logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Aj dospelí sa chcú zabávať

1. februára 2023
Blog 0
665
Aj dospelí sa chcú zabávať

Hovorí sa, že šťastie si za peniaze nekúpiš. Aktuálne prieskumy však ukazujú, že aspoň krátky pocit šťastia sa dá kúpiť vo forme produktu, ktorý kupcovi urobí radosť. Terapia odmenami a sledovaním zábavných videí je u dospelých – najmä v čase neistoty – čoraz častejšia. Ako to využiť pri predaji?

Posledný rok sa niesol v znamení neistoty nielen z vojnového konfliktu na Ukrajine, no najmä kvôli energetickej kríze, vysokej inflácii a zvyšujúcim sa cenám tovarov a služieb, ako aj pre nepredvídateľné kroky vlády. Niet sa potom čo čudovať, že vlnu beznádeje a depresie u spotrebiteľov ukazujú aj rôzne prieskumy. Tie navyše predikujú, že ako formu terapie si pomerne dosť z ľudí volí utrácanie – teda míňanie na veci či zážitky, ktoré im prinášajú aspoň krátkodobú radosť.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy

Ďalšou obľúbenou vecou je tiež sledovanie zábavných videí na sociálnych sieťach. Obľuba krátkych videí neustále rastie. Prieskum spoločnosti Wyzowl uvádza, že priemerný užívateľ strávi ich sledovaním až 19 hodín týždenne, pričom až 80 % ich sleduje cez svoj mobil.

Odpútanie sa od všednosti

Facebook, Instagram či Youtube kontinuálne strácajú u spotrebiteľov na príťažlivosti v prospech aplikácie plnej zábavy – TikToku. A to aj napriek tomu, že ho vlastní čínsky mediálny gigant ByteDance. Aktuálne má až jednu miliardu používateľov. Informačný kanál „For You“ z TikToku zobrazuje najzábavnejší (a informatívny) obsah z celej siete. Plánuje sa tiež jeho ďalší rozvoj a pridanie funkcií, ktoré umožnia užšie spojenie s priateľmi.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Ale ani s ostatnými platformami to nie je až také zlé. Napríklad 40 % mladých ľudí teraz pri hľadaní reštaurácie navštevuje Instagram alebo TikTok, namiesto toho, aby používali vyhľadávanie cez Google alebo mapy. Viac ako polovica ľudí na sociálnych sieťach hľadá recepty na varenie, 47 % módne či kozmetické tipy, 37 % tiež rady do zamestnania. Nielen aktuálne trendy, dokonca aj spravodajstvo už ľudia sledujú z aplikácií.

Sociálne siete na zábavu aj vzdelávanie

Je zrejmé, že zákazníci hľadajú video obsah, pri ktorom nielenže zabudnú na denné starosti, ale dozvedia sa pritom aj niečo nové. Preto na TikToku môžete nájsť Derm doktora. Teda skutočného lekára – dermatológa, ktorý svojich sledovateľov pravidelne zásobuje videami. A súčasne ich vzdeláva o starostlivosti o pleť a dermatológii. Nečudujte sa, že má „len“ 17 miliónov sledovateľov (!).

Podľa výskumov predaj produktov dermokozmetiky rastie približne o 10 % ročne. Pomáhajú mu aj influenceri ako Derm doktor. Využitie sociálnych médií teda nemusí byť len vo forme zábavy, ale aj miestom na predaj. Je to priestor na inšpiráciu, tvorenie, na prinášanie zábavy aj radosti.

Jasne, stručne a skutočne

Doba pozornosti, ktorú sú ľudia schopní udržať, sa však neustále skracuje. Aj preto musí byť vaše posolstvo krátke a jasné. Zároveň je potrebné, aby to nebolo len klasické predajné video. Je lepsie ponúknuť zákazníkom zábavné video s obsahom, ktorý je pre nich užitočný, ktorý myslí v prvom rade na nich, ich potreby a bežný život.

Video by malo byť uveriteľné a k tomu, aby také bolo, môžu pomôcť už spomínaní influenceri. Až tri štvrtiny ľudí tvrdí, že odporúčania od influencerov, ktorých pravidelne sledujú, ich ovplyvňujú pri ďalšom nákupe. Ak si niekto vyberie takého, ktorý reprezentuje jeho cieľovú skupinu a bude zdieľať svoje pozitívne a skutočné skúsenosti s určitou značkou, určite svojich zákazníkov tento predajca zaujme. Nie každá značka má však rozpočet na známeho influencera. Dobre poslúžiť však môžu aj lokálni, menší a cenovo prístupnejší. Ešte silnejšie zapôsobia priami advokáti značky. Teda samí majitelia a zamestnanci. Zásah takýchto osobných profilov na sociálnych sieťach a komunikácia je plne autentická a oveľa efektívnejšia.

Dobrá skúsenosť sa vypláca

Tento rok zrejme tiež prinesie viacerým predajcom problémy s maržou. No myslenie na zisk a snaha o znižovanie vstupných nákladov by sa nemali podpísať na zhoršených službách a produktoch zákazníkom. Krátkodobý prístup posiela firmy zvyčajne len jedným smerom, opakovaná dobrá zákaznícka skúsenosť ich do obchodu prinesie opakovane. Dobré vzťahy so zákazníkmi sú skrátka na nezaplatenie. Je dôležité myslieť aj na túto stránku podnikania.

Ak prinesie predajca zákazníkom hodnotný obsah, prípadne sa spojí s influencerom alebo zapojí do komunikácie seba a kolegov, pridá k tomu dobrý zákaznícky servis a ľudskosť Zaručene tak osloví svojich súčasných aj budúcich zákazníkov. Doba je rýchla, a ľudia sa chcú zabávať aj vzdelávať v jednom.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Z pokazeného výrobku obviní zákazník obchodníka, tvrdia prieskumy Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše Generácia ZGenerácia Z sú vaši budúci zákazníci. Ste na ňu pripravení?

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera