logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

IKEA Slovensko zaznamenala vo finančnom roku 2022 14 % nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 %

31. januára 2023
Správy 0
377
IKEA Slovensko zaznamenala vo finančnom roku 2022 14 % nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 %

IKEA Slovensko v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur. To v porovnaní s rokom 2021, počas ktorého bol obchodný dom z dôvodu pandemických opatrení zatvorený po dobu štyroch mesiacov, predstavuje medziročný nárast o 14 percent. Online predaj sa na tržbách podieľal 23 percentami. Obchodný dom IKEA v Bratislave zároveň privítal 2,1 milióna zákazníkov. Webovú stránku www.IKEA.sk navštívilo päť miliónov unikátnych návštevníkov.

Aj tento rok IKEA pokračovala s podporou komunít a ľudí v núdzi. Po vypuknutí vojny na Ukrajine venovala do asistenčných centier pomoci výrobky v celkovej hodnote 179 tisíc. V novom roku plánuje predstaviť nové digitálne služby a limitované kolekcie od svetoznámych dizajnérov.

Prečítajte si tiež
IKEA spustila garantovaný odkup detského nábytku

„Našou vášňou je pomáhať zákazníkom vytvárať, upravovať a skrášľovať ich domov tak, aby vyhovoval ich životnému štýlu. Nech už je akýkoľvek, bez ohľadu na ich rozpočtové možnosti. Preto sme veľmi vďační za ich neustály záujem o IKEA. Vďaka nemu sme mohli rásť viac ako globálna skupina INGKA Group. Na Slovensku sme zaznamenali až štrnásť percentný nárast celkového predaja. Pričom každý piaty nákup bol realizovaný online,“ uvádza David McCabe, generálny riaditeľ IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Informoval tiež o tom, že počas predchádzajúceho finančného roka stúpol počet návštevníkov obchodného domu v Bratislave o viac ako 500 tisíc.

Nový spôsob ako dodať nábytku druhý život

V roku 2022 pokračovala IKEA aj v investíciách do digitálnych riešení. Zákazníkom ponúkla možnosť využiť nový chat pre pohodlnejšiu a efektívnejšiu komunikáciu s kontaktným centrom na diaľku. Udržateľný Circular hub, v ktorom sa predáva použitý nábytok v rámci služby Druhý život nábytku, sprístupnila IKEA v júni 2022 aj zákazníkom v online verzii. Dôležitých aktualizácií sa dočkala aj aplikácia IKEA, ktorá už od marca roku 2023 ponúkne užívateľom inovatívnu funkciu Skenuj a nakupuj. Tá urýchli spôsob nakupovania a skráti dobu čakania pri pokladni.

Prečítajte si tiež
Ingka Group oznámila rast tržieb, online predaj tvoril takmer tretinu

„V súlade s našimi hodnotami sme podporili aj tých, ktorí to potrebovali najviac. Ľuďom, ktorí prišli o svoje domovy a utiekli z Ukrajiny, sme venovali nábytok a iné bytové doplnky v hodnote 179 tisíc eur. To všetko by, samozrejme, nebolo možné bez aktívnej pomoci našich zamestnancov, ktorí sa podieľali na skladaní a prevoze nábytku do asistenčných centier pomoci, “ dodal David McCabe.

Postupné kroky k udržateľnej budúcnosti

Cieľom spoločnosti IKEA v tomto regióne je do roku 2030 umožniť viac ako 11 miliónom ľudom v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku žiť lepší život v domácnosti. Jedným z ďalších krokov k udržateľnej budúcnosti bol v roku 2022 prechod z pôvodných bielych pokladničných blokov na modré bloky. 100 % recyklovateľné. Taktiež spustila kampaň „Green Friday“. Počas nej zákazníkom ponúkali produkty z druhej ruky namiesto zľavy, ktorá je typická pre „Black Friday“. Oproti fiškálnemu roku 2021 sa podarilo znížiť celkovú klimatickú stopu obchodného domu IKEA v Bratislave o 82 percent na 47 ton emisií CO2e.

Slováci stavili na chuť guľôčok Huvudroll

V minulom finančnom roku navštívilo obchodný dom IKEA v Bratislave 2,1 milióna zákazníkov, a ďalších 5 miliónov prišlo cez webovú stránku www.IKEA.sk. Zákazníci denne zakúpili v priemere 26 kuchýň, 26 pohoviek, 83 postelí a 111 matracov.

Zo sortimentu IKEA Food si Slováci aj tento rok pochutnávali najmä na obľúbených guľôčkach Huvudroll, z ktorých sa predalo až 304 tisíc kusov. Oproti minulému roku tento počet narástol o 53 percent. Rebríčku najobľúbenejších jedál však aj naďalej kraľoval hotdog, z ktorého sa predalo 323 tisíc kusov. Spoločnosť zároveň predstavila nové ciele v oblasti udržateľnosti. Zaviazala sa, že do roku 2025 bude 50 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie založených na rastlinnej báze. 80 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie nebude obsahovať červené mäso.

Spolupráca so svetovými dizajnérmi

Aj v novom roku IKEA uvedie na trh niekoľko špeciálnych limitovaných kolekcii plných dizajnových výrobkov. V januári predstavila kolekciu Varmblixt, ktorá vznikla v spolupráci s holandskou dizajnérkou Sabine Marcelis, a jej hlavným motívom je svetlo. V marci sa následne začne predávat kolekcia Bastua, ktorá je výsledkom spolupráce s populárnou fínskou módnou značkou Marimekko. V tomto roku si taktiež celosvetovo pripomenie 80. výročie svojho založenia, ku ktorej pripravuje aj špeciálnu retro kolekciu.

Súvisiace články:

IKEA spustila garantovaný odkup detského nábytku Ingka Group oznámila rast tržieb, online predaj tvoril takmer tretinu IkeaIKEA Bratislava končí s bielymi pokladničnými blokmi

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera