
Za tri mesiace kúpili zákazníci Lidla viac ako 33 000 debničiek s ovocím a zeleninou, ktoré by inak skončili v koši.
Jedným z projektov, ktorým Lidl podporuje trvalú udržateľnosť, je predaj debničiek ovocia a zeleniny, ktoré by inak skončili v koši, za zníženú cenu. Za prvé tri mesiace od spustenia iniciatívy S Lidlom šetríme jedlom sa v 160 predajniach tohto obchodného reťazca predalo viac ako 33 000 takýchto balení, čo znamená vyše stotisíc kilogramov zachránených potravín.
„Plytvanie potravinami je veľký problém. Na jednej strane si žiaľ mnoho ľudí nemôže vždy dopriať takú stravu, akú by si priali, na druhej strane sa podľa odhadov na Slovensku vyhodí ročne stovky tisíc ton potravín. Potravinový odpad zanecháva tiež obrovskú uhlíkovú stopu a veľké množstvo zdrojov ako voda, energia či práca ľudí bolo vynaložených úplne zbytočne,“ priblížil Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku.
Aký typ ovocia a zeleniny nájdu zákazníci Lidla v debničkách?
Väčšina potravinového odpadu vzniká v domácnostiach. Obchodníci si ale uvedomujú svoj diel zodpovednosti a snažia sa vzdelávať svojich zákazníkov. Špeciálne trojkilové debničky s obsahom rôzneho ovocia a zeleniny nájdu zákazníci za cenu 1 euro vo všetkých predajniach diskontu. Ide o ovocie a zeleninu, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval. A to napríklad pre poškodený obal či jeden nevyhovujúci kus v balení. V debničkách sa nachádzajú jablká, zemiaky, citróny, mrkva či cesnak. Každá prepravka je iná. „Stretávame sa výlučne s pozitívnymi reakciami. Všetky debničky sa predajú takmer okamžite po ich vyložení. Tento projekt je dôkazom, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou našej diskontnej DNA. Neustále totiž hľadáme spôsoby, ako fungovať ešte efektívnejšie a jednoduchšie. Platí to pre naše podnikanie a pre náš vzťah k trvalej udržateľnosti,“ doplnil Róbert Flachbart.
Zákazníci si taktiež môžu zakúpiť chlieb priamo z pece dopoludnia druhého dňa po vypečení s 50 % zľavou. Chlieb sa nachádza špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Aj to je spôsob, ako ponúknuť udržateľnejší nákup spotrebiteľom. Diskont dlhodobo oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou. Pred troma rokmi ich začal zákazníkom ponúkať v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“