logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Zmeny v oblasti ochrany spotrebiteľa v Českej republike sa pred Vianocami dotknú aj slovenských e-shopov

12. decembra 2022
Správy 0
142
Zmeny v oblasti ochrany spotrebiteľa v Českej republike sa pred Vianocami dotknú aj slovenských e-shopov

Česká republika implementuje s omeškaním smernicu Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie (EÚ) upravujúcu pravidlá ochrany spotrebiteľa. Zmeny sa pred Vianocami dotknú aj slovenských e-shopov, ktoré predávajú na českom trhu. Aj Slovenská republika s implementáciou mešká, a preto je len otázkou času, kedy sa zmeny budú týkať všetkých slovenských elektronických obchodov.

Európsky parlament a Rada EÚ schválili v roku 2019 novú smernicu o ochrane spotrebiteľa. Členské štáty ju mali implementovať do vlastných legislatív do 28. mája 2022. Kým v Českej republike začne smernica platiť až v decembri 2022, teda s takmer sedem mesačným omeškaním, slovenskú legislatívu implementácia čaká až v prvej polovici roka 2023.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Nová smernica prináša viacero pozitívnych zmien v oblasti ochrany spotrebiteľa. Pri elektronických obchodoch hovoríme predovšetkým o konci falošných zliav, nových pravidlách zákazníckych recenzií či o férovom správaní v košíku. „Nová smernica upravuje aj pravidlá a dĺžku vybavovania reklamácií. Záručná doba dva roky sa síce nemení, no po roku už musí kupujúci preukázať, že si tovar naozaj kúpil už s spoškodením. Čo sa týka dĺžky vybavovania reklamácie, už to nebude tridsať dní, ale čo najskôr, najneskôr do tridsať dní, ak sa obe strany nedohodnú inak,“ vysvetľuje Martin Pech, obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates, ktorá vytvára platformu pre prevádzkovanie e-shopov.

E-shopy sú na zmeny v e-commerce pred Vianocami pripravené

Napriek skutočnosti, že smernica Európskeho parlamentu a Rady EÚ na Slovensku ešte implementovaná nie je, slovenské e-shopy, ktoré predávajú do Českej republiky, musia postupovať podľa českých pravidiel. Prevádzkovatelia zmeny vítajú, no vyjadrujú aj obavy z načasovania. Nová legislatíva totiž vstupuje do platnosti v časoch predvianočných nákupov, kedy má väčšina elektronických obchodov problém stíhať vybavovať objednávky.

Prečítajte si tiež
Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

„Zmeny vnímame skôr pozitívne a sme radi, že nová legislatíva prinúti dodržiavať základné pravidlá aj väčších hráčov. Zatiaľ teda len na českom, no veríme, že čoskoro aj na slovenskom trhu. Ani my sme ešte nemali čas sa na zmeny pripraviť. No nové podmienky dodržiavame dlhodobo, a teda sa pre nás veľa nemení. Produkty opisujeme vecne a zľavy aj recenzie sú vždy reálne. Pričom platforma, na ktorej máme e-shop, recenzie overuje,“ približuje Radoslav Conev z internetového obchodu bioruza.sk.

„Smernica a novela sú pomerne rozsiahle, a preto stále očakávame, v akej finálnej podobe schvália legislatívu. V Pilulke sme na zmeny pripravení. Pričom veľkú časť sme už máme implementovali v systémoch. Z nášho pohľadu vítame, že novela bude schválená pravdepodobne v prvom polroku 2023 a nie pre Vianocami, ako v susednej Českej republike,“ hodnotí Ľuboš Baran, prevádzkový riaditeľ Pilulka.sk.

Aj Slovensko s implementáciou mešká

Keďže veľké množstvo slovenských e-shopov pôsobí na českom trhu, zmeny sa ich dotknú v predvianočnom čase. Na implementáciu smernice Omnibus do slovenskej legislatívy sa tak môžu mnohé pripraviť. Medzirezortné pripomienkové konanie (MPK) k novej legislatíve bolo ukončené ešte vo februári 2022 a v súčasnosti prebieha vyhodnocovanie pripomienok. Smernicu môžu implementovať v prvom polroku 2023, v závislosti od priebehu ďalších fáz legislatívneho procesu. „Otázkou nie je či, ale kedy smernicu upravujúcu pravidlá ochrany spotrebiteľa implementujú aj na Slovensku. Prevádzkovatelia by sa preto mali začať postupne pripravovať, aby bol prechod na nové pravidlá čo najjednoduchší. Skúsenosti z Českej republiky však naznačujú, že obchody, ktoré dodržiavajú zásady etiky a morálky problémy s adaptáciou nemajú. Očakávam podobný vývoj aj na Slovensku,“ hovorí Martin Pech z Upgates.

Súvisiace články:

Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera