
Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú zachraňovať ľudské životy, podporujú rodiny s deťmi či chránia životné prostredie. O rozdelení darovanej sumy rozhodovali zákazníci.
Majitelia Kaufland Card mali vďaka tomuto projektu možnosť podporiť jednu alebo aj všetky tri zo zapojených organizácií. Nadáciu Ekopolis, zameranú na ochranu a obnovu prírody, občianske združenie Návrat, ktoré pomáha rodinám a deťom z detských domovov alebo Občianske združenie Záchrana, ktoré rozmiestňuje život zachraňujúce defibrilátory po celom Slovensku. Prostredníctvom špeciálnych kupónov dali svoj hlas tomu, kto ich oslovil najviac.
Komu dali ľudia svoje hlasy?
Ľudia odovzdali takmer 60 000 hlasov. Výsledkom je, že suma 45 000 eur poputuje do Občianskeho združenia Záchrana, kde bude použitá na nákup špeciálnych AED prístrojov. Tie slúžia na okamžitý zásah pri zástave srdca. V minulom roku reťazec venoval dvadsať takýchto prístrojov. Tento rok vďaka nemu pribudnú ďalšie, ktoré budú verejne dostupné v slovenských obciach a mestách.
30 000 eur podľa výsledkov hlasovania získalo Občianske združenie Návrat. Finančnú podporu využije na pomoc deťom z detských domovov, ale tiež biologickým a náhradným rodinám. Popri spoluorganizovaní každoročnej potravinovej zbierky so Slovenským Červeným krížom a predaji charitatívneho Adventného kalendára, ktorého výťažok daruje organizácii Úsmev ako dar, Kaufland pomáha aj Združeniu Návrat.
Podpora ochrany a obnovy prírody zohráva pre spoločnosť dôležitú úlohu. Už v minulom roku finančne podporila realizáciu deviatich projektov Nadácie Ekopolis. Tento rok aj vďaka získaniu 25 000 eur pribudnú ďalšie. Prostredníctvom iniciatívy Sadíme budúcnosť Nadácia „premení“ tieto financie na stromy, ktoré prinesú ovocie, poskytnú tieň, zachytia potrebnú vlahu a vytvoria priateľské prostredie pre mnohé rastliny i živočíchov.
„Záchrana ľudských životov, podpora detí a rodín, ako aj krajiny okolo nás, je pre nás nesmierne dôležitá. Venovaním 100 000 eur sa to však rozhodne nekončí. V rôznorodej pomoci budeme pokračovať aj naďalej,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca Kaufland Slovensko a dodáva: „Teší nás, že príležitosť pomáhať druhým využili aj naši zákazníci.“