logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

V hlavnej úlohe región, široké služby a zdravie. Aký je recept na úspech

7. januára 2023
Multimédiá 0
1539

Už pri vstupe do predajne všetkých návštevníkov upúta obslužný úsek, ktorý vyzerá ako klasická koliba. Predajňa Coop Jednoty Liptovský Mikuláš v obchodno-bytovom komplexe Centrál funguje už päť rokov a nezaprie v sebe regionálneho ducha. Okrem dizajnu sa totiž na jej pultoch vyskytuje množstvo domácich produktov. „O tom, že má táto predajňa medzi zákazníkmi úspech, svedčí aj rastúci obrat. Našou najväčšou devízou je blízkosť k zákazníkovi, či už počtom predajní, alebo osobným prístupom, ale tiež podielom slovenských výrobkov, ktorý je v našej sieti najvyšší a dosahuje takmer 70 percent,“ vysvetľuje Bohuslav Janovčík, vedúci oddelenia marketingu Coop Jednoty Liptovský Mikuláš.

Zákazníci si zvykli, že v predajni majú na výber širokú ponuku nielen slovenských, ale aj regionálnych produktov, či už sú to mäsové výrobky, čerstvé mäso, mliečny sortiment, alebo cukrovinky. Okres Liptovský Mikuláš je domovom firiem ako St. Nicolaus, Savencia – Liptovská mliekareň či Pečivárne Liptovský Hrádok. „Veľkou zaujímavosťou sú liptovské droby, ktoré mimo regiónu mnohí zákazníci ani nepoznajú. Chceli sme rozšíriť ich predaj aj do iných oblastí, ale nestretlo sa to s veľkým úspechom. Dokonca ani na Orave spotrebitelia nevedeli, ako si ich pripraviť a zjesť. Droby alebo šialence sú však výborné na grile či z rúry, stačí upiecť dochrumkava,“ opisuje s úsmevom regionálnu špecialitu.

Predajňa v centre Liptovského Mikuláša nie je rozlohou veľmi veľká, má len okolo 400 metrov štvorcových predajnej plochy, ku ktorým prislúcha sklad s plochou 200 metrov štvorcových. „Napriek tomu je to obratom naša štvrtá najväčšia predajňa, a to hlavne počas letnej a zimnej turistickej sezóny, keď je v regióne mnoho návštevníkov. Zvyšovali sme tu aj počet zamestnancov, momentálne sme sa dostali na číslo štrnásť,“ približuje Bohuslav Janovčík.

Nájsť kvalitných pracovníkov však nie je vôbec jednoduché. Aj preto sa sieť pred piatimi rokmi rozhodla pre spoluprácu s Hotelovou akadémiou v Liptovskom Mikuláši, kde pomáha vychovávať svojich budúcich zamestnancov. Nástupom do práce sa však vzdelávanie nekončí. Coop Jednota má školiace pracovisko v Mojmírovciach, kde pravidelne školí vedúce predajní, ako aj zamestnancov v rôznych oblastiach. Okrem platu sa ich snaží motivovať hlavne osobným prístupom a vedenie družstva sa k svojim pracovníkom správa ako k seberovným.

Sieť sa snaží prilákať zákazníkov do svojich predajní bežnými formami reklamy. Zároveň však využíva aj ďalšie marketingové nástroje. Osvedčil sa im aktívny predaj, aký spotrebitelia poznajú z čerpacích staníc, keď im personál pri pokladniciach ponúka produkty, ktoré si možno nevšimli alebo na ne zabudli. „Zároveň sme ako prví na Slovensku implementovali in-store rádio, ktoré v našich predajniach hrá hudbu, ale aj personalizované reklamy. Pre svojich zákazníkov ponúkame vernostný program. V tejto konkrétnej predajni pri predložení zákazníckej kartičky dostanú dvojpercentnú zľavu z hodnoty nákupu,“ vysvetľuje. Samozrejmosťou sú aj štandardné služby ako CashBack, Coop kasa, platenie šekov či dobitie kreditu mobilných operátorov.

Koronakríza bola pre všetkých obchodníkov náročným obdobím. Museli čeliť zvýšeným nákladom a hľadať riešenia pri výpadkoch zamestnancov, ktorí ochoreli, boli v karanténe alebo sa starali o deti. Na druhej strane však znamenala, že mnohí spotrebitelia pracovali zo svojich domovov a vrátili sa do regiónov. Ich príliv pocítila aj predajňa v Liptovskom Mikuláši. „Tým, že ľudia zostali zatvorení doma, mnohí ako keby znovu objavili naše predajne. Na obrate a počte nákupov dokonca vidieť, že sme si ich dokázali udržať,“ konštatuje. Po pandémii však prišla vojna na Ukrajine a rastúca inflácia. Bohuslav Janovčík očakáva ťažkú zimu i budúci rok. Veľa bude podľa neho závisieť od toho, či spotrebiteľom ponúknu okrem kvalitných výrobkov aj výrobky za atraktívne ceny. Náklady všetkým stúpajú a zákazníci budú musieť šetriť.

Coop Jednota Liptovský Mikuláš prevádzkuje od roku 2020 vlastný e-shop. Zákazníci si v ňom objednajú tovar, ktorí im doručia v priebehu dvoch hodín do 50 obcí na Liptove. „Toto je cesta, ktorou sa vieme odlíšiť a možno aj pripraviť do budúcich rokov, ktoré budú náročné. Zvyšujúce sa ekonomické náklady aj problémy zohnať kvalitný personál nám signalizujú, že prevádzkovať toľko predajní, ako máme v našej sieti, nebude udržateľné. Predpokladám, že sa budeme musieť sústrediť na hlavne väčšie a stredné predajne, ktoré budú v strediskových obciach. Áno, je to vzdialenie sa od zákazníka, ale v rámci udržateľnosti nevyhnutné,“ načrtáva budúcnosť Bohuslav Janovčík. Zároveň dodáva, že riešením pre obce, kde nie sú potraviny, je práve e-shop. „Už teraz máme viacero prípadov, keď napríklad syn urobí nákup z Bratislavy pre svoju mamu v odľahlej obci a takýmto spôsobom jej zabezpečí potraviny,“ uzatvára.

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok