
Znečistenie oceánov plastmi, náklady na nakladanie s odpadom a povinné parametre separovaného zberu vedú k tomu, že čoraz viac vlád považuje trvalo udržateľné riadenie zdrojov za prioritu.
Jednou z otázok, o ktorých sa aktívne diskutuje, je koncept pridelenia hodnoty niektorým druhom odpadu, čo má motivovať verejnosť, aby ho zbierala na recykláciu.
Tlak na výrobcov nápojov, aby znížili environmentálnu stopu svojich obalov, rastie. Mnohí reagovali tým, že si stanovili ambiciózne ciele na používanie väčšieho množstva recyklovaného PET (rPET). Napríklad v roku 2020 Coca-Cola uviedla, že využíva 9,7 %, PepsiCo 4 % a Nestlé 2 % recyklovaného materiálu, pokiaľ ide o podiel z celkového celosvetového objemu plastových obalov.
Vysoká cena a nedostatok materiálu
Ďalšou bariérou je nedostatok kvalitného recyklovaného materiálu na výrobu nových nápojových obalov. Keď je recyklovaný plast drahší, výrobcovia sú pod tlakom, aby sa rozhodli pre lacnejšiu možnosť pôvodného PET. Zatiaľ čo niektorí väčší výrobcovia nápojov môžu pokračovať v nákupe rPET (do určitého bodu), menšie značky s nižšou expozíciou voči verejnosti môžu rýchlo prejsť na primárny PET.

Ceny suroviny pre vyrobu PET
Jasné prísľuby prinesú stabilizáciu trhu
Všetky spôsoby dekarbonizácie zdôrazňujú potrebu prejsť na nízkouhlíkové zdroje energie a znížiť dopyt po energiách. Zároveň, zálohové systémy sú vybudované tak, aby ponúkali veľké množstvo čistého, vysokokvalitného materiálu, ktorý spĺňa uvedené požiadavky na recyklovaný obsah.
Viac na: https://collection-sk.tomra.com/