logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...

Zaostrené na telo aj myseľ

24. februára 2023
Multimédiá 0
1797

Peter Tóth pred viac ako 30 rokmi trpel alergiami, dýchacími i tráviacimi problémami a napriek tomu, že užíval množstvo liekov, jeho stav sa nijako nezlepšoval. „Keď mi otec zomrel na rakovinu, začal som hľadať spôsob, ako sa uzdraviť a žiť bez chorôb. Prvé, k čomu som sa dostal, bola zmena stravy a za tie roky som na vlastnej koži vyskúšal množstvo stravovacích návykov s rôznym úspechom. V roku 2002 som sa rozhodol, že založím regeneračné centrum zdravia spojené s predajňou zdravej výživy, doplnkov, kníh či prístrojov, teda všetkým, čo so zdravím súvisí,“ opisuje začiatky predajne Biopotraviny Raj v Košiciach.

Za 20 rokov pôsobenia sú najstarším obchodom svojho druhu v Košiciach. „Medzitým vznikli ďalšie predajne s podobným zameraním. Naším krédom však nie je konkurencia, ale synergia. Veď niektorí obchodníci čerpali vedomosti práve na nami organizovaných podujatiach. Všetci sme na určitej hranici poznania a vibrácia toho-ktorého obchodu pritiahne zákazníkov s podobným naladením,“ myslí si Peter Tóth. Medzi zákazníkov Biopotravín Raj patria všetky vekové skupiny. Silno sú zastúpení napríklad dôchodcovia. „Tí si už v živote niečo preskákali a zmeniť niečo je pre nich oveľa ťažšie. Musím však priznať, že aj táto kategória je otvorená a začína chápať, že jedine sám človek môže urobiť niečo pre svoje zdravie,“ vysvetľuje. Pre verných zákazníkov ponúkajú vernostný program, ktorý im umožňuje nakupovať s 10-percentnou zľavou.

Obchod ponúka tisíce položiek od 200 dodávateľov, ale jeho cieľom nie je mať veľký sortiment, pretože väčšina potravín je iba modifikácia základných zložiek. „Nie sme zameraní na maškrtné jazýčky. Zdravá výživa nie je o desiatkach keksíkov, sirupov, takých či onakých rastlinných mliek. Každý si vie základnú potravinu prichutiť sám,“ uvádza Peter Tóth. Ako pokračuje, z ponuky vyradili mnoho polotovarov, ktoré sú zložené z ťažko stráviteľných surovín. Okrem toho sa snažia predávať iba trvanlivé potraviny, pretože podľa Petra Tótha by si spotrebitelia mali zeleninu, vajíčka, mäso, ovčie či kozie produkty kupovať priamo od farmárov. Do portfólia predajne patria okrem bio- a zdravých potravín aj ekokozmetika, knihy, sviečky, vône, kamene či harmonizéry.

Na to, aby personál vedel podať zákazníkom potrebné informácie, musí byť vyškolený. Majiteľ obchodu dostal na kongrese otázku, koľko mesiacov trvá, kým si zamestnanca zaškolia. „Musíte sa opýtať, koľko to trvá rokov,“ vysvetľuje Peter Tóth a odpovedá, že sú to minimálne tri roky. Avšak keďže sú rodinnou firmou, v ktorej pracujú štyria rodinní príslušníci, veľká fluktuácia sa ich netýka. V predajni pracujú dve predavačky, a keďže Biopotraviny Raj majú aj e-shop, o jeho zásobovanie a expedovanie tovaru sa stará prevádzkarka so svojou asistentkou.

Podľa Petra Tótha je veľmi ťažké preniesť zážitok a osobný prístup do virtuálneho prostredia. Napríklad aj pre legislatívne obmedzenia, keď v internetovom obchode pri lipovom čaji nemôžu uviesť, na čo je dobrý. Aj preto majú viacero publikačných stránok, kde sa snažia zákazníkov vzdelávať. „Osobne je to iné. Príde klient a neodíde, kým nie je spokojný s tým, že dostal všetky odpovede. Nie je to len o produkte, ale o pohľade na celý systém a životný štýl,“ dodáva Peter Tóth.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok