Čo môže prevádzkovateľ predajne urobiť na zabezpečenie predajne a ktoré technológie sa dnes používajú a prečo? Na to sme sa opýtali Lukáša Převrátila, riaditeľa dozorovacieho centra Space.
Z praxe vieme, že veľká časť zabezpečenia sa dnes dá riešiť vzdialene z dozorovacieho centra, akým je náš Space. A nehovorím len o kamerách, ktoré si dnes asi každý predstaví. V M2C sme pre sekciu retailu vyvinuli niekoľko unikátnych technológií a softvérov, vďaka ktorým dokážeme detekovať a následne znižovať straty našich klientov. Bez fyzickej ochrany sa ale v mnohých prípadoch stále nezaobídeme. Ale skôr než plošné nasadenie ochrany, ktorá je častokrát za minimálnu mzdu, sa nám osvedčilo cielené nasadenie lepšie platených a vybavených tímov ochranky v užšom okruhu rizikových – stratových predajní v kombinácii so vzdialeným dozorom a všetkými dostupnými technológiami. Keď potom využijeme všetky prostriedky, cielené na konkrétne problémy danej predajne, získame vysokoefektívny bezpečnostný systém. Technológie, ktoré používame, majú zväčša aj pridanú hodnotu v tom, že klientovi dokážeme poskytnúť ďalšie dáta, ktoré so security úplne nesúvisia. Najčastejšie je to rátanie počtu zákazníkov, heat mapy a marketingové analýzy.