Spoločnosť dm drogerie markt aj napriek pretrvávajúcej pandemickej situácii a narastajúcej hospodárskej kríze za obchodný rok 2021/22 rástla. Ročný obrat slovenskej pobočky dm sa zvýšil o 14,7 %, keď presiahol výšku 349 miliónov eur.
Celkový počet zákazníckych nákupov dosiahol v uplynulom obchodnom roku výšku 23,68 milióna, čo predstavuje nárast o takmer 18 %. Zákazníci realizovali na filiálkach nákupy vo vyššej frekvencii, no pri nižších hodnotách nákupov. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov vo filiálkach bol 64 851 a priemerný mesačný počet nákupov viac ako 1,973 milióna.
„V posledných mesiacoch je prioritou našej práce boj s infláciou, a tým aj boj o udržanie kúpnej sily našich zákazníkov. Každé zvýšenie cien zo strany našich obchodných partnerov je posudzované individuálne a vedú sa vyjednávania s cieľom minimalizácie rastu cien. Vychádza sa pri tom z nárastu cien jednotlivých surovín a energií a pomáha nám aj know-how z produkcie vlastných značiek,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.
Ako pokračoval, do apríla sa snažili ceny nezvyšovať, respektíve iba minimálne, niektorí výrobcovia im však počas roka predložili požiadavky na zvyšovanie cien aj trikrát. Inflácia sa v košíkoch spotrebiteľov zatiaľ prejavila v počte zakúpených produktov. Výrobky privátnej značky sa však držia na úrovniach porovnateľných s minulým rokom. Spoločnosť sa pripravuje aj na ďalšie zvyšovanie cien energií. Uvažuje o znižovaní teplôt v predajniach, v takom prípade je však pripravená poskytnúť zamestnancom termobielizeň.
Počet slovenských pobočiek dm ku koncu septembru bol 158. Do konca tohto kalendárneho roka plánuje dm otvoriť dve nové filiálky a do konca nového obchodného roka by malo byť na Slovensku celkovo 162 filiálok dm. Medziročne sa zvýšil aj počet zamestnancov, ktorý presiahol číslo dve tisíc. Spoločnosť plánuje od januára plošné zvýšenie platov o takmer 20 %.