logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

IKEA Slovensko zaznamenala vo finančnom roku 2022 14 % nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 %

31. januára 2023
Správy 0
872
IKEA Slovensko zaznamenala vo finančnom roku 2022 14 % nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 %

IKEA Slovensko v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur. To v porovnaní s rokom 2021, počas ktorého bol obchodný dom z dôvodu pandemických opatrení zatvorený po dobu štyroch mesiacov, predstavuje medziročný nárast o 14 percent. Online predaj sa na tržbách podieľal 23 percentami. Obchodný dom IKEA v Bratislave zároveň privítal 2,1 milióna zákazníkov. Webovú stránku www.IKEA.sk navštívilo päť miliónov unikátnych návštevníkov.

Aj tento rok IKEA pokračovala s podporou komunít a ľudí v núdzi. Po vypuknutí vojny na Ukrajine venovala do asistenčných centier pomoci výrobky v celkovej hodnote 179 tisíc. V novom roku plánuje predstaviť nové digitálne služby a limitované kolekcie od svetoznámych dizajnérov.

„Našou vášňou je pomáhať zákazníkom vytvárať, upravovať a skrášľovať ich domov tak, aby vyhovoval ich životnému štýlu. Nech už je akýkoľvek, bez ohľadu na ich rozpočtové možnosti. Preto sme veľmi vďační za ich neustály záujem o IKEA. Vďaka nemu sme mohli rásť viac ako globálna skupina INGKA Group. Na Slovensku sme zaznamenali až štrnásť percentný nárast celkového predaja. Pričom každý piaty nákup bol realizovaný online,“ uvádza David McCabe, generálny riaditeľ IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Informoval tiež o tom, že počas predchádzajúceho finančného roka stúpol počet návštevníkov obchodného domu v Bratislave o viac ako 500 tisíc.

Nový spôsob ako dodať nábytku druhý život

V roku 2022 pokračovala IKEA aj v investíciách do digitálnych riešení. Zákazníkom ponúkla možnosť využiť nový chat pre pohodlnejšiu a efektívnejšiu komunikáciu s kontaktným centrom na diaľku. Udržateľný Circular hub, v ktorom sa predáva použitý nábytok v rámci služby Druhý život nábytku, sprístupnila IKEA v júni 2022 aj zákazníkom v online verzii. Dôležitých aktualizácií sa dočkala aj aplikácia IKEA, ktorá už od marca roku 2023 ponúkne užívateľom inovatívnu funkciu Skenuj a nakupuj. Tá urýchli spôsob nakupovania a skráti dobu čakania pri pokladni.

„V súlade s našimi hodnotami sme podporili aj tých, ktorí to potrebovali najviac. Ľuďom, ktorí prišli o svoje domovy a utiekli z Ukrajiny, sme venovali nábytok a iné bytové doplnky v hodnote 179 tisíc eur. To všetko by, samozrejme, nebolo možné bez aktívnej pomoci našich zamestnancov, ktorí sa podieľali na skladaní a prevoze nábytku do asistenčných centier pomoci, “ dodal David McCabe.

Postupné kroky k udržateľnej budúcnosti

Cieľom spoločnosti IKEA v tomto regióne je do roku 2030 umožniť viac ako 11 miliónom ľudom v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku žiť lepší život v domácnosti. Jedným z ďalších krokov k udržateľnej budúcnosti bol v roku 2022 prechod z pôvodných bielych pokladničných blokov na modré bloky. 100 % recyklovateľné. Taktiež spustila kampaň „Green Friday“. Počas nej zákazníkom ponúkali produkty z druhej ruky namiesto zľavy, ktorá je typická pre „Black Friday“. Oproti fiškálnemu roku 2021 sa podarilo znížiť celkovú klimatickú stopu obchodného domu IKEA v Bratislave o 82 percent na 47 ton emisií CO2e.

Slováci stavili na chuť guľôčok Huvudroll

V minulom finančnom roku navštívilo obchodný dom IKEA v Bratislave 2,1 milióna zákazníkov, a ďalších 5 miliónov prišlo cez webovú stránku www.IKEA.sk. Zákazníci denne zakúpili v priemere 26 kuchýň, 26 pohoviek, 83 postelí a 111 matracov.

Zo sortimentu IKEA Food si Slováci aj tento rok pochutnávali najmä na obľúbených guľôčkach Huvudroll, z ktorých sa predalo až 304 tisíc kusov. Oproti minulému roku tento počet narástol o 53 percent. Rebríčku najobľúbenejších jedál však aj naďalej kraľoval hotdog, z ktorého sa predalo 323 tisíc kusov. Spoločnosť zároveň predstavila nové ciele v oblasti udržateľnosti. Zaviazala sa, že do roku 2025 bude 50 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie založených na rastlinnej báze. 80 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie nebude obsahovať červené mäso.

Spolupráca so svetovými dizajnérmi

Aj v novom roku IKEA uvedie na trh niekoľko špeciálnych limitovaných kolekcii plných dizajnových výrobkov. V januári predstavila kolekciu Varmblixt, ktorá vznikla v spolupráci s holandskou dizajnérkou Sabine Marcelis, a jej hlavným motívom je svetlo. V marci sa následne začne predávat kolekcia Bastua, ktorá je výsledkom spolupráce s populárnou fínskou módnou značkou Marimekko. V tomto roku si taktiež celosvetovo pripomenie 80. výročie svojho založenia, ku ktorej pripravuje aj špeciálnu retro kolekciu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok