logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Stotisíc kíl zachránených potravín

12. januára 2023
Správy 0
928
Stotisíc kíl zachránených potravín

Za tri mesiace kúpili zákazníci Lidla viac ako 33 000 debničiek s ovocím a zeleninou, ktoré by inak skončili v koši.

Jedným z projektov, ktorým Lidl podporuje trvalú udržateľnosť, je predaj debničiek ovocia a zeleniny, ktoré by inak skončili v koši, za zníženú cenu. Za prvé tri mesiace od spustenia iniciatívy S Lidlom šetríme jedlom sa v 160 predajniach tohto obchodného reťazca predalo viac ako 33 000 takýchto balení, čo znamená vyše stotisíc kilogramov zachránených potravín.

„Plytvanie potravinami je veľký problém. Na jednej strane si žiaľ mnoho ľudí nemôže vždy dopriať takú stravu, akú by si priali, na druhej strane sa podľa odhadov na Slovensku vyhodí ročne stovky tisíc ton potravín. Potravinový odpad zanecháva tiež obrovskú uhlíkovú stopu a veľké množstvo zdrojov ako voda, energia či práca ľudí bolo vynaložených úplne zbytočne,“ priblížil Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku.

Aký typ ovocia a zeleniny nájdu zákazníci Lidla v debničkách?

Väčšina potravinového odpadu vzniká v domácnostiach. Obchodníci si ale uvedomujú svoj diel zodpovednosti a snažia sa vzdelávať svojich zákazníkov. Špeciálne trojkilové debničky s obsahom rôzneho ovocia a zeleniny nájdu zákazníci za cenu 1 euro vo všetkých predajniach diskontu. Ide o ovocie a zeleninu, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval. A to napríklad pre poškodený obal či jeden nevyhovujúci kus v balení. V debničkách sa nachádzajú jablká, zemiaky, citróny, mrkva či cesnak. Každá prepravka je iná. „Stretávame sa výlučne s pozitívnymi reakciami. Všetky debničky sa predajú takmer okamžite po ich vyložení. Tento projekt je dôkazom, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou našej diskontnej DNA. Neustále totiž hľadáme spôsoby, ako fungovať ešte efektívnejšie a jednoduchšie. Platí to pre naše podnikanie a pre náš vzťah k trvalej udržateľnosti,“ doplnil Róbert Flachbart.

Zákazníci si taktiež môžu zakúpiť chlieb priamo z pece dopoludnia druhého dňa po vypečení s 50 % zľavou. Chlieb sa nachádza špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Aj to je spôsob, ako ponúknuť udržateľnejší nákup spotrebiteľom. Diskont dlhodobo oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou. Pred troma rokmi ich začal zákazníkom ponúkať v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok