logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

V hlavnej úlohe región, široké služby a zdravie. Aký je recept na úspech

7. januára 2023
Multimédiá 0
197

Už pri vstupe do predajne všetkých návštevníkov upúta obslužný úsek, ktorý vyzerá ako klasická koliba. Predajňa Coop Jednoty Liptovský Mikuláš v obchodno-bytovom komplexe Centrál funguje už päť rokov a nezaprie v sebe regionálneho ducha. Okrem dizajnu sa totiž na jej pultoch vyskytuje množstvo domácich produktov. „O tom, že má táto predajňa medzi zákazníkmi úspech, svedčí aj rastúci obrat. Našou najväčšou devízou je blízkosť k zákazníkovi, či už počtom predajní, alebo osobným prístupom, ale tiež podielom slovenských výrobkov, ktorý je v našej sieti najvyšší a dosahuje takmer 70 percent,“ vysvetľuje Bohuslav Janovčík, vedúci oddelenia marketingu Coop Jednoty Liptovský Mikuláš.

Prečítajte si tiež
Janka Madajová, predsedníčka predstavenstva Coop Jednoty Prievidza: Zdravý a vyvážený vzťah k potravinám je základom kvalitného života

Zákazníci si zvykli, že v predajni majú na výber širokú ponuku nielen slovenských, ale aj regionálnych produktov, či už sú to mäsové výrobky, čerstvé mäso, mliečny sortiment, alebo cukrovinky. Okres Liptovský Mikuláš je domovom firiem ako St. Nicolaus, Savencia – Liptovská mliekareň či Pečivárne Liptovský Hrádok. „Veľkou zaujímavosťou sú liptovské droby, ktoré mimo regiónu mnohí zákazníci ani nepoznajú. Chceli sme rozšíriť ich predaj aj do iných oblastí, ale nestretlo sa to s veľkým úspechom. Dokonca ani na Orave spotrebitelia nevedeli, ako si ich pripraviť a zjesť. Droby alebo šialence sú však výborné na grile či z rúry, stačí upiecť dochrumkava,“ opisuje s úsmevom regionálnu špecialitu.

Predajňa v centre Liptovského Mikuláša nie je rozlohou veľmi veľká, má len okolo 400 metrov štvorcových predajnej plochy, ku ktorým prislúcha sklad s plochou 200 metrov štvorcových. „Napriek tomu je to obratom naša štvrtá najväčšia predajňa, a to hlavne počas letnej a zimnej turistickej sezóny, keď je v regióne mnoho návštevníkov. Zvyšovali sme tu aj počet zamestnancov, momentálne sme sa dostali na číslo štrnásť,“ približuje Bohuslav Janovčík.

Prečítajte si tiež
Coop Jednota Krupina spustila pilotný projekt zberu PET fliaš a plechoviek

Nájsť kvalitných pracovníkov však nie je vôbec jednoduché. Aj preto sa sieť pred piatimi rokmi rozhodla pre spoluprácu s Hotelovou akadémiou v Liptovskom Mikuláši, kde pomáha vychovávať svojich budúcich zamestnancov. Nástupom do práce sa však vzdelávanie nekončí. Coop Jednota má školiace pracovisko v Mojmírovciach, kde pravidelne školí vedúce predajní, ako aj zamestnancov v rôznych oblastiach. Okrem platu sa ich snaží motivovať hlavne osobným prístupom a vedenie družstva sa k svojim pracovníkom správa ako k seberovným.

Sieť sa snaží prilákať zákazníkov do svojich predajní bežnými formami reklamy. Zároveň však využíva aj ďalšie marketingové nástroje. Osvedčil sa im aktívny predaj, aký spotrebitelia poznajú z čerpacích staníc, keď im personál pri pokladniciach ponúka produkty, ktoré si možno nevšimli alebo na ne zabudli. „Zároveň sme ako prví na Slovensku implementovali in-store rádio, ktoré v našich predajniach hrá hudbu, ale aj personalizované reklamy. Pre svojich zákazníkov ponúkame vernostný program. V tejto konkrétnej predajni pri predložení zákazníckej kartičky dostanú dvojpercentnú zľavu z hodnoty nákupu,“ vysvetľuje. Samozrejmosťou sú aj štandardné služby ako CashBack, Coop kasa, platenie šekov či dobitie kreditu mobilných operátorov.

Koronakríza bola pre všetkých obchodníkov náročným obdobím. Museli čeliť zvýšeným nákladom a hľadať riešenia pri výpadkoch zamestnancov, ktorí ochoreli, boli v karanténe alebo sa starali o deti. Na druhej strane však znamenala, že mnohí spotrebitelia pracovali zo svojich domovov a vrátili sa do regiónov. Ich príliv pocítila aj predajňa v Liptovskom Mikuláši. „Tým, že ľudia zostali zatvorení doma, mnohí ako keby znovu objavili naše predajne. Na obrate a počte nákupov dokonca vidieť, že sme si ich dokázali udržať,“ konštatuje. Po pandémii však prišla vojna na Ukrajine a rastúca inflácia. Bohuslav Janovčík očakáva ťažkú zimu i budúci rok. Veľa bude podľa neho závisieť od toho, či spotrebiteľom ponúknu okrem kvalitných výrobkov aj výrobky za atraktívne ceny. Náklady všetkým stúpajú a zákazníci budú musieť šetriť.

Coop Jednota Liptovský Mikuláš prevádzkuje od roku 2020 vlastný e-shop. Zákazníci si v ňom objednajú tovar, ktorí im doručia v priebehu dvoch hodín do 50 obcí na Liptove. „Toto je cesta, ktorou sa vieme odlíšiť a možno aj pripraviť do budúcich rokov, ktoré budú náročné. Zvyšujúce sa ekonomické náklady aj problémy zohnať kvalitný personál nám signalizujú, že prevádzkovať toľko predajní, ako máme v našej sieti, nebude udržateľné. Predpokladám, že sa budeme musieť sústrediť na hlavne väčšie a stredné predajne, ktoré budú v strediskových obciach. Áno, je to vzdialenie sa od zákazníka, ale v rámci udržateľnosti nevyhnutné,“ načrtáva budúcnosť Bohuslav Janovčík. Zároveň dodáva, že riešením pre obce, kde nie sú potraviny, je práve e-shop. „Už teraz máme viacero prípadov, keď napríklad syn urobí nákup z Bratislavy pre svoju mamu v odľahlej obci a takýmto spôsobom jej zabezpečí potraviny,“ uzatvára.

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Janka Madajová, predsedníčka predstavenstva Coop Jednoty Prievidza: Zdravý a vyvážený vzťah k potravinám je základom kvalitného života Coop Jednota Krupina spustila pilotný projekt zberu PET fliaš a plechoviek Coop JednotaCoop Jednota Nové Zámky otvorila zmodernizovanú predajňu v Starom Tekove JednotaTrnavská Jednota otvorila počas jesene tri supermarkety

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera