikácia základných zložiek. „Nie sme zameraní na maškrtné jazýčky. Zdravá výživa nie je o desiatkach keksíkov, sirupov, takých či onakých rastlinných mliek. Každý si vie základnú potravinu prichutiť sám,“ uvádza Peter Tóth. Ako pokračuje, z ponuky vyradili mnoho polotovarov, ktoré sú zložené z ťažko stráviteľných surovín. Okrem toho sa snažia predávať iba trvanlivé potraviny, pretože podľa Petra Tótha by si spotrebitelia mali zeleninu, vajíčka, mäso, ovčie či kozie produkty kupovať priamo od farmárov. Do portfólia predajne patria okrem bio- a zdravých potravín aj ekokozmetika, knihy, sviečky, vône, kamene či harmonizéry.

Na to, aby personál vedel podať zákazníkom potrebné informácie, musí byť vyškolený. Majiteľ obchodu dostal na kongrese otázku, koľko mesiacov trvá, kým si zamestnanca zaškolia. „Musíte sa opýtať, koľko to trvá rokov,“ vysvetľuje Peter Tóth a odpovedá, že sú to minimálne tri roky. Avšak keďže sú rodinnou firmou, v ktorej pracujú štyria rodinní príslušníci, veľká fluktuácia sa ich netýka. V predajni pracujú dve predavačky, a keďže Biopotraviny Raj majú aj e-shop, o jeho zásobovanie a expedovanie tovaru sa stará prevádzkarka so svojou asistentkou.

Podľa Petra Tótha je veľmi ťažké preniesť zážitok a osobný prístup do virtuálneho prostredia. Napríklad aj pre legislatívne obmedzenia, keď v internetovom obchode pri lipovom čaji nemôžu uviesť, na čo je dobrý. Aj preto majú viacero publikačných stránok, kde sa snažia zákazníkov vzdelávať. „Osobne je to iné. Príde klient a neodíde, kým nie je spokojný s tým, že dostal všetky odpovede. Nie je to len o produkte, ale o pohľade na celý systém a životný štýl,“ dodáva Peter Tóth.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera