logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Coop otvoril v Ústí nad Orlicí automatizovanú predajňu

28. októbra 2022
Správy 0
405
Coop otvoril v Ústí nad Orlicí automatizovanú predajňu

Skupina Coop otvorila v Ústí nad Orlicí už tretiu automatizovanú predajňu v Česku. Ďalšie budú čoskoro nasledovať, na tento štýl nakupovania si zákazníci rýchlo zvykajú a obchodníkom sa vypláca. Ešte v tomto roku chce spoločnosť sprevádzkovať automatický obchod v Lipne nad Vltavou a Beroune.

Skupina Coop pokračuje v otváraní automatických predajní, kde je možné nakupovať 24 hodín denne a sedem dní v týždni. Po Strakoniciach a Českom Krumlove sa teraz dočkali aj zákazníci v Ústí nad Orlicí. Nový obchod je doplnený o výdajňu tovaru z e-shopu a kaviareň.

„Mali sme určité obavy či ľudia novinku prijmú. Úspech pri doteraz otvorených obchodoch nás príjemne prekvapil. Už teraz preto pripravujeme ďalšie predajne tohto typu. Do konca roka by sme chceli sprevádzkovať ďalšie dve,“ komentuje otvorenie v poradí už tretieho automatického obchodu Lukáš Nemčík, riaditeľ rozvoja a marketingu Skupiny Coop.

Automatické predajne prinášajú vyššie tržby

Automatické obchody už vyskúšali tisíce zákazníkov a ich tržby po zavedení novej technológie vzrástli podľa štatistík v priemere o desať percent, pritom tento spôsob predaja šetrí časť mzdových nákladov spojených s dlhšou otváracou dobou a prináša úplne nový komfort.

Nenaplnili sa tiež čiastočné obavy z vyššieho množstva krádeží alebo prípadov vandalizmu. Použitá technológia totiž zákazníkov spoľahlivo identifikuje. Na rozdiel od bežnej prevádzky bude prípadný nepoctivý zákazník veľmi jednoducho odhalený. Automatické obchody sú vybavené kamerovým systémom a navyše napojené na pulty centrálnej ochrany.

Obchody Coop, ktoré prechádzajú na automatický režim, sú typicky umiestnené v centrách menších miest a teda v pešej dostupnosti miestnych obyvateľov alebo napríklad turistov, ako je to v prípade Českého Krumlova. „Pre zákazníkov predstavuje obrovskú výhodu si kedykoľvek jednoducho zabehnúť pre nejakú zabudnutú položku. Samozrejme sa veľmi často v nočnom režime predáva aj alkohol, sladkosti a ďalšie pochutiny. Výnimkou však nie sú ani veľké nákupy za tisíce korún. Zvýšenú prevádzku pozorujeme cez víkendy a štátne sviatky. Vďaka nášmu konceptu sa zákazníci nemusia prispôsobovať obchodu, ale obchod sa prispôsobuje im,“ vysvetľuje Lukáš Nemčík.

Automatickému režimu sa prispôsobuje sortiment

Automatické obchody Coop fungujú počas štandardnej otváracej doby ako bežné obchody, mimo tejto doby potom už len v automatickom režime. Tomu je čiastočne prispôsobený aj sortiment potravín, ktorý zahŕňa viac baleného tovaru, ale aj napríklad luxusnejší alkohol. Podľa vedenia reťazca pre tradičnejšie zameraných zákazníkov tak nenastáva žiadna zmena. „Mnohí zákazníci si cez deň od personálu nechajú vysvetliť, ako automatický obchod funguje a potom si už chodia nakupovať sami. To sa týka napríklad aj mnohých starších ľudí,“ dopĺňa Lukáš Nemčík.

Základom pre možnosť nakupovať v automatickom obchode je používanie bankovej identity, tú dnes má prakticky každý, kto využíva služby internetového bankovníctva. V roku 2021 využilo v rôznych situáciách bankovú identitu viac ako 700 tisíc užívateľov, vďaka nej systém spozná aj maloletých. Tým neumožňuje vstup do predajne a zabraňuje im tak v nákupe alkoholu či tabakových výrobkov. Okrem bankovej identity potom potrebuje zákazník už iba špeciálnu aplikáciu. Samotný nákup prebieha prostredníctvom samoobslužnej pokladne.

Špecialitou je predaj od miestnych dodávateľov

Obchod v Ústí nad Orlicí je stredne veľká samoobsluha v blízkosti vlakovej stanice a centra mesta. Jej špecialitou bude podľa Miloslava Hlavsu, riaditeľa Konzumu obchodného družstva v Ústí nad Orlicí, tiež predaj potravín od miestnych dodávateľov. Zákazníci sa tak môžu tešiť napríklad na pivotéku remeselných pivovarov či mliečne výrobky, ovocie a zeleninu z blízkych fariem.

„Chceme poskytnúť zákazníkom na jednom mieste maximum služieb. Preto bude súčasťou novo zrekonštruovaného obchodu aj malá kaviareň alebo výdajňa tovaru objednaného cez náš e-shop. Aj tá bude využiteľná dvadsaťštyri hodín denne,“ vysvetľuje Miloslav Hlavsa. Neďaleko od nového obchodu už Konzum, obchodné družstvo v Ústí nad Orlicí, prevádzkuje aj automatickú benzínovú pumpu.

Ešte v tomto roku chce Coop otvoriť automatický obchod v Lipne nad Vltavou a Beroune. V prípade obchodu v Lipne nad Vltavou pôjde už o obchod s veľkosťou štandardného supermarketu. Od otvorenia obchodu v turisticky atraktívnej lokalite lipenskej priehrady si Coop sľubuje, okrem samotného obchodného úspechu, aj výrazné rozšírenie povedomia o službe medzi novými zákazníkmi.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera