Martin Šámal odchádza z vedenia marketingu spoločnosti Vafo Praha. Počas svojho pôsobenia vybudoval oddelenie, ktoré pokrýva marketing nielen v Českej republike, ale aj na ďalších 14 trhoch, kde aktivuje hlavne značky Brit a Carnilove.
Český výrobca a distribútor super prémiových krmív pre domáce zvieratá, Vafo Praha, po ôsmich rokoch mení pozíciu marketingového riaditeľa. Martin Šámal opúšťa svoju funkciu v spoločnosti, do ktorej nastúpil v septembri 2014.
„Martin vybudoval svoje oddelenie prakticky od nuly. Prišiel s jasnou víziou, ktorú si dokázal nielen presadiť, ale aj uviesť do života. Nadchol a zapálil nás pre budovanie našich značiek. A nielen nás, ale aj tímy mnohých obchodných partnerov naprieč európskymi trhmi. Vlastne nás naučil, o čom je marketing,“ zhŕňa spoluprácu Jakub Majer, CEO spoločnosti Vafo Praha.
Počas prvých troch rokov Martin Šámal a jeho tím dostali značku Brit do pozície silného lídra na trhu s chovateľskými potrebami a online v Českej republike. Od roku 2017 začalo oddelenie s marketingovou podporou pôsobiť aj na ďalších trhoch. Napríklad v Poľsku sa podarilo posunúť Brit medzi TOP 3 značky na trhu. Vďaka efektívnemu riadeniu marketingu sa obraty spoločnosti na 14 trhoch zvýšili takmer šesťnásobne na hodnotu niekoľkých miliárd českých korún.
Martin Šámal získal pre spoločnosť niekoľko ocenení
„Okrem bilancovania je na konci mojej misie kľúčové poďakovať majiteľovi a vedeniu spoločnosti za dôveru a predovšetkým za slobodu, vďaka ktorej bola misia skutočne úspešná. Podarilo sa dobiť pozíciu lídra v oblasti výroby a distribúcie krmív na českom trhu a Brit sa stal v európskom meradle signifikantnou značkou,“ uzatvára Martin Šámal.
Vyššie uvedené sa odrazilo v mnohých oceneniach. Za vybudovanie medzinárodne úspešnej značky získal Martin Šámal v roku 2018 ocenenie Marketér roka. Vlajková loď Brit je držiteľom ocenenia Czech Superbrand od roku 2016 a posledné dva roky je držiteľom tohoto ocenenia aj na Slovensku. V Českej republike a na Slovensku sa Brit opakovane stal Najdôveryhodnejšou značkou. Vafo pod vedením Martina Šámala vyhralo pre značku Carnilove medzinárodnú súťaž POPAI Awards, ktorá oceňuje najlepšie reklamné prostriedky v oblasti in-store komunikácie.