logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Vianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom

10. januára 2023
Správy 0
142
Vianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom

Decembrový nákupný ošiaľ máme definitívne za sebou a e-shopy postupne vyhodnocujú koncoročný nápor. Po dvoch rokoch pandémie a intenzívneho rastu e-commerce sa s uvoľnením opatrení očakával aj pokles celého odvetvia. Podľa dát spoločnosti Upgates, ktorá vytvára platformu pre prevádzkovanie e-shopov, sa očakávaný trend naplnil v Českej republike. Zatiaľ čo na Slovensku odvetvie naďalej rástlo.

Podľa analýzy spoločnosti Upgates klesli českým e-shopom v roku 2022 predvianočné tržby o 4,9 % v porovnaní s predvianočným obdobím v roku 2021. „Aj keď nejde o výrazné skoky, môžeme pozorovať určitý trend. Česká e-commerce dopláca na skokový rast počas dvoch pandemických rokov a v súčasnej, zložitejšej, ekonomickej situácii a všadeprítomnej inflácii si tak nie je schopná naďalej udržať rastúce čísla. Vzhľadom na okolnosti a globálnu situáciu však môžeme aj napriek miernemu poklesu hovoriť o pomerne slušnom výsledku a predpokladať, že segment sa rýchlo vráti na svoje pôvodné čísla,“ vysvetľuje Martin Pech, obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Očakávaný pokles tržieb sa na Slovensku nenaplnil a slovenské e-shopy zaznamenali nárast tržieb o 7,7 %. „Keď zoberieme do úvahy vojnu v susednej krajine, zložitú vnútropolitickú situáciu a rastúcu infláciu, môžeme hovoriť o pozitívnom prekvapení. Nárast tržieb však zároveň naznačuje, že sa odvetvie e-commerce na Slovensku nepriblížilo v období rastu k naplneniu potenciálu tak, ako to bolo v Českej republike,“ komentuje výsledky Martin Pech.

Z pohľadu kategórií zaznamenali podľa dát pokles e-shopy zamerané na predaj doplnkov do domácnosti, potravín a, čo je pre toto obdobie najzaujímavejšie, aj hračiek. Darilo sa, naopak, e-shopom predávajúcim kozmetiku, šperky a športové potreby.

Obsah nákupných košíkov sa zmenšil

Menšie rozdiely medzi českými a slovenskými spotrebiteľmi môžeme vidieť aj v priemernej hodnote objednávky. Kým na Slovensku klesla priemerná hodnota objednávky o pol percenta, v susednom Česku narástla o 3 %. „V oboch prípadoch ide o prakticky zanedbateľný rozdiel, ktorý môže byť spôsobený aj štatistickou odchýlkou. Môžeme však usudzovať, že sa obsahy košíkov na Slovensku zmenšili, pričom ani v Českej republike nedokázal drobný nárast prekonať infláciu. Obsahy nákupných košíkov boli teda určite menšie, ako minulý rok,“ hodnotí obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates.

Súvisiace články:

Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? E-shopper barometer: Online nákupom zostanú zákazníci verní aj po pandémii Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik ochrany spotrebiteľovZmeny v oblasti ochrany spotrebiteľa v Českej republike sa pred Vianocami dotknú aj slovenských e-shopov

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera