logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Po čom túžia Slováci v segmente elektro?

16. decembra 2022
Správy 0
159
Po čom túžia Slováci v segmente elektro?

Vianočné nákupy sú už v plnom prúde. No vonkajšie okolnosti výrazne ovplyvňujú nákupné správanie Slovákov. Dokazujú to aj rebríčky predaja v Planeo.

Mnohí spotrebitelia si odkladajú nakupovanie vianočných darčekov až na úplný záver roka. Najmä nákup cenovo náročnejšieho sortimentu začínajú vyhľadávať počas najväčšieho nákupného sviatku Black Friday.

Prečítajte si tiež
Planeo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu
Planeo

Kým však v uplynulých rokoch bol počas Black Friday záujem o približne rovnaké produktové skupiny, tento rok priniesol nejednému obchodníkovi prekvapenie v excelovských tabuľkách. „Z nákupného správania našich zákazníkov môžeme vyčítať reakciu na zdražovanie pohonných hmôt, elektriny či potravín a v predajoch sa odzrkadlilo aj zálohovanie,“ naznačuje obchodný riaditeľ siete predajní Planeo Peter Matuška.

Slováci nakupujú, aby ušetrili

„V minuloročnom dopyte sa odzrkadľovalo zatvorenie kaviarní a reštaurácií, dištančné vyučovanie a prechod na homeoffice. Najväčší záujem bol o prístroje a bombičky SodaStream, automatické kávovary, kombinácie chladničiek s mrazničkou, smartfóny, notebooky a LED televízory. Tento rok bol počas Black Friday v Planeo opäť najpredávanejším sortimentom SodaStream, avšak oproti minulému roku jeho predaj dosiahol niekoľkonásobné zvýšenie,“ konkretizuje Peter Matuška, pričom tento trend dáva do súvisu so zálohovaním.

Prečítajte si tiež
Planeo otvorilo 53. predajňu a avizuje ďalšie rozširovanie
Planeo

Do TOP 5 najpredávanejších produktov sa dostali tiež elektrokolobežky Sencor, ktoré zaznamenali v porovnaní s minulým rokom výrazný rast. Okrem toho Slováci nakupujú aj vrchom plnené práčky. Za tým môže stáť „zelenšie“ premýšľanie a trend vymieňať staré spotrebiče za nové, ekonomicky výhodnejšie – aj v porovnaní s predpokladaným budúcoročným zvyšovaním cien tovarov. Dopyt je tiež štandardne po chladničkách, televízoroch či kávovaroch.

Darčeky s úsmevom

Medzi vyhľadávané vianočné darčeky na eshope aj v jeho kamenných predajniach patria malé domáce spotrebiče. Najčastejšie ide o smartfóny a smart hodinky, notebooky či tablety. Ďalej produkty zo segmentu starostlivosti o zdravie. Medzi ne patria napríklad depilátory, žehličky na vlasy, elektrické zubné kefky či fény. To, že si chcú slovenskí spotrebitelia skrášliť a zútulniť svoj domov aj v neľahkej dobe, potvrdzuje kategória Bytových dekorácií.

„Okrem toho sa v tomto období zvyšuje aj dopyt z oblasti Gamingu. Ako napríklad bezdrôtové herné slúchadlá, herné myši, klávesnice a podobne,“ hovorí Peter Matuška a dodáva: „Pre našich zákazníkov sme tiež v tomto hektickom predvianočnom období pripravili najlepšie tipy na vianočné darčeky, ktoré nájdu na špeciálnej podstránke. Uľahčenie výberu a zjednodušenie nákupov tých najlepších darčekov pre ich blízkych je možné tiež vďaka inšpiráciám, ktoré nájdu na špeciálnej podstránke Darčeky s úsmevom.“

Darčeky doručí spoločnosť včas

Sieť elektro má 55 predajní. Druhú predajňu s novým logom otvorilo Planeo v polovici novembra v Skalici. „Kamenné obchody sú pre našich zákazníkov stále zaujímavé. Či už ako samotné predajne, kde si môžu tovar prezrieť, porovnať a zistiť o ňom viac od našich predajcov alebo ako výdajne objednávok z e-shopu Planeo.sk. Spolu s dopravou Premium a Standard, ako aj so Z-boxami a výdajňami Packeta tak vieme doručiť tovar čo najskôr a čo najpohodlnejšie pre našich zákazníkov. Zvlášť v tomto predvianočnom období tým výrazne eliminujeme čakacie doby na objednávky. Tie sa predlžujú priamo úmerne približujúcim sa sviatkom,“ upozorňuje Peter Matuška.

Pre nákupy skutočne na poslednú chvíľu pripravilo Planeo možnosť vyzdvihnutia tovaru priamo na predajniach. A to v závislosti od dostupnosti tovaru, už do 30 minút od objednávky. Spoločnosť otvorí predajne aj na Štedrý deň 24. decembra do dvanástej hodiny.

Súvisiace články:

PlaneoPlaneo zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu PlaneoPlaneo otvorilo 53. predajňu a avizuje ďalšie rozširovanie PlaneoPlaneo začalo doručovať aj cez službu Packeta

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera