logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

DODO otestovalo v Maďarsku doručovanie pomocou dronov

24. januára 2023
Správy 0
230
DODO otestovalo v Maďarsku doručovanie pomocou dronov

Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v Maďarsku spoločne so sieťou drogérií Rossmann pilotný projekt doručovania objednávok pomocou dronov. Štart a cieľ boli od seba 15 kilometrov. Zásielku sa podarilo pomocou dronu doručiť za 14 minút.

DODO a Rossmann uskutočnili v Maďarsku skúšobné doručenie tovaru pomocou dronu. Cieľom testovacieho letu bolo zistiť, za aký čas je možné tovar prepraviť pri zachovaní stopercentnej bezpečnosti. Technologicko-logistická spoločnosť DODO okrem iného skúmala jednotlivé fázy doručovania od prípravy dronu na vzlet až po pristátie v cieľovej destinácii. V priebehu pilotného letu neboli zatiaľ doručované reálne zásielky.

Bezpečné doručenie za pár minút, ktoré neovplyvnia zápchy

Jednou z hlavných priorít počas testu bolo zaistenie bezpečných podmienok pre letecké doručovanie na území mesta. Celý proces od umiestnenia a zaistenia doručovacej schránky, pristávacieho a vzletového manévru, až po samotný let na cieľovú adresu, trval celkovo 14 minút. Dron letel priemernou rýchlosťou 50 kilometrov za hodinu vo výške dvadsať až päťdesiat metrov. Hmotnosť potenciálnej zásielky nemá významný vplyv na rýchlosť letu dronu, preto sú výsledky simulácie z pohľadu parametrov letu presné.

Využívanie dronov podlieha v súčasnosti prísnym predpisom nielen na vnútroštátnej úrovni, ale aj z pohľadu regulácií EÚ. Vzhľadom k povahe činnosti tejto pilotnej prevádzky a vzletovej hmotnosti spadá projekt pod zvláštnu kategóriu prevádzky, ktorá vyžaduje príslušné regulačné povolenia.

„Pre spoločnosť DODO idú inteligentná logistika a inovácie ruka v ruke. Neustále hľadáme nové spôsoby, ako skrátiť čas doručenia a znížiť vplyv logistiky na životné prostredie. Takže chceme byť čo najlepšie pripravení na moment, keď miestna legislatíva umožní aj doručovanie pomocou dronov. Hoci niektoré americké spoločnosti už dnes túto službu ponúkajú a v niektorých častiach USA ju pomaly rozširujú, miestne predpisy zatiaľ takéto aktivity v komerčnej sfére neumožňujú. Veríme, že realizáciou podobných pilotných projektov môžeme prispieť k tomu, že sa tento spôsob doručovania raz stane bežnou súčasťou ponuky doručovacích služieb aj v našom regióne,“ uviedol Peter Menky, obchodný riaditeľ spoločnosti DODO.

Testy budú pokračovať

Technologicko-logistická spoločnosť DODO v spolupráci s firmou Rossmann plánuje pokračovať. V rámci vylepšovania doručovania zásielok dronom najprv vyhodnotia výsledky prvých testov. V ďalšej fáze pilotného projektu majú obe spoločnosti ambíciu uskutočniť ďalší testovací let. Počas neho dron doručí zásielku medzi východiskovým a cieľovým bodom.

„Rossmann je najdynamickejšie sa rozvíjajúcim reťazcom v sektore drogérie a parfumérie v Maďarsku. Veríme, že doručovanie pomocou dronov bude v budúcnosti jedným z kľúčových riešení v oblasti e-commerce, ktoré dokáže uspokojiť aj tých najnáročnejších zákazníkov. Spoločnosť DODO vnímame ako spoľahlivého partnera, s ktorým dokážeme tento spôsob doručovania poskytnúť našim zákazníkom, čo najskôr,“ dodáva Ádám Fürjes, marketingový manažér spoločnosti Rossmann Hungary Ltd.

Spoločnosť DODO sa dlhodobo usiluje o znižovanie svojej ekologickej stopy. Z pohľadu udržateľnosti by bolo zavedenie doručovania pomocou dronov významným krokom vpred. Okrem Maďarska by sa získané skúsenosti mohli v budúcnosti uplatniť aj v iných krajinách vrátane Slovenska a Českej republiky.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera